Gå til innhold

2,5-åring på Hakkebakkeskogen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt på 2,5 år elsker å se på traileren til Hakkebakkeskogen, men synes det er skummelt når reven kommer snikende bak den ene musen. Han vil uansett se traileren om og om igjen. 

Er det da kanskje litt tidlig å ta ham med på kino og se denne filmen? Noen som har sett den og kan anbefale alder? 

Anonymkode: 3cde0...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke for tidlig men når de er så små så må du være innstilt på å kanskje ikke få sett hele filmen.

Reklamen før filmen er ofte ganske lang og voldsom så det er av og til lurt å vente med å gå inn til den er ferdig.

• Liker 1
Skrevet

Vi så nettopp hakkebakkeskogen med våre barn, den yngste er 2,5 og hadde aldri vært på kino før. Det gikk helt fint. Han levde seg veldig inn i filmen, men ble ikke redd. Han ville ikke sitte på fanget selv når det var litt skummelt. Vi hadde med popcorn og flasker med vann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er i tvil, ville jeg latt være.

Det er så mye hyggeligere hvis første kinotur/teatertur/Disney on Ice/Nøtteknekkeren blir en hyggelig opplevelse, og ikke bare en sånn "Hysj, hysj, nå må du være stille"- tvangsmate ungen med rosiner-affære :lol:   Så jeg foretrekker å vente til jeg er ganske sikker på at barnet er stort nok til å få noe ut av det, ikke bli redd, og ikke kjede seg underveis, og heller se filmen på dvd. Det kommer så mange sjanser til å gjøre hyggelige ting senere, så da venter jeg.

Men hvis du føler deg ganske sikker (helt sikker kan man aldri være med barn, hehe) på at det går greit, så blir det noe annet.

Anonymkode: 4f0b6...304

• Liker 5
Skrevet

Vi ventet med kino til de greide å se film hjemme. Eldste jenta var 3 år første gang. Mellomste nå er gutt på 2,5 år og har allerede vært på kino flere ganger og storkoser seg. Han var akkurat 2 år første gangen. Var også med å så gubben og katten før jul, var litt i tvil da siden det ikke var ren animasjonsfilm

aldri hatt problemer med at de forstyrrer andre, annet enn at de lever seg inn i filmen og ler og vil vise meg, danser til musikken osv. De springer ikke rundt og turner. 

Sist vi var på kino var det en 3-4 åring som drev p krøp rundt i radene så vi måtte flytte oss for å la han lkomme forbi 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt på 2,5 år elsker å se på traileren til Hakkebakkeskogen, men synes det er skummelt når reven kommer snikende bak den ene musen. Han vil uansett se traileren om og om igjen. 

Er det da kanskje litt tidlig å ta ham med på kino og se denne filmen? Noen som har sett den og kan anbefale alder? 

Jeg tror 2,5 år er for tidlig alder for den filmen. Min 7-åring syntes hunden Hannibal var skummel. Sånn skummel at han lente seg inn mot meg og han er vant med å se på Ninjago f.eks. Jeg synes Ninjago er mye mørkere enn Hakkebakkeskogen.

Anonymkode: 88df3...f1b

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror 2,5 år er for tidlig alder for den filmen. Min 7-åring syntes hunden Hannibal var skummel. Sånn skummel at han lente seg inn mot meg og han er vant med å se på Ninjago f.eks. Jeg synes Ninjago er mye mørkere enn Hakkebakkeskogen.

Anonymkode: 88df3...f1b

Barn er forskjellige da. Mine barn på 2,5 år og 6 år liker harry potter, men jeg anbefaler ikke andre med barn på den alderen å se de fordi. Selv om mine ikke blir redde kan andre bli det, mens andtr igjen også kan elske filmene.

tror hakkebakkeskogen er en ganske uskyldig film som passer de fleste, selv om noen kanskje er mer følsomme enn andre

Skrevet

Det kunne ikke falt meg inn å vise Harry Potter til en 2 åring og en 6 åring. Her er det 8 år på film 1 og så vente et år før lov å se film 2 etc.

Barna får så utrolig mye større glede av filmene om de må vente til de er modne nok til å forstå handlinga før de får se dem. Her må de være minst 10 år før de får se Star Warsfilmene og Ringenes Herre også.

Skrevet

sender kinobransjen fortsatt reklamer foran barnefilmer?? det burde de slutta med for leenge siden. Noen av reklamene kan skremme livskiten ut av unga.

Skrevet

Jeg tok med mini på 2 år og 4 mnd på Hakkebakkeskogen i romjulen. Hadde mine tvil om han kom til å "holde ut" å sitte stille så lenge, så bestilte plasser ytterst på raden så vi enkelt kunne gå om han ikke ville mer. Men han satt som et tent lys på fanget mitt gjennom hele filmen. Og har fler ganger i etterkant sagt at han vil se den igjen.

så jeg ville gitt det en sjanse, om du har råd til å "kaste bort" pengene om barnet vil gå underveis😊

Skrevet (endret)

Vi har vært der, snart 3 år gammel, og det gikk aldeles strålende. Satt som et tent lys gjennom hele filmen, reven og pinnsvinet var kjempeskumle og under enkelte scener vred han seg som en mark i spenning, men han nektet å la seg avlede. "Mere bakkebakkskogen!" var første erklæring da filmen var ferdig. :laugh: Vi snakket om de skumle scenene etterpå, nå sover han som en stein. :rodmer:

Endret av Glød
Omformulering
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var der nylig med min mellomste som nettopp har fyllt 3. Det gikk veldig fint, men hun ville sitte i fanget en del ganger fordi hun syntes reven var skummel. Det var en flott film, så ville forsøkt hvis jeg var deg. Sett deg nær en utgang, så kan dere gå ut og ta en pause ved behov. Og så er det -som en annen sier- sikkert greit å droppe reklamen før filmen.  Dumt å bruke opp tålmodigheten allerede der!

Anonymkode: c9627...def

Skrevet

Vi har også fundert på å ta med jenta på 2,5 på Hakkebakkeskogen. Men - vi har ikke lest denne for henne så hun kjenner ikke historien. Var det en forutsetning for suksess hos dere andre?

Skrevet
3 minutter siden, Glitnir skrev:

Vi har også fundert på å ta med jenta på 2,5 på Hakkebakkeskogen. Men - vi har ikke lest denne for henne så hun kjenner ikke historien. Var det en forutsetning for suksess hos dere andre?

Ikke her i hvert fall. Han kan so ro-sangen, that's it. Og sang med under filmen. Samt at jeg måtte synge den ca 20 ganger før han la seg. ;) Historien fenget, selv om den var ukjent for ham.

Skrevet

Jeg ville ventet litt. Jenta mi var nesten fire før vi dro på kino første gang. Greit å slippe å bestikke med godteri for å få de til å se ferdig filmen.. :-) 

Skrevet

Kommer helt an på ungen. Ene barnet vårt var ikke på kino før passert 6 år, pga maur-i-kroppen-syndrom ;) Trivdes bedre med å underholde selv enn å bli underholdt.. Hadde aldri våget å dra dette barnet med på kino tidligere. Det andre barnet vårt kunne fint sitte gjennom en kinofilm som 2,5 åring. Ikke redd av seg, og glad i å sitte stille og se på film/ forestilling osv.

Skrevet

Vi så den idag med vår toåring, stor suksess! Tenker det går helt fint, vår lille satt fengslet :-)

Skrevet
9 timer siden, Glitnir skrev:

Jeg tror ikke det var en forutsetning, men for ungene våre var det i alle fall en stor bonus at de kjente historien og kunne alle sangene.

Skrevet

Min gutt satt som et tent lys under hele filmen, han fyller tre i mars. Sa etterpå at reven var skummel, men var ikke redd og satt i sitt eget sete gjennom hele filmen. Vi gikk inn ti minutter etter at filmen skulle begynne, altså slapp vi unna med rundt fire-fem minutter med reklame. Bestilte også seter nærmest utgangen i tilfelle vi måtte gå midt under. Nå hører vi på filmmusikken nesten hver dag :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...