Gå til innhold

Kondomeriet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt en womanizer fra kondomeriet.no. Jeg bestilte på onsdag og nå står det at pakken er utlevert uten at jeg har fått noe som helst. Da jeg kom hjem fra jobb så lå postkassen på bakken, mulig at postmann har prøvd å dytte pakken ned i postkassen og kanskje ikke fått det til, eller at den har blitt stikkende ut av postkassen slik at noen har sett det og tatt den. Den koster jo nesten 2000 kr, å det er helt idiotisk av kondomeriet å sende sånne dyre ting uten hentelapp hvor man må vise ID for at den kommer til rett person. Noen som vet hvordan jeg går frem for å få ny vare eller pengene igjen? Eller som har opplevd det samme?

Visste ikke om jeg skulle sette tråden her eller på forbrukerspørsmål..

Anonymkode: 7412c...116

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan loven er her, men jeg ville i første omgang tatt kontakt med kondomeriet, og fortalt at pakken din sto som utlevert, enda du ikke har hentet/mottatt noe som helst. Ikke nevne postkassen, da blir det gjerne fort ditt eget ansvar at pakken er borte. 

Anonymkode: 68d1c...685

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte hente min på postkontoret....

Det er forbrukerspørsmål. Kontakt kondomeriet på epost eller på face. Dem svarer raskt.

Anonymkode: 42ada...f78

AnonymBruker
Skrevet

Ring post i butikk der den ble hentet og spør hvem som hentet den. Er posten som har tabbet seg ut om de har levert til feil person. Når kondomeriet kjøper pakkesporing av posten inkluderer dette en forsikring om pakken blir rotet bort. Da må posten gjøre opp ovenfor kondomeriet

Anonymkode: b1467...ed9

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring post i butikk der den ble hentet og spør hvem som hentet den. Er posten som har tabbet seg ut om de har levert til feil person. Når kondomeriet kjøper pakkesporing av posten inkluderer dette en forsikring om pakken blir rotet bort. Da må posten gjøre opp ovenfor kondomeriet

Men den har ikke blitt utlevert på post i butikk. Den har vært forsøkt utlevert i postkassen min, noe som gjorde at postmannen til og med rev ned postkassen når han forsøkte å trykke pakken inn i en for liten kasse.. På sporingen står det bare at den er utlevert kl 14 idag. Når jeg kom hjem nesten rett etter så lå jo postkassen på bakken.. 
Vet liksom ikke hva jeg kan gjøre med det. Er det kondomeriet sitt ansvar? Alle kunder kan jo bare si at dette har skjedd for å få gratis varer. Posten sitt ansvar? Samme problemet der egentlig..
Får håpe at jeg får en hentelapp imorgen og at den er utlevert til post i butikk pga for liten postkasse, men jeg tviler. Da står det vanligvis på sporingen på nett..

Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg har hatt sporing på nett når pakken blir utlevert til postkassen... er det vanlig?

De siste gangene (i desember) jeg har mottatt pakker som var for store, lå der et bilde av pakken i postkassen og jeg hentet den på post i butikk. Jeg vet ikke om de ble forsøkt levert eller om de ble målt, tatt kopi av, og sendt direkte til postkontoret. I det første tilfellet ville jeg fått lappen dagen etter, så det er jo mulig at det skjer i ditt tilfelle også. Varen er jo da "utlevert" siden den er levert til Post i butikk, og du må da ikke skrive under på noe, tror ikke de skanner den engang når de leverer den.

Etter jeg hadde hentet mine pakker sjekket jeg sporing på Posten.no og der startet sporingen med pakken var innlevert på Post i butikk.

Jeg hadde nok blitt litt utålmodig jeg også siden det er lørdag og ikke postutlevering. Det du kunne ha gjort er å ta med sporingsnummeret til nærmeste Post i butikk og spørre om den har kommet dit - er din nærmeste Post i butikk som min hjelper de om de kan. Det kunne jeg forresten fortsatt ha gjort, da klokken ikke er mer enn 19.40.

Alternativet er å vente til mandag og se om det kommer noe i Posten da. Dersom det ikke gjør det, kontakter du Kondomeriet. Forhåpentligvis har de grei kundeservice - det er her man merker sånt, når man risikerer å bli kasteball mellom Kondomeriet og Posten.

Oppdater gjerne når du finner ut av det :)

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men den har ikke blitt utlevert på post i butikk. Den har vært forsøkt utlevert i postkassen min, noe som gjorde at postmannen til og med rev ned postkassen når han forsøkte å trykke pakken inn i en for liten kasse.. På sporingen står det bare at den er utlevert kl 14 idag. Når jeg kom hjem nesten rett etter så lå jo postkassen på bakken.. 
Vet liksom ikke hva jeg kan gjøre med det. Er det kondomeriet sitt ansvar? Alle kunder kan jo bare si at dette har skjedd for å få gratis varer. Posten sitt ansvar? Samme problemet der egentlig..
Får håpe at jeg får en hentelapp imorgen og at den er utlevert til post i butikk pga for liten postkasse, men jeg tviler. Da står det vanligvis på sporingen på nett..

Nei, det er posten sitt ansvar. Kondomeriet har betalt for en tjeneste som ikke har blitt utført (du har ikke fått pakken). Bor du på et lite eller stort sted? Lettere å finne ut av hva som skjedde på et lite sted ville jeg tro, da man vet hvem som kjørte ruten den dagen.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er posten sitt ansvar. Kondomeriet har betalt for en tjeneste som ikke har blitt utført (du har ikke fått pakken). Bor du på et lite eller stort sted? Lettere å finne ut av hva som skjedde på et lite sted ville jeg tro, da man vet hvem som kjørte ruten den dagen.

Det er Posten sitt ansvar, men man bør vel forholde seg til Kondomeriet og etterlyse pakken der da det er dem man har inngått en avtale med?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...