Gå til innhold

Slem noen av dere er ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir mitt første og siste innlegg her. Klarer ikke å se på hvor flere hakker ned på andre , mange kommentarer er rett og slett grusomme. Det sitter faktisk ett menneske bak innleggene . Mange går gjennom vanskelige ting og vet ikke hvor å henvende seg , og tar mot til seg å spør her inne , så kommer det flere stygge svar. Vis litt hensyn og ta vare på hverandre 💙

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Kara79 skrev:

Blir mitt første og siste innlegg her. Klarer ikke å se på hvor flere hakker ned på andre , mange kommentarer er rett og slett grusomme. Det sitter faktisk ett menneske bak innleggene . Mange går gjennom vanskelige ting og vet ikke hvor å henvende seg , og tar mot til seg å spør her inne , så kommer det flere stygge svar. Vis litt hensyn og ta vare på hverandre 💙

Du har et godt poeng,det burde folk gjøre:) 

• Liker 2
Skrevet
På Friday, January 06, 2017 den 21.00, Kara79 skrev:

Det er trolig ikke mange slike kg-brukere. Men det er noen få som er veldig aktive. De burde få NULL tilbakemelding på sine innlegg, da hadde de stoppet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6. januar 2017 den 21.00, Kara79 skrev:

Første? Du har jo skrevet 36 innlegg. Ellers er jeg veldig enig med deg. Mye hakking og stygge kommentarer. Folk bør tenke seg om to ganger før de svarer andre stygt. 

Anonymkode: 17140...1af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slem noen av dere er... Hva slags setning er det? Snakker du som yoda?

Så slemme noen av dere er.

Anonymkode: 4c450...394

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig, starter aldri tråder under nick pga de ondskapsfulle kommentarene. Virker som det er en hard kjerne på forumet som bare sitter og venter på å kaste seg over andre brukere og ødelegge trådene deres. Tenker at det har blitt etablert et råttent miljø her med en stygg jargong, og at normale mennesker, som deg, TS, ikke orker å være her. Ergo trekker bare formumet til seg individer som "tåler" dette og som er like j*vlige som de andre. Sukk.

Anonymkode: f9c8e...01e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slem noen av dere er... Hva slags setning er det? Snakker du som yoda?

Så slemme noen av dere er.

Anonymkode: 4c450...394

Oooog der har vi en ja :laugh:

Noen har behov for å være hverdagspoliti, og dette er et stort forum så er ikke rart at det er mange her, dessverre

Anonymkode: 08e78...d95

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Merker forresten stor forskjell på folk som har skrevet mange innlegg her før, eller nye brukere! Nye bruker kaster seg ut i det og tenker her er jeg annonym så bare å være helt ærlig

mens brukere som har vært her en stund unnskylder og forklarer alt for å unngå det! :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde egentlig ikke forundret meg om forumet ble lagt ned om noen år. Så mye hets som blir postet her, trolletråder bare for å provosere frem reaksjoner og ikke minst alle trådene og innleggene med kvinneundertrykkende svada er med på å ødelegge det som tidligere (for mange år siden) var et veldig hyggelig sted å være.

Anonymkode: a6944...319

• Liker 3
Skrevet

Jeg er overveldet over hvor mange hyggelige folk det er her inne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Jeg er overveldet over hvor mange hyggelige folk det er her inne. 

Jeg synes veldig mange av de hyggelige folkene har rømt for lenge siden.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes veldig mange av de hyggelige folkene har rømt for lenge siden.

Kanskje det ja, men det er ganske mange igjen, jeg ser dem overalt i trådene. De gir meg tilbake troen på mennesket, men det kommer nok mye an på hvilke tema og tråder man leser. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er helt uenig. Jeg er ganske ny, og er overrasket over medfølelse og reflekterte svar. Jeg har også fått noen skarpe sviende svar,  men de var velrettet. Noen ganger kan det gjøre vondt å høre sannheten, men desto mer trenger man den. Da jeg hadde en tråd om forholdet mitt fikk jeg noen gode spark bak til å innse fakta. Det gjorde vondt,  men jeg satte virkelig pris på ærligheten. Det hjalp meg med å ta en vond men nødvendig avgjørelse. Hadde alle bare jattet med ville jeg kanskje ikke ha innsett noe helt nødvendig. 

Selv pleier jeg å tie om jeg ikke har noe positivt å si, men jeg har også gitt noen få sikkert vondt ærlige svar, rett og slett fordi jeg vet at det noen ganger behøves om et menneske er på villspor. Hvordan kan et menneske innse feil, dersom alle bare jatter med det? Vil man ikke ha ærlighet, så får man heller skrive dagbok for seg selv enn spørsmål her.

Endret av Trolltunge
Skrivefeil
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo ogå litt hvilke briller man tar på seg, når man går inn i en tråd og leser, eller skriver. 

Anonymkode: c1085...8e9

• Liker 1
Skrevet
På 6.1.2017 den 21.00, Kara79 skrev:

Du får linke til innlegget ditt da, så vi kan bedømme om du har blitt urettferdig behandlet. Dette forumet er jo i ferd med å miste all mening da det modereres i hjel. Hvis vi ikke kan diskutere, hva er da poenget?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kim skrev:

Du får linke til innlegget ditt da, så vi kan bedømme om du har blitt urettferdig behandlet. Dette forumet er jo i ferd med å miste all mening da det modereres i hjel. Hvis vi ikke kan diskutere, hva er da poenget?

I min mening kunne det blitt moderert enda mer i visse rom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i det du skriver. 

Men har dere andre noen gang tenkt på dette. 
Før i tiden så var ikke "nettroll" og hets på nett et stort problem. Men nå til dags så er det nesten normen på nett. 
Går du på nett, da har du lov til å skrive hva fader du vil. Du kan legge ut om dine barn, din nabo, du kan skrive dritt om andre. Det er nesten forventet at man skal oppføre seg slik. Eller kanskje det er mer slik at man ikke kan forvente noe mer nå til dags?
Du hadde jo mange brukere på nett før i tiden også. Men et sted i løpet av årene så skjedde det noe. Det ble mye mobbing. I en liten periode så føltes det ut som at det var et stort skille mellom nettmobbere og de som oppførte seg, som sto opp for offeret og gikk imot mobberne på nett.
Nå så er det nesten som at saueflokkmentaliteten har tatt overhånd. "Alle skriver det de mener på nett, så hvorfor kan ikke jeg det? Jeg mobber jo ikke noen, det er jo bare en kommentar". Det er som om at skille mellom mobbing/hets og høflighet har blitt mye snevrere. De har på en måte flyttet seg mer nærmere hverandre. Før var skillet stort, nå er det ikke det.

Det samme gjelder personvern på nett. Nå legger folk ut bilder og navn i hytte og pine. Før i tiden så var folk litt mer forsiktige. 

Jeg tror problemet oppsto da barn fikk begynne å henge på nett. 
De som kom på nett som voksne, de holdt disse reglene. Så har du barna, de gjør som foreldrene sine sier, eller gjør som de selv vil. Gruppe 2, de som gjør hva fader de vil. De mobber folk på nett, de bryter aller regler og legger ut fult navn på nett. Det har da blitt en smitte effekt, slik at personvern, det er det ingen som bryr seg om. 
Slik har det blitt med hets også. Du ser andre gjøre det, du har sett andre gjort det i mange, mange år, uten konsekvenser. Så klart, en kommentar her, en kommentar der, det gjør ingen skade (for meg!). Den mentaliteten har så vokst seg til en avhengighet. Barna har vokst på nett, de har fulgt strømmen. Det er nesten som at normene, spillereglene for det sosiale, er helt forskjellig på nett og i virkeligheten.

Det er ikke uten grunn at folk føler de er mer seg selv på nett. Enn der ute i den virkelige verden. 
Man er på en måte.. mer ærlige. Man sier ting rett fra levra, uten å bry seg om at man sårer andre. Det har blitt normen på nett. De som har vokst opp på nett. De kan å ignorere det. De voksne, de uforstående og ny ankommende på nett, de henger seg ekstremt oppi hets. Fordi det er så sjokkerende å se folk skrive rett fra levre. Si ting, man egentlig ikke bør eller trenger å si. 

Du har de som følger reglene, og de som ikke gjør det. Voksne som barn. Både på nett, og ute i det virkelige liv.
Folk er forskjellige. Men her på nett så er det noe annet som er i flertall. Nettroll, netthets og brutal og unødvendig ærlighet. Det er i flertall, det har nesten blitt normen på nett. "Det er bare sånn", normal tankegang om å se småbarn som skriver "gå å heng deg" til andre små barn. Det er mer normalt, enn unormalt å skrive slikt på nett.
Som sagt. Du har de som følger flokken, og de som nekter å følge flokken. Så ikke alle mobber! Verken på nett eller i det virkelige liv. Men en ting er sikkert, det å være dønn ærlig, på grensen til totalt unødvendig ærlig, det er mer normalt på nett enn i det virkelige liv. Fordi det har blitt slik.

Den masken vi putter på fra vi er små barn. Aldri si det du egentlig tenker og mener, fordi det kan såre andre. 
"Du er feit", "Hvorfor blir du gravid med vilje, når du er ufør, skam deg?!", "Du er stygg", "Du røyker, men klager over at du er fattig? To ord, hold kjeft!" etc 
For å forstå hva jeg snakker om. Hets/mobbing har to grunner/mål.
1: For å åre/skade andre.
2: For å få meg til å føle meg bedre.
Alltid det ene eller det andre. Men så har du nå fått en tredje,
3: Fordi jeg kjeder meg
Nr 3 er viktig, og det om den masken. Fordi. 
Da du skrev "Nesen din ser helt for jævlig ut! Den er stygg og ekkel!" til den jenta du hater på skolen, du sendte den anonym. Det er da to scenarioer:
- Du følte deg lettet. Du fikk endelig sagt de ordene du har gått å gnagd på. Ord du ikke får lov til å si, fordi det sårer den jenta.
- Du ble glad. Fordi du følte du såret henne. Den jenta du hater, såret henne og det føles godt! Fordi du hater henne, og du liker å se de du hater såret. (Her stopper det litt for meg. For jeg klarer ikke å sette meg helt inni en mobber's-tankegang, da det er langt ifra hvordan jeg er som person). 

Denne følelsen av å endelig si det du virkelig tenker og mener. Det føles godt. Jeg har vært der. 
Jeg har selv skrevet mine innerste tanker, som kan være mørke og slemme, og langt ifra sosialt akseptabelt å si til et annet menneske. Men, jeg sletter det. Jeg sender det ikke. Men bare det å få det ut, det føles godt.
Dette fører til nr 3.
En avhengighet. Du klarer ikke å slutte. Til slutt så blir det en del av deg. Du klarer rett og slett ikke å sette på den masken og holde dine egentlige meninger tilbake lengre. 
Du er avhengig av å være "for ærlig", unødvendig ærlig. Ærlighet som går beyond ærlighet. tanker og meninger du ikke trenger å si, som da blir tatt imot og sett på som nemlig hets.
Når dette da er normen på nett. Da er det ikke rart at det har blitt et mindre hyggelig plass å være. For de som ikke følger flokken. 

Folk sier KG har blitt et mindre koselig sted. Fordi det er så mye hets nå, iforhold til før. 
Men hvis du tenker deg om. 
Hele fuckings Internett har blitt til et mindre koselig sted. Det er dessverre slik det har blitt med årene. Sier ikke at det er riktig, langt ifra. Jeg mener at noen ting bør man holde for seg selv. Både på nett og ansikt til ansikt.
Men, jeg er vant til det, så jeg ingorerer det. Det sjokkerer meg ikke, slike ting er over alt på nett, fordi det er en del av det å være på nett. Jeg er rett og slett vant til det. 
Hvorfor? Hvordan?
Jeg har vokst opp med internettkulturen. Jeg ble ikke født inni det. Jeg er i 20 årene. Så jeg har er vell en av de siste generasjonen som hadde en barndom utenfor internett. Før internett ble en del av hverdagen. 
Jeg har tatt med meg det jeg lærte, de sosiale reglene og rådene, de ble med meg på internett. Så det å skrive "æsj du er stygg", det hadde ikke falt meg inn. Fordi jeg tenker på konsekvensene, og jeg tenker lengre enn "Jeg er bare ærlig" eller "det er jo bare en kommentar, slapp av". 
De som vokser opp på nett, født inni et liv på nett. De er mer vandt til slike holdninger på nett. Slike kommentarer. Fordi de har vokst opp med det fra dag 1. 

Så forlat KG du TS.
Men lykke til med å finne et forum, et samfunn på nett hvor du ikke finner hets.

Ps: Jeg blir ganske so filosofisk av meg etter midnatt. Sitter her å venter på at sovetablettene skal kikke inn. Og jeg har gått tom for episoder av big bang theory å se. :natti: 

Anonymkode: 12ae7...bd3

Skrevet
23 timer siden, Mari Y skrev:

Du har et godt poeng,det burde folk gjøre:) 

Enig med ts og deg! Og forresten, av det jeg har sett, så utviser du svært stor omsorg og hensyn til andre her inne! :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merker forresten stor forskjell på folk som har skrevet mange innlegg her før, eller nye brukere! Nye bruker kaster seg ut i det og tenker her er jeg annonym så bare å være helt ærlig

mens brukere som har vært her en stund unnskylder og forklarer alt for å unngå det! :fnise:

Har jeg merket og :ler: innlegget til gamle travere inneholder masse begrunnelser (forebyggende for hakking og OT) og sjeldent selvskryt uten å unnskyld seg først (forebyggende for drittslenging). 

Anonymkode: 1ff60...d65

Skrevet
38 minutter siden, Lykkehjerte skrev:

Enig med ts og deg! Og forresten, av det jeg har sett, så utviser du svært stor omsorg og hensyn til andre her inne! :)

Tusen takk:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...