AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Her er beskrivelsen til overmadrassen: Produktbeskrivelse Madrasstrekk/ Madrasstrekk: 64% polyester, 36% bomull Komfortmateriale: Polyestervatt, Ullvatt Fôr: Fiberstoff av polypropylen Glidelås: polyamidplast Kjerne: 20% naturlig/ 80% syntetisk lateks Dette er en overmadrass jeg skal bruke hele året og jeg er jo litt bekymret for at den skal bli for varmt til sommeren når jeg leser ordet ull. Eller ullvatt. Det er ingen bildet av hvor denne ullvatten er eller mengde så jeg blir usikker. Hva tenker dere. Hva ville dere tenkt? Anonymkode: 197eb...f39
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 http://ullkilden.no/products-page/sengetoy/overmadrass-i-ull/ Anonymkode: 83372...1bd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 Jeg også kunne tenke meg å vite Anonymkode: e3a1b...aa2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 https://lisbethfalling.com/2011/05/28/ikke-la-deg-lure-til-a-kjope-ullsengeklaer-pa-sydentur/ Den her sier at man ikke skal kjøpe ull? Anonymkode: e3a1b...aa2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://lisbethfalling.com/2011/05/28/ikke-la-deg-lure-til-a-kjope-ullsengeklaer-pa-sydentur/ Den her sier at man ikke skal kjøpe ull? Anonymkode: e3a1b...aa2 Nei, den sier ikke det. Den sier at du ikke skal la deg lure til å bruke mange tusen kroner på ting du ikke hadde planer om å kjøpe og ikke har fått anledning til å tenke over fra tvilsomme selgere i syden. Jeg vil dessuten tro det er stor forskjell på en overmadrass med ullfyll og bomull/polyestertrekk slik TS snakker om, og "dyner" og laken i ull som skal brukes rett mot kroppen. Jeg aner ikke om overmadrassen TS beskriver er god eller ikke, men den kan ikke sammenliknes med linken du la ut. Anonymkode: 07372...9fa
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #8 Skrevet 7. januar 2017 Ull er jo naturlig temperaturregulerende, så ville mye heller hatt ull i overmadrassen enn syntetiske materialer som gjerne er klamme. Anonymkode: 98e5a...119 1
onyx Skrevet 7. januar 2017 #9 Skrevet 7. januar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er beskrivelsen til overmadrassen: Produktbeskrivelse Madrasstrekk/ Madrasstrekk: 64% polyester, 36% bomull Komfortmateriale: Polyestervatt, Ullvatt Fôr: Fiberstoff av polypropylen Glidelås: polyamidplast Kjerne: 20% naturlig/ 80% syntetisk lateks Dette er en overmadrass jeg skal bruke hele året og jeg er jo litt bekymret for at den skal bli for varmt til sommeren når jeg leser ordet ull. Eller ullvatt. Det er ingen bildet av hvor denne ullvatten er eller mengde så jeg blir usikker. Hva tenker dere. Hva ville dere tenkt? Anonymkode: 197eb...f39 Jeg vil anta at ullvatten tilsvarer de 20% naturlig ? Selv om det er litt uklart fra den beskrivelsen der om det faktisk dreier seg om ullvatt. Det er uansett så lite at jeg tviler på man får noe utbytte av ullas naturlige egenskaper, så jeg hadde nok gått for en overmadrass med mer ull. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #10 Skrevet 7. januar 2017 Jeg har googlet litt og funnet en side hvor en sier at overmadrassen har luktet sau fra dag en? Men jeg har jo vært i butikken og jeg kjente ingen lukt. Er det slik at det er ulla som gir fra seg sau-lukt? Jeg vil jo ikke ha en sau på soverommet mitt. hahahahaa Anonymkode: 197eb...f39
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #11 Skrevet 7. januar 2017 Og så var det ei annen som klagde over en annen type overmadrass fra samme butikken. Jeg kunne ikke finne denne i sortimentet lenger for å se om denne også inneholdt ull. Men hun også klagde over saue-lukt. Anonymkode: 197eb...f39
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #12 Skrevet 7. januar 2017 Greia er at jeg testet ut alle andre overmadrassene og det var denne som var veldig god å ligge på. Og jeg vil ikke ha skum som de andre butikkene har. For det virker klamt. Ihvertfall utifra navnet. Jeg vet ikke. Og jeg vil ihvertfall ikke ha sau. Jeg sitter fast Anonymkode: 197eb...f39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå