AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Jeg og samboeren min tjener til sammen litt over en million i året. Flere jeg snakker med synes dette er veldig mye, men jeg trodde dette var ganske vanlig idag, å tjene den summen til sammen? Hva mener dere? Anonymkode: 19390...d2e
prt90 Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboeren min tjener til sammen litt over en million i året. Flere jeg snakker med synes dette er veldig mye, men jeg trodde dette var ganske vanlig idag, å tjene den summen til sammen? Hva mener dere? Anonymkode: 19390...d2e Gjennomsnittslønna i Norge er 450.000, 1 million for 2 personer er rett over snittet. Ikke spesielt mye. 20
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 For 2 personer er det da ikke noe spesielt, utfra overskriften trodde jeg det var for en person, det er langt over gjennomsnittet. Anonymkode: 2c425...4a8 17
flickan Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Med to fulle inntekter, må vel det anses å være veldig normalt. 6
Mona123 Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Jeg synes ikke det er mye for to. Ganske gjennomsnittlig, vil jeg tro. 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 Ikke voldsomt, men absolutt ikke noe å klage på. Anonymkode: f80a9...497 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Ja men om dere er vant med det så skjønner jeg godt dere ikke syns det er mye Anonymkode: f9bc5...891
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Det burde vel stått "Synes dere det er mye å tjene en halv million i året". Evt. "synes dere det er mye med 1 mill for en husholdning?". For en person er det mye. For to pers ville jeg ikke sagt "mye", men absolutt bra. Anonymkode: 6d6c9...469 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Nei, det er ikke langt unna gjennomsnittet. Disse kommentarene dere får går vel mest på økonomien til din omgangskrets. Generelt sett ser jeg uansett ikke hvorfor dere har en interesse av å diskutere lønnen deres med hverandre. Anonymkode: b2d3e...2d7 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Jeg synes det er mye, men det er gjennomsnittet. Men 1 million... hadde klart meg sykt bra med den inntekten. Hvis man deler på pengene selvsagt. Anonymkode: 1d05f...96c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #12 Skrevet 7. januar 2017 Det er ikke mye. Faktisk litt under snitt, men det avhenger selvfølgelig av utdanning og yrke. Heldigvis lønner det seg som regel på sikt med utdanning! Anonymkode: 06f47...bfd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #13 Skrevet 7. januar 2017 For to er det helt vanlig. For en er det i det øvre sjiktet, men ikke spesielt mye. Anonymkode: 67771...2f4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #14 Skrevet 7. januar 2017 Tilsammen? For to? Nei, det er ikke mye. Førøvrig er det litt rart å prate om sånt med andre. Inntekt og økonomi er vel noe som bør være ganske privat. Mistenker at du er stolt av det og derfor ønsker å prate om det. Men beklager, det er ikke mye. Anonymkode: 8ca61...891 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #15 Skrevet 7. januar 2017 Mye i forhold til hva da? Hva andre tjener? Eller forbruk? Dersom jeg hadde tjente 500 000 i året hadde jeg levd det som er i mine øyne et luksusliv. Jeg kunne kjøpt mat uten å se på pris, spist ute når jeg ville, reist på ferie i utlandet og brukt så mye penger på hobbyer som jeg ville. Anonymkode: a00d6...6ce 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #16 Skrevet 7. januar 2017 Ja, når man kan leve veldig fint på halvparten syns jeg det er mye. Jeg tjener mye mindre, og nesten så jeg skammer meg over hvor god råd jeg har. Mens andre jeg kjenner som tjener dobbelt så mye er alltid blakke. Rart det der. Anonymkode: 223d6...e86 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #17 Skrevet 7. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye i forhold til hva da? Hva andre tjener? Eller forbruk? Dersom jeg hadde tjente 500 000 i året hadde jeg levd det som er i mine øyne et luksusliv. Jeg kunne kjøpt mat uten å se på pris, spist ute når jeg ville, reist på ferie i utlandet og brukt så mye penger på hobbyer som jeg ville. Anonymkode: a00d6...6ce Jeg snakker ofte om økonomi med andre venninner. Ikke for å skryte, men heller inspirere hverandre til sparing eller annen økonomisk mål. Vi ligger ganske likt på lønnsstigen alle sammen, så ingen over eller under. 1mill for to er ikke mye. Vi har 1,5 tilsammen og syns ikke det er noe å skryte av. Anonymkode: 56858...ca3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #18 Skrevet 7. januar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye i forhold til hva da? Hva andre tjener? Eller forbruk? Dersom jeg hadde tjente 500 000 i året hadde jeg levd det som er i mine øyne et luksusliv. Jeg kunne kjøpt mat uten å se på pris, spist ute når jeg ville, reist på ferie i utlandet og brukt så mye penger på hobbyer som jeg ville. Anonymkode: a00d6...6ce Du kunne ikke brukt så mye du ville. Du kunne bare brukt noe mer enn du kan i dag. Anonymkode: 3e3ec...c7b 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #19 Skrevet 7. januar 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye i forhold til hva da? Hva andre tjener? Eller forbruk? Dersom jeg hadde tjente 500 000 i året hadde jeg levd det som er i mine øyne et luksusliv. Jeg kunne kjøpt mat uten å se på pris, spist ute når jeg ville, reist på ferie i utlandet og brukt så mye penger på hobbyer som jeg ville. Anonymkode: a00d6...6ce Hvor mye har du i inntekt da? Anonymkode: 35863...59c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #20 Skrevet 7. januar 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker ofte om økonomi med andre venninner. Ikke for å skryte, men heller inspirere hverandre til sparing eller annen økonomisk mål. Vi ligger ganske likt på lønnsstigen alle sammen, så ingen over eller under. 1mill for to er ikke mye. Vi har 1,5 tilsammen og syns ikke det er noe å skryte av. Anonymkode: 56858...ca3 Men mye i forhold til hva? Jeg ser ikke helt poenget med å tjene mye i forhold til de rikeste i Norge, om det er det som er greia. For meg er det ganske tomt og meningsløst mål å ha. Å ha mye er ikke nødvendig eller mer positivt enn å ha rikelig. Hva oppnår man med å tjene så mye? Det er ikke et mål jeg ville strekt meg etter, for meg har det ingenting med livskvalitet eller glede i hverdagen å gjøre. Jeg ville ikke føle meg mer hel eller glad om jeg tjente 2mill. Så for meg er det null grunn til å gå etter veldig høye lønninger. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kunne ikke brukt så mye du ville. Du kunne bare brukt noe mer enn du kan i dag. Anonymkode: 3e3ec...c7b Det jeg ville brukt penger på ville ikke oversteget 500 000. Jeg bruker naturlig lite penger. Så i mine øyne kunne jeg brukt det på alt jeg ville. Anonymkode: a00d6...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå