AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Jeg er en 22 år gammel student. Jeg er utdannet helsefagarbeider og går nå påbygg slik at jeg kan ta sykepleien neste år. Jeg er på skolen fra 8-2 hver dag og bor i eget hus ca 10 min kjøring fra skolen. Det er bare nedover bakker til skolen, og det tar om lag 40 min å gå til skolen. Pga oppover bakkene tar det over en time hjem igjen og med 6 skolebøker, pc osv blir dette fort tungt og vondt. Forventes det at jeg skal gå i nesten 2 timer hver dag for å komme meg til/fra skolen hver dag?? Får ikke busskort siden jeg ikke bor 6 km unna skolen. Jeg får heller ikke bortebo stipend til tross for at jeg har eget hus, pga mamma bor under 40km unna eller no. Jeg får kun 960kr i stipend på 1 skoleår. Har ikke bil, men har lappen. Anonymkode: 860cf...ee9
Nostalgi3M Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forventes det at jeg skal gå i nesten 2 timer hver dag for å komme meg til/fra skolen hver dag?? Får ikke busskort siden jeg ikke bor 6 km unna skolen. Det er vel ingen som hindrer deg i å kjøpe et månedskort på egen hånd? 3
snusmumriken Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Kjøp månedskort, sykle eller gå. Det klarer du! Kjøp evnt. en bedre sekk (med magebelte om det trengs) om du syns det er tungt å bære. 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Jeg hadde 40min å gå til barneskopen da jeg var barn... Anonymkode: f32af...54c 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 3 minutter siden, Nostalgi3M skrev: Det er vel ingen som hindrer deg i å kjøpe et månedskort på egen hånd? Pengene hindrer meg. Koster 750 kr og det har jeg faktisk ikke råd til Anonymkode: 860cf...ee9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Èn time hver vei er ikke overraskende mye. Jeg hadde denne reiseveien gjennom tre år på VGS, og det var ikke uvanlig på den skolen jeg gikk på. Det var også noen som brukte mer enn dette. Når du faktisk har mulighet til å bruke kortere tid ved å sykle eller ta buss (du kan jo kjøpe månedskort selv, det gjorde jeg gjennom tre år) har du faktisk ingenting å syte over. Ta deg sammen. Anonymkode: bd8a8...ceb 4
Nostalgi3M Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pengene hindrer meg. Koster 750 kr og det har jeg faktisk ikke råd til Anonymkode: 860cf...ee9 Merkelig at du hadde råd til å ta lappen, da. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 2 minutter siden, snusmumriken skrev: Kjøp månedskort, sykle eller gå. Det klarer du! Kjøp evnt. en bedre sekk (med magebelte om det trengs) om du syns det er tungt å bære. Har en veldig god sekk men bagebelte og gode polstringer. Anonymkode: 860cf...ee9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Du er for øvrig en elev, og ikke en student. Anonymkode: bd8a8...ceb 6
Nostalgi3M Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er for øvrig en elev, og ikke en student. Anonymkode: bd8a8...ceb Merkelig dette, plutselig er alle som går på videregående eller tar opp fag studenter. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Så lenge du ikke har rett på fri skoleskyss, forventes det at du kommer deg til og fra skolen på egen hånd. Om du går, sykler, haiker, tar buss (betalt av deg selv) eller annet, er det ingen som legger seg opp i. Det avgjør du helt selv. Lurer litt på hvor bratt den bakken egentlig er... Har dere ikke bokskap på skolen, så du kan legge fra deg noen bøker? Anonymkode: ca074...859
dillyduzit Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Men kan du ikke skaffe deg en ekstrahjelp stilling eller deltidstilling? Mange av de som går på VGs jobber jo ved siden av, og med tanke på at du er 22 så er det kanskje på tide? Kall meg gjerne krass, men altså, hallo? 1
Mummikopp Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Flere av mine venner på vgs brukte over en time med buss til skolen, så synes ikke du har en lang skolevei i når det tar 10 min med bil. Når du er 22 år kan du vel kjøpe busskort selv?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 3 minutter siden, Nostalgi3M skrev: Merkelig at du hadde råd til å ta lappen, da. Lappen tok jeg for over 4 år siden. Og de pengene jeg brukte da fikk jeg av min avdøde pappa og døde mens jeg holdt på med lappen. Anonymkode: 860cf...ee9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en 22 år gammel student. Jeg er utdannet helsefagarbeider og går nå påbygg slik at jeg kan ta sykepleien neste år. Jeg er på skolen fra 8-2 hver dag og bor i eget hus ca 10 min kjøring fra skolen. Det er bare nedover bakker til skolen, og det tar om lag 40 min å gå til skolen. Pga oppover bakkene tar det over en time hjem igjen og med 6 skolebøker, pc osv blir dette fort tungt og vondt. Forventes det at jeg skal gå i nesten 2 timer hver dag for å komme meg til/fra skolen hver dag?? Får ikke busskort siden jeg ikke bor 6 km unna skolen. Jeg får heller ikke bortebo stipend til tross for at jeg har eget hus, pga mamma bor under 40km unna eller no. Jeg får kun 960kr i stipend på 1 skoleår. Har ikke bil, men har lappen. Anonymkode: 860cf...ee9 Skjønner ikke spørsmålet ditt? Hva mener du er alternativet? Slutte på skolen? Ikke ta sykepleierutdannelse? Selge huset og flytte nærmere skolen? Anonymkode: 4e16f...6e5
Nostalgi3M Skrevet 6. januar 2017 #16 Skrevet 6. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lappen tok jeg for over 4 år siden. Og de pengene jeg brukte da fikk jeg av min avdøde pappa og døde mens jeg holdt på med lappen. Anonymkode: 860cf...ee9 Buhu. Hvis du virkelig synes dette er et problem låner du penger til månedskort og betaler tilbake så fort du har en sommer- eller deltidsjobb. Hvor vanskelig kan det være? (mange troll på KG i kveld) 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #17 Skrevet 6. januar 2017 Selvfølgelig forventes det at du møter opp på skolen trådstarter. Herregud, skal du få spesial behandling i utdannelsen fordi du ikke gidder å ta deg bryet med å komme deg til skolen? Kjenner jeg blir helt matt over at det går an å tenke så dumt. Anonymkode: 7a587...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #18 Skrevet 6. januar 2017 4 minutter siden, dillyduzit skrev: Men kan du ikke skaffe deg en ekstrahjelp stilling eller deltidstilling? Mange av de som går på VGs jobber jo ved siden av, og med tanke på at du er 22 så er det kanskje på tide? Kall meg gjerne krass, men altså, hallo? Ja, og som helsefagarbeider får man en langt bedre betalt jobb enn andre ufaglærte. Anonymkode: bd8a8...ceb 2
Kvalitet Skrevet 6. januar 2017 #19 Skrevet 6. januar 2017 Du er virkelig 22 år og burde klare å ha en deltidsjobb ved siden av skolen. Hvis du eier ditt eget hus kan du leie ut et soverom kanskje? Synes det er rart at en voksen dame forventer å få stipend for å gå på videregående. Beklager om det er spesielle omstendigheter rundt situasjonen din .... 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #20 Skrevet 6. januar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en 22 år gammel student. Jeg er utdannet helsefagarbeider og går nå påbygg slik at jeg kan ta sykepleien neste år. Jeg er på skolen fra 8-2 hver dag og bor i eget hus ca 10 min kjøring fra skolen. Det er bare nedover bakker til skolen, og det tar om lag 40 min å gå til skolen. Pga oppover bakkene tar det over en time hjem igjen og med 6 skolebøker, pc osv blir dette fort tungt og vondt. Forventes det at jeg skal gå i nesten 2 timer hver dag for å komme meg til/fra skolen hver dag?? Får ikke busskort siden jeg ikke bor 6 km unna skolen. Jeg får heller ikke bortebo stipend til tross for at jeg har eget hus, pga mamma bor under 40km unna eller no. Jeg får kun 960kr i stipend på 1 skoleår. Har ikke bil, men har lappen. Anonymkode: 860cf...ee9 Hvis du eier ditt eget hus, så kan du ikke forvente å få borteboerstipend. Og hvorfor kan du f.eks ikke sykle? Anonymkode: 9698d...936 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå