Lykkehjerte Skrevet 12. januar 2017 #41 Skrevet 12. januar 2017 Jeg kjøper rimelige plastkoster, som brukes til vanlig rengjøring, syns faktisk de er de beste til å rengjøre med, og så kaster jeg de etter bruk. Ved siden av alle toalettene har jeg stående finere børster, må jo ha tilgjengelig hele tiden for gjester osv. Disse børstene er så estetisk fine som det lar seg gjøre ved å være en dobørste , dette er da børster med lukkede beholdere, og beholder fylles med rensende middel.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #42 Skrevet 13. januar 2017 Når man sitter fredags kveld og vurderer å kaste seg inn i en debatt om rester på dobørster, hvor ofte man vasker dobørster - og ikke minst hvor ofte man bytter dobørster. Og synes do-forum er en god idè. Memo to self - skaff deg et liv. Anonymkode: a5f8b...9b7 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #43 Skrevet 13. januar 2017 På 8.1.2017 den 17.35, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Så blir resten av toalettet, vegger og gulv vasket. Tror du jeg er dum? Anonymkode: 20842...1ef Da vasker du klærne dine og deg selv også etter at du er ferdig med det GRISERIET som det er å trekke i på do med lokket åpent, håper jeg! Anonymkode: 46c53...f24 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #44 Skrevet 13. januar 2017 18 timer siden, Lykkehjerte skrev: Jeg kjøper rimelige plastkoster, som brukes til vanlig rengjøring, syns faktisk de er de beste til å rengjøre med, og så kaster jeg de etter bruk. Ved siden av alle toalettene har jeg stående finere børster, må jo ha tilgjengelig hele tiden for gjester osv. Disse børstene er så estetisk fine som det lar seg gjøre ved å være en dobørste , dette er da børster med lukkede beholdere, og beholder fylles med rensende middel. Her også kjøpes billige wc-børster på Ikea til kr 9 pr stk Anonymkode: 46c53...f24 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #45 Skrevet 13. januar 2017 På 8.1.2017 den 17.35, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Så blir resten av toalettet, vegger og gulv vasket. Tror du jeg er dum? Anonymkode: 20842...1ef Du glemte å vaske taket og døra! Anonymkode: 46c53...f24 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #47 Skrevet 13. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når man sitter fredags kveld og vurderer å kaste seg inn i en debatt om rester på dobørster, hvor ofte man vasker dobørster - og ikke minst hvor ofte man bytter dobørster. Og synes do-forum er en god idè. Memo to self - skaff deg et liv. Anonymkode: a5f8b...9b7 Takk for en meget god latter på fredagskvelden! Anonymkode: 282ed...047
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #48 Skrevet 13. januar 2017 Tar av selve setet og sprayer med klorin og setter i badekaret i ca 15-20 min. Mens det står der, sprayer jeg klorin på toalettet ellers, lar stå noen minutter og tørker av med tørkepapir. Nede i selve doskålen har jeg klorin beregnet for å sprute oppunder inni doskålen. Lar dette stå lenge, trekker ned og gjøre en runde til. Når denne runden er ferdig, bruker jeg dokosten og gnikker og gnur. Trekker ned igjen og lar vannet skylle dokosten samtidig. Etter dette tar jeg skålen som dokosten skal stå oppi og skyller. Tar dokosten oppi og heller over klorin. Skyller setet som ligger i badekaret, tørker med papir og setter på plass. Ingen som er syke her i heimen, hvertfall (Ja, jeg vasker badekaret etterpå - med litt klorin) Anonymkode: 0df74...63d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #49 Skrevet 13. januar 2017 På 8.1.2017 den 13.57, AnonymBruker skrev: Blir dette gjort med åpent dolokk? Anonymkode: 46c53...f24 Jeg pleier å begynne med å vaske badet, så brette tøy og henge opp klesvask. Deretter skrubber jeg doen - og spyler børsten. Dolokket er åpent, ja. Anonymkode: 137b8...5aa
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #50 Skrevet 13. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å begynne med å vaske badet, så brette tøy og henge opp klesvask. Deretter skrubber jeg doen - og spyler børsten. Dolokket er åpent, ja. Anonymkode: 137b8...5aa Gjør du dette griseriet på samme rom som tøyet henges opp på, etter at du har hengt opp rent tøy???? Anonymkode: 46c53...f24 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #51 Skrevet 13. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gjør du dette griseriet på samme rom som tøyet henges opp på, etter at du har hengt opp rent tøy???? Anonymkode: 46c53...f24 Selvfølgelig. Gjør det mellom bake-etappene Anonymkode: 137b8...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #52 Skrevet 13. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Gjør det mellom bake-etappene Anonymkode: 137b8...5aa Baking jah. Går det i kukaker og hestepærer på kjøkkenet ditt eller Anonymkode: 46c53...f24
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #53 Skrevet 13. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Baking jah. Går det i kukaker og hestepærer på kjøkkenet ditt eller Anonymkode: 46c53...f24 Krumkaker og hesteskois skulle det være Forbannet autocorrect Anonymkode: 46c53...f24 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #54 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Baking jah. Går det i kukaker og hestepærer på kjøkkenet ditt eller Anonymkode: 46c53...f24 kukaker? Anonymkode: 137b8...5aa
EvaLena Skrevet 13. januar 2017 #55 Skrevet 13. januar 2017 Jeg har dobørste og den står i ren klor hele tiden. Bytter klorin ofte, men siden en dobørste ikke koster en kapital så byttes den også flere ganger i året. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #56 Skrevet 14. januar 2017 Å gud, rart jeg ikke er dødssyk med tanke på hvor nøye enkelte er... Anonymkode: 9774b...4b3 3
Nordvesta Skrevet 14. januar 2017 #57 Skrevet 14. januar 2017 Tråden ryddet for spekulasjon og svar til dette Nordvesta, mod.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #58 Skrevet 14. januar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar av selve setet og sprayer med klorin og setter i badekaret i ca 15-20 min. Mens det står der, sprayer jeg klorin på toalettet ellers, lar stå noen minutter og tørker av med tørkepapir. Nede i selve doskålen har jeg klorin beregnet for å sprute oppunder inni doskålen. Lar dette stå lenge, trekker ned og gjøre en runde til. Når denne runden er ferdig, bruker jeg dokosten og gnikker og gnur. Trekker ned igjen og lar vannet skylle dokosten samtidig. Etter dette tar jeg skålen som dokosten skal stå oppi og skyller. Tar dokosten oppi og heller over klorin. Skyller setet som ligger i badekaret, tørker med papir og setter på plass. Ingen som er syke her i heimen, hvertfall (Ja, jeg vasker badekaret etterpå - med litt klorin) Anonymkode: 0df74...63d Forklaringen på hvorfor noen alltid lager kø på toalettet Tror heller jeg ville tatt sjansen på å bevege meg inn på et bad der noen har skylt ned med lokket åpent, enn å bade i et badekar der noen har vasket et toalettsete. Uansett hvor nøye karet var vasket etterpå. På den annen side, hvis jeg hadde visst om alt folk finner på på badet så hadde jeg antagelig aldri kunnet bruke noe annet enn mitt eget private bad. Jfr blant annet trådene om urinering i dusjen. Ja, det finnes mange nok sånne tråder her til å rettferdiggjøre et doforum bare pga det. Anonymkode: 27c61...b33 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #59 Skrevet 14. januar 2017 Jeg ler og ler😂😂 er dere seriøse? Jeg og familien burde være steindøde😂 Ja, vi har dobørste, ja, det slumper til at vi vasker den, og bytter den ut, kanskje hvert skuddår🤔 Ellers, vi henger opp klær på badet, selv om noen går på toalettet der... Antar noen av åss tisser i dusjen og, uten at det verken lukter eller noen blir syke av den grunn😆 Ja til vanlig renhold sier nå jeg🙄 Å forresten, vi bor på bygda😇 Anonymkode: 4d56a...3de
minsinn Skrevet 14. januar 2017 #60 Skrevet 14. januar 2017 På 6.1.2017 den 20.00, AnonymBruker skrev: Hvordan bruker dere den? Her vasker vi toalettet (selvsagt), men ikke med dobørste. Synes det er DIREKTE UHYGIENISK MED DOBØRSTE. Anonymkode: 6ec63...368 Men man skal jo ikke vaske hele toalettet med dobørsten, bare nederst i skåla. Ellers på toalettet bruker man klut eller annet egnet materiale. Og når man har skrubbet nede i doskåla (du vet, der hvor vannet ligger), så spyler man ned mens man skyller børsten i det rene vannet som kommer ut på innersiden av sittekanten. Deretter banker man børsten litt i en av sidene på toalettet (på innersiden av skåla) før man setter børsten pent tilbake i beholderen som man rengjør med jevne mellomrom.... 16 timer siden, AnonymBruker skrev: kukaker? Anonymkode: 137b8...5aa Det er kubæsj. De kalles kaker fordi de ligner på wienerbrød i fasongen, om kua er frisk i magen og får mer enn bare kraftfor til mat (f.eks. gress) Herlig tråd, forresten, elsker å snakke skit med mennesker, som det heter her nordaførr 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå