Gå til innhold

Toalettbørste/dobørste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når doen vaskes brukes domestos oppe og nede i doskålen, samtidig heller man vann+domestos opp i dobørsteholderen. Etter 10-15 minutter brukes børsten til å skure doen, og beholderen skyldes. Selv om det aldri er søl etter dobesøk er selvfølgelig en dobørste helt nødvendig ved vask, ellers vil det bli misfarge og kalkrester på porselenen veldig raskt. 

Også vaskes selvfølgelig handtaket med engangsklut, sammen med trykk-knapp, da dette er steder man berører før man har vasket hendene. 

Kjøper ny dobørste annenhver måned. 

Anonymkode: a5f8b...9b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når doen vaskes brukes domestos oppe og nede i doskålen, samtidig heller man vann+domestos opp i dobørsteholderen. Etter 10-15 minutter brukes børsten til å skure doen, og beholderen skyldes. Selv om det aldri er søl etter dobesøk er selvfølgelig en dobørste helt nødvendig ved vask, ellers vil det bli misfarge og kalkrester på porselenen veldig raskt. 

Også vaskes selvfølgelig handtaket med engangsklut, sammen med trykk-knapp, da dette er steder man berører før man har vasket hendene. 

Kjøper ny dobørste annenhver måned. 

Man vet man bor på bygda når...

....hun som kjøper dobørste annenhver måned ville blitt en snakkis på bakrommet. :ler:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, applestories skrev:

Man vet man bor på bygda når...

....hun som kjøper dobørste annenhver måned ville blitt en snakkis på bakrommet. :ler:

Definisjonen av å bo på bygda er vel at man ikke har noe mer spennende å prate om enn dobørster, og ikke minst at snakkis og bakrom er normale begrep

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Definisjonen av å bo på bygda er vel at man ikke har noe mer spennende å prate om enn dobørster, og ikke minst at snakkis og bakrom er normale begrep

Ja... trodde det var poenget med kommentaren min? Litt overrasket over at dere ikke har bakrom i byen, det hadde man i aller høyeste grad sist jeg bodde i en.

Når det er sagt - byfolk har en lei tendens til å undervurdere bygdefolket. Kanskje fordi man selv kommer fra bygda og aldri skal tilbake. Her hvor jeg kommer fra kjenner jeg meg sjelden igjen i vitsene om bygda. Men det betyr ikke at de ikke er morsomme å lese :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper bare nytt "hode" til min dokost innimellom.

Anonymkode: 2eba0...3b4

Skrevet
23 timer siden, Bossa Nova skrev:

Så ekkelt. Da er det vel bedre å kjøpe ny, til ca. 15 kroner.

Merkelig at folk ikke skyller dobørsten ved å trekke ned i do, men setter den i beholderen med bæsjerester. På tide med gjenninnføring av husmorskole?

Hvis man trekker ned med dolokket oppe sprer det seg små dovanndråper på badet.  http://www.kk.no/livsstil/lukk-dolokket-før-du-trekker-ned-21521

Dobørste er ekkelt og nødvendig tenker jeg, det jeg synes er kjipt er når man ikke rister den litt før den settes tilbake - så den marineres i bæsjevann til neste gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi på bygda har selfølgelig dobørste i høy kvalitet, byfolk derimot kjøper en billig plastgreie hos europris. 

Anonymkode: 8c795...42b

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi på bygda har selfølgelig dobørste i høy kvalitet, byfolk derimot kjøper en billig plastgreie hos europris. 

Hva er en høy-kvalitets dobørste egentlig? En som desinfiserer seg selv, og som det aldri er rester på? 

• Liker 3
Gjest Bossa Nova
Skrevet
46 minutter siden, Elghund skrev:

Hvis man trekker ned med dolokket oppe sprer det seg små dovanndråper på badet.  http://www.kk.no/livsstil/lukk-dolokket-før-du-trekker-ned-21521

Dobørste er ekkelt og nødvendig tenker jeg, det jeg synes er kjipt er når man ikke rister den litt før den settes tilbake - så den marineres i bæsjevann til neste gang.

Det sprer seg nok minst like mye partikler om du rister i dobørsten. Jeg synes det er greit å skylle børsten i dovannet ved å trekke ned, det får være måte på hvor forsiktige man skal være. 

AnonymBruker
Skrevet

Vasker doskåla med klorin og dobørste. Dobørsten blir derimot spylt godt gjennom når jeg skyller opp, deretter satt i beholderen sin, som også blir fylt med ny klorin hver gang dobørsten brukes. Så dobørsten min er egentlig bare en diger klorinbørste...

Anonymkode: 20842...1ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vasker doskåla med klorin og dobørste. Dobørsten blir derimot spylt godt gjennom når jeg skyller opp, deretter satt i beholderen sin, som også blir fylt med ny klorin hver gang dobørsten brukes. Så dobørsten min er egentlig bare en diger klorinbørste...

Blir dette gjort med åpent dolokk?

Anonymkode: 46c53...f24

• Liker 1
Gjest New Girl
Skrevet

Bruker den til å skrubbe nedi doen med. Og trekker alltid ned etterpå slik at den blir skylt før den settes på plass igjen. Den står nå bare der ved siden av doen og blir ikke brukt til noe annet, så skjønner ikke at det skal være så uhygienisk?

syns også det er greit hvis gjester bruker den etter dobesøk om det skulle være nødvendig. Istedet foe å måtte komme å spørre etter klor liksom. 

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er den laget av?

Hestehår, saueull eller    svinepels? :alice:

• Liker 2
Skrevet

Dobørste bruker jeg dersom ting henger igjen i doen etter jeg har trekt ned...

Det ser jo ikke fint ut med flekker. Bruker klor jevnlig. Er jo også greit for gjester å kunne fjerne flekker før nestemann kommer. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir dette gjort med åpent dolokk?

Selvfølgelig. Så blir resten av toalettet, vegger og gulv vasket. Tror du jeg er dum?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, New Girl skrev:

syns også det er greit hvis gjester bruker den etter dobesøk om det skulle være nødvendig. Istedet foe å måtte komme å spørre etter klor liksom. 

Jeg har vært borti verter som ikke har børste, eller kanskje de gjemmer den for gjester for å unngå fremmed avføring på kosten? :P Men da må de jo vaske lort etter gjestene sine selv da. Mange hoteller har også sluttet med dobørster. Ikke så koselig å måtte vente et døgn på at de ansatte skal komme og vaske. Og direkte pinlig hvis man deler rom med noen. Det størkner jo også hvis det blir stående for lenge. 

NÅR skal vi få doforum på kg? 

Anonymkode: 27c61...b33

• Liker 1
Gjest Bossa Nova
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NÅR skal vi få doforum på kg? 

Doforumet kan erstatte juleforumet :)

Skrevet
På ‎08‎.‎01‎.‎2017 den 18.25, Bossa Nova skrev:

Doforumet kan erstatte juleforumet :)

Nei nei nei, vi kan ha både doforum og juleforum! :) 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Lykkehjerte skrev:

Nei nei nei, vi kan ha både doforum og juleforum! :) 

Vi bør også ha et eget do-kurv-forum :hoho:

• Liker 2
Skrevet

Vi bør også ha et eget do-kurv-forum :hoho:

:mynona:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...