AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har et lite sosialt nettverk, og jeg de har kan vel sies å være mer bekjente enn venner, strengt tatt. Sånn har det vært hele livet, da jeg var barn hadde jeg for eksempel aldri noen bestevenn, men det var flere som synes jeg var ok å være sammen med når bestevennen ikke hadde tid. Nå som voksen synes jeg det er vanskelig, de fleste virker til å ha venner fra barndommen eller tenårene, og dermed lite behov for nye venner. I barndommen hadde jeg som sagt ingen sterke vennskap, og som tenåring var jeg mye syk, og det var vanskelig å knytte nye kontakter. Hva skal til for å gå fra bekjent til venn? Annet enn tid selvfølgelig, jeg skjønner jo at man ikke blir venner på en dag. Allikevel, jeg har pleid kontakten med folk over ganske lang tid, men blir sittende fast på "bekjent-stadiet", føler jeg... Anonymkode: b46f5...354
King in the North Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Jeg er av den oppfatning at man må bestemme seg, hvis man vil utvikle en relasjon videre i voksen alder. Hvis man sitter pg tvinner tommeltotter kommer man liksom ingen vei. Inviter personer du vil komme deg videre med, på fotballkamp, eller hva som helst av felles interesser. Så tar du det derfra?
Clarity Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Jeg er absolutt ingen ekspert på dette, da jeg selv har et veldig lite nettverk (noe som forøvrig er selvvalgt). Likevel er det vel slik at den eneste måten man faktisk kan videreutvikle et bekjentskap på, er ved å tilbringe mer tid sammen. Du har jo et greit utgangspunkt akkurat der da, med tanke på at du faktisk allerede har flere bekjente - det ville jo vært vanskeligere dersom du ikke hadde det. Du må altså rett og slett bare invitere folk med på ting. Inviter til vors, til en kaffe, foreslå en tur til byen, en shoppingrunde, museum, ja, mulighetene er jo mange
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 Takk for svar. Jeg tar initiativ - til en viss grad. Foreslår konserter, kafébesøk,og slik, hender at jeg får folk med meg og de virker vanligvis fornøyde. Men så stopper det gjerne. For de har nærmere venner som de tenker på neste gang det er noe, og jeg skjønner at det er opp til meg å foreslå noe, men så blir jeg litt sjenert for å mase. Føler at det må gå en stund hvis det var jeg som foreslo sist... Anonymkode: b46f5...354
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå