AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Dersom en annen hund(løs) hadde angrepet din hund, eieren av hunden som angriper din er ikke å se noen sted, hva hadde du gjort? Nevn gjerne om din hund er liten eller stor. Jeg har liten hund og dersom en stor hund hadde angrepet min hadde jeg kjempet med alt jeg hadde for å redde min egen hund, men hva gjør man dersom en stor hund angriper en stor hund? En stor hund kan jo forvare seg selv mer en en liten hund, så hvor innafor er det da å evt slå den andre hunden som angriper? Er man alene er det jo ikke så lett å skulle skille de to hundene. Anonymkode: cc9f4...f83
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Valpen min er liten. Hvis en større hund hadde angrepet henne hadde jeg prøvd å løfte henne opp og prøvd å holde rundt henne for å beskytte henne mot evt. kloring/biting fra den større hunden. Dette er jo lettere sagt enn gjort selvsagt. Hadde den større hunden tatt ett fast bitt av valpen min og ikke sluppet, hadde jeg funnet en gjenstand å slå den med, eller rett og slett sparka den for harde livet. Tviler på at jeg hadde brydd meg om meg selv. Jeg er i mot å skade dyr, men hvis noen angriper valpen min, spesielt uprovosert, så er jeg nådeløs. Anonymkode: 2ce70...341 1
Spiteful Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har lest det dummeste man kan gjøre er å prøve å dra hundene fra hverandre hvis de har ett fast bitt. Å løfte bakbeina til angriperen/en av hundene vil muligens være en ide. Har også lest det er mulig å ta tak i hundens hale og dra, eller klype hannhunder i ballene. Uff syns synd på hundeiere som må gjennom sånt, mitt største mareritt er at noen skal angripe babyen min❤
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Som regel vil hunden slippe før du beg å rope og slå Anonymkode: 58f20...1f7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Hunden min er nå 3 mnd og veier 1 kg. Er livredd for at noen skal angripe han, han tåler jo ingenting. Kom en svær hund løpende ut fra skogen en dag vi gikk tur og min hund ble livredd. Hunden var ikke aggressiv men det hjelper lite når valpen min ble kjempe redd og er nå veldig skeptisk til andre hunder. Så synd at folk ikke har kontroll på hundene sine når de går løs, snill eller ei.. TS Anonymkode: cc9f4...f83 1
Anonym2467 Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Valpen min er liten. Hvis en større hund hadde angrepet henne hadde jeg prøvd å løfte henne opp og prøvd å holde rundt henne for å beskytte henne mot evt. kloring/biting fra den større hunden. Dette er jo lettere sagt enn gjort selvsagt. Hadde den større hunden tatt ett fast bitt av valpen min og ikke sluppet, hadde jeg funnet en gjenstand å slå den med, eller rett og slett sparka den for harde livet. Tviler på at jeg hadde brydd meg om meg selv. Jeg er i mot å skade dyr, men hvis noen angriper valpen min, spesielt uprovosert, så er jeg nådeløs. Anonymkode: 2ce70...341 Enig! Er livredd noen skal angripe valpen min. Når jeg går tur føler jeg at jeg må følge med hele tiden etter andre løse hunder for de kommer gjerne byksende ut av ingenting.. Og det er mange av de her i Oslo 😕
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Grip tak i testiklene og vri til. Anonymkode: c310f...62f 1
Ms.Angel Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Nå har jeg en hund som antageligvis kunne forsvart seg selv og vel så det, i en slik situasjon, men jeg vet ikke hvordan han eventuelt hadde reagert i en slik situasjon, da han som regel alltid legger seg ned, og nekter å gå før en passerende hund har gått fordi, han vil bare hilse på alle! Men jeg tar hunden min de få gangen han setter i, og forventer at andre gjør det samme. Så dersom en annen hund hadde komme mot min, så hadde jeg nok gjort det jeg kunne for å forsvare han. Jeg er virkelig ikke for å bruke vold mot dyr, men jeg hadde nok sparket den andre, men dette blir bare spekulasjoner da jeg ikke har vært i en slik situasjon.
DysterPytten Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Nå har jeg en hund som går under mellpmstor-stor, 30 kg og masse pels. Det jeg gjorde da han ble angrepet var å slippe båndet hans og sparke til den andre hunden. Hunden min kom seg løs og den andre ble liggende. Så da gikk vi. Hunden min måtte til dyrlege for å sy noen sting. Hunden min var ca 7 mnd på da dette skjedde. Dey var et (unnskyld) satans rabalder, og eierene kom ikke ut for å se til hva bråket var for noe. Utover kvelden/dagen etterpå så så jeg på lokalgruppa til byen min på Facebook at de lette etter den som uprovosert hadde skadet hunden deres (ribbeinsbrudd), men jeg orka ikke å gi meg til kjenne. Gikk til politiet med info om meg og den andre eieren, og har siden ikke sett den hunden mer eller hørt noe fra politiet. 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har vokst opp med mye hunder og driver med hund, da ofte i flokk med nye hunder inn nå, og er opplært til at det man burde gjøre, er å slippe båndet til sin egen hvis den er i bånd, så tar du tak i bakbeina på hunden som angriper og løfter. Da slipper de som regel ganske fort. Anonymkode: 3af8f...b44
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har en hund på 2 kg, var noen som hadde en labrador springende løs som rett og slett heiv seg over min hund. Jeg sparket den så hardt jeg kunne flere ganger til den slapp taket. Hunden min måtte sy en god del sting, deres hund hadde en del brukne ribbein. Eierne av hunden beklaget seg veldig, betalte for veterinær og alt. Hadde den ikke sluppet taket når den gjorde, så hadde jeg nok sparket hunden ihjel om jeg måtte. Anonymkode: efff0...e3c 4
Ruccula Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har to små hunder... Hadde de blitt angrepet, hadde jeg tatt tak i bakbena på den andre hunden, løftet og vridd så den mister balansen. Huttetuuu jeg er livredd for at det skal skje dem noe. Det var engang en hund som fløypå hannhunden min, men jeg klarte å løfte han opp i siste liten. Endte med at den abdre bikkja beit meg i armen. Selv gjennom 2 jakker var såret dypt. Har skikkelig arr nå. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 Jeg hadde en mellomstor/stor hund for en stund siden. Han ble angrepet av en diger bamse. Eieren kom rett etter og fikk kalt inn hunden fort, så begge dyrene kom fra det med noen små skraper. Jeg rakk ikke å reagere, men om det hadde skjedd igjen så hadde jeg gjort som flere her skriver med å dra hunden i bakbeina slik at den mister balansen. Det var skikkelig guffent å oppleve noe slikt. Anonymkode: f2d33...f29
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har en mellomstor hund på 7 år, og har opplevd dette flere ganger. Hvis jeg ser en hund løpe mot oss, da slipper jeg ALLTID min egen hund løs. Da blir det kanskje et basketak, men de finner som regel utav det. De har en egen måte å etablere dominanse på, og når en av dem "gir seg" vil den andre som regel stoppe. Med mindre det er en psychohund da som ikke kan hundespråket, men det har jeg heldigvis ikke vært borti. Det blir sjelden noen skader utenom litt smågreier. Det ser som regel verre ut enn det er. Dersom du ikke slipper din egen hund, kan det bli mye verre. Hvis den ene hunden er "fanget" vil den bli mer aggressiv og i tillegg føle at den skal beskytte eieren. Mye bedre at begge er løse. Dersom du har en rotte ("kremt" miniatyrhund) er det en annen sak. De kan fort bli drept på flekken da store hunder ser på dem som bytte. Da er det vel bedre å løfte dem opp vil jeg tro... Anonymkode: 7185d...4aa 7
Fru Uperfekt Skrevet 6. januar 2017 #16 Skrevet 6. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom en annen hund(løs) hadde angrepet din hund, eieren av hunden som angriper din er ikke å se noen sted, hva hadde du gjort? Nevn gjerne om din hund er liten eller stor. Jeg har liten hund og dersom en stor hund hadde angrepet min hadde jeg kjempet med alt jeg hadde for å redde min egen hund, men hva gjør man dersom en stor hund angriper en stor hund? En stor hund kan jo forvare seg selv mer en en liten hund, så hvor innafor er det da å evt slå den andre hunden som angriper? Er man alene er det jo ikke så lett å skulle skille de to hundene. Anonymkode: cc9f4...f83 Har labrador så det er vel mellomstor rase Møter vi en løs hund så slipper jeg henne og blir det slåssing så har jeg en sånn boks som lager høyfrekvent lyd som gjør at i de fleste tilfeller så slutter de.
tørkestativ Skrevet 6. januar 2017 #17 Skrevet 6. januar 2017 Heldigvis aldri opplevd det, men har truffet på løse hunder som er veldig pågående og som ypper seg uten at de nødvendigvis har prøvd å ta livet av min lille rotte. Begge var løse og den som yppa seg var en engelsk setter. Eier var ikke å se. Jeg gikk etter den for å koble den i mitt eget bånd, for å gå tilbake til parkeringsplassen for å binde den i gjerdet, men den stakk heldigvis. Har dog opplevd at hunden min ble angrepet av en katt den lot seg ikke skremme av meg, og gikk etter øynene på hunden min. Jeg klarte å sparke den bort ganske kjapt heldigvis
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #18 Skrevet 6. januar 2017 Har gitt ungene beskjed om å slippe hunden vår om den blir angrepet. Den er en mellomstor rase. Jeg selv hadde sluppet om det var alvor og gått på bakbeina på angriperen. Anonymkode: 2b4ec...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #19 Skrevet 7. januar 2017 Jeg har alltid med godbiter på tur, og jeg ser alt for mange hunder med null lydighet hvor eierne burde trent med godbiter. Jeg har alltid en godbitpose i hånda, og hadde prøvd å holde en annen hund borte fra min ved å pælme en helt haug med godbiter i ansiktet på den. Anonymkode: c5d70...586 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #20 Skrevet 7. januar 2017 Banket den sønder og sammen. Anonymkode: 21f6d...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå