Gjest Skogholt Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Hei! Innsikt og kunnskap mottas med takk: -Er det godkjent å bo helårs i "husvogner" av typen lite hus på hjul? Med godkjent tenker jeg i forhold til skoleplass, trygdesystem etc. (Jeg regner med det er en forskjell på om du leier campingplass, kjøper tomt eller leier oppstillingsplass på annens tomt). -Hvordan ville du gått frem for å finne tomt til leie (fortrinnsvis til en bolig-brakke/husvogn). -Hvordan funker egentlig fasiliteter/vann/strøm hvis en kjøper brakke og setter den på 1: Noens tomt eller 2: Campingplass? (Er helt blank på dette området). Jeg spør fordi jeg ser firmaer selge brakkeboliger som kan settes sammen i moduler, men hvordan fungerer det egentlig i praksis i.f.t. lov og sanitær etc? Brakker koster "ingenting" sammenlignet med leilighet så jeg regner med flere vil vurdere dette som alternativ etterhvert..
Gjest O.G. Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 1 time siden, Skogholt skrev: Hei! Innsikt og kunnskap mottas med takk: -Er det godkjent å bo helårs i "husvogner" av typen lite hus på hjul? Med godkjent tenker jeg i forhold til skoleplass, trygdesystem etc. (Jeg regner med det er en forskjell på om du leier campingplass, kjøper tomt eller leier oppstillingsplass på annens tomt). -Hvordan ville du gått frem for å finne tomt til leie (fortrinnsvis til en bolig-brakke/husvogn). -Hvordan funker egentlig fasiliteter/vann/strøm hvis en kjøper brakke og setter den på 1: Noens tomt eller 2: Campingplass? (Er helt blank på dette området). Jeg spør fordi jeg ser firmaer selge brakkeboliger som kan settes sammen i moduler, men hvordan fungerer det egentlig i praksis i.f.t. lov og sanitær etc? Brakker koster "ingenting" sammenlignet med leilighet så jeg regner med flere vil vurdere dette som alternativ etterhvert.. Så lenge du får den koblet på kloakk på ei tomt så har du en adresse, så kan jeg ikke se noe problem.
Gjest Skogholt Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Takk for svar, det høres jo lovende ut :-)
tezer Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 TEK 17... Anbefaler å lese på www.dibk.no direktoratet for byggkvalitet, masse krav som må oppfylles før noe som helst går igjennom kommunens nåløye. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå