Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Setter opp prisene på frukt&grønt med 10 % og tvinger oss til å bli med i et kundeprogram der de sporer alt du kjøper og hvor du går for å få tilbake den vanlige prisen :( 

Anonymkode: 562fc...3f8

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Setter opp prisene på frukt&grønt med 10 % og tvinger oss til å bli med i et kundeprogram der de sporer alt du kjøper og hvor du går for å få tilbake den vanlige prisen :( 

Prisene her er like KIWI sine. At det skjer prisstigning i januar er helt normalt.

Anonymkode: 138ed...46c

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 2 grunner til at Rema innfører disse greiene.

1) de ikke lenger klarer å være billigst. Derfor innfører de disse greiene for å gjøre det vanskeligere å sammenligne priser

2) De kan "tvinge" alle kundene sine til å laste ned appen og da får de masse verdifulle opplysninger om handlevanene deres.

Grunnen til at det alltid er "Frukt og Grønt" kjedene innfører slike "rabatter" på er at der svinger prisene mest, så det er vanskeligere å legge merke til at de samtidig øker prisene kraftig. (Kiwi gjorde det samme da de "fjernet mva på frukt og grønt")

Rema 1000 pleide å være den eneste kjeden med noenlunde redelige priser, men det har de altså bestemt seg for å slutte med.. Dette er skikkelig dårlige nyheter for forbrukerne.. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Synest det er verre at de kutter ut enkelte leverandører f.eks coca cola, kims, hansa osv.. hva blir det neste Q-melk? 

Hansa må si opp 5% av de ansatte pga de blir kuttet ut fra rema. Ikke bare blir det dårligere utvalg, men folk mister også jobbene sine.

Anonymkode: 8aabb...c33

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, prt90 skrev:

Det er 2 grunner til at Rema innfører disse greiene.

1) de ikke lenger klarer å være billigst. Derfor innfører de disse greiene for å gjøre det vanskeligere å sammenligne priser

2) De kan "tvinge" alle kundene sine til å laste ned appen og da får de masse verdifulle opplysninger om handlevanene deres.

Grunnen til at det alltid er "Frukt og Grønt" kjedene innfører slike "rabatter" på er at der svinger prisene mest, så det er vanskeligere å legge merke til at de samtidig øker prisene kraftig. (Kiwi gjorde det samme da de "fjernet mva på frukt og grønt")

Rema 1000 pleide å være den eneste kjeden med noenlunde redelige priser, men det har de altså bestemt seg for å slutte med.. Dette er skikkelig dårlige nyheter for forbrukerne.. 

Tror du ikke Reka vet hva deselger fra før utek en app? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke Reka vet hva deselger fra før utek en app? 

De vet ikke Navnet ditt, telefonnummeret ditt, hvor du bor, hvilke andre butikker du handler i, hvor ofte du handler, hvor lang tid du bruker i butikken osv.. 

Slike opplysninger er gull for butikken.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De vet ikke Navnet ditt, telefonnummeret ditt, hvor du bor, hvilke andre butikker du handler i, hvor ofte du handler, hvor lang tid du bruker i butikken osv.. 

Slike opplysninger er gull for butikken.

Man er ikke anonym når man går inn på en butikk, så jo, det gjør de.

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synest det er verre at de kutter ut enkelte leverandører f.eks coca cola, kims, hansa osv.. hva blir det neste Q-melk? 

Hansa må si opp 5% av de ansatte pga de blir kuttet ut fra rema. Ikke bare blir det dårligere utvalg, men folk mister også jobbene sine.

Det er fremdeles opp til oss forbrukere om vi vil handle der.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre de har koblet sammen overvåkningskameraene og kassene og kobler hvert kjøp sammen med ansiktsgjenkjenning (noe som neppe vil være lovlig) så gjør de ikke det, nei.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Violetta skrev:

Det er fremdeles opp til oss forbrukere om vi vil handle der.

Jepp.. jeg kommer ikke til og handle der mer.. at det er billig har ikke så mye og si om de ikke har de varene jeg skal ha.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ergune skrev:

Med mindre de har koblet sammen overvåkningskameraene og kassene og kobler hvert kjøp sammen med ansiktsgjenkjenning (noe som neppe vil være lovlig) så gjør de ikke det, nei.

Jo. Hver gang du betaler med debet-, kredittkort eller mobilepay. Ganske utrolig at folk ikke vet dette enda.

• Liker 5
Skrevet

Dette med app'en var siste spiker i kista for meg. Bor rett ved en Rema-butikk så det er praktisk, men jeg misliker sterkt denne utviklingen. Syns utvalget blir dårligere og dårligere, og kvaliteten også. Vi har bestemt oss for å boikotte Rema 1000 (i tillegg til coop extra, som fra før var håpløst dårlig). Heldigvis har vi en meny ikke langt unna - det er dyrere, men verdt å betale for kvalitet og utvalg. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ergune skrev:

Hehe så ufattelig naiv... Du må registrer deg med tlf nr i appen, du må skanne appen når du betaler, og de fleste betaler med bankkort...tadaa; du er identifisert! Jeg kommer ikke til å laste ned appen, men så handler jeg i standig mindre grad på Rema også, det er langt fler en coca cola sine produkter de har fjernet fra hyllene. 

Anonymkode: 7e3a9...8f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Hver gang du betaler med debet-, kredittkort eller mobilepay. Ganske utrolig at folk ikke vet dette enda.

Jeg betaler kun med kontanter. Er ikke interessert i at butikker skal vite handlevanene mine. 

Anonymkode: 414da...0ee

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler kontant, bl.a. derfor, men påstanden var at man blir identifisert med en gang man går inn i en butikk. Jeg er også skeptisk til at det er lov å bruke den informasjonen til å spore kundene når ikke de har godkjent det. Det er derfor butikkene er så ivrige med å lage kundeprogrammer.

Endret av Ergune
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ergune skrev:

Jeg betaler kontant, bl.a. derfor. Jeg er også skeptisk til at det er lov å bruke den informasjonen til å spore kundene når ikke de har godkjent det. Det er derfor butikkene er så ivrige med å lage kundeprogrammer.

Du er en av få som betaler alt kontant. Det er heller ikke lov å gå utover det man har signert på i appen.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Kommer ikke til å gjøre mine storinnkjøp på Rema lenger, og det er jeg helt sikkert ikke alene om.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, snusmumriken skrev:

Dette med app'en var siste spiker i kista for meg. Bor rett ved en Rema-butikk så det er praktisk, men jeg misliker sterkt denne utviklingen. Syns utvalget blir dårligere og dårligere, og kvaliteten også. Vi har bestemt oss for å boikotte Rema 1000 (i tillegg til coop extra, som fra før var håpløst dårlig). Heldigvis har vi en meny ikke langt unna - det er dyrere, men verdt å betale for kvalitet og utvalg. 

Hva er problemet med coop extra? Mener du din lokale butikk eller kjeden?

Min nærmeste butikk er extra og jeg handler 99% av varene mine der. Rema og kiwi er ca 5 min lenger å gå så det er ikke avstanden som stopper meg. 

Anonymkode: bc109...1eb

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, snusmumriken skrev:

Jeg handler også stort sett hos Meny, og har lyst til å droppe Rema helt. Problemet er bare at på den lokale Rema-butikken vår så er det en ansatt som er utrolig hyggelig og flink. Jeg tror kanskje at personen har arbeidstrening hos dem, og hn er alltid sprudlende og glad. Har ikke lyst til å slutte å handle hos den personen, selv om jeg synes at det Ræma gjør nå er helt på trynet. Vi har lite utvalg i butikkene fra før. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Anonymkode: 5888d...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...