DeLorean Skrevet 6. januar 2017 #1 Del Skrevet 6. januar 2017 Er dette et godt reisemål? Kan det anbefales? Vurderer å ta to uker dit i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Del Skrevet 7. januar 2017 Ja! Var der en uke. Er det ett sted jeg vil tilbake til, så er det Vietnam! Anonymkode: 9e95a...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiigen Skrevet 7. januar 2017 #3 Del Skrevet 7. januar 2017 Fint i Vietnam, mye god mat, fint landskap,og masse ruiner og templer. Folkene er generelt sett velfig hyggelige mot turister...MEN vær veldig bevisst på at det er utrolig mange svindlere der,mer enn noe annet sted jeg har vært. Svindelen er ofte at de mumler en pris på uforståelig engelsk før du gjør en aktivitet, og når du er ferdig så er 3000 dong blitt til 30 000 dong,go de har en "offisiell lapp" som bekrefter dette... Jeg har blogget litt om mitt første inntrykk av Vietnam her; http://stigsworld.no/del-65-skurkersvindlere-og-vietnamkrig-ho-chi-minh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aharp Skrevet 7. januar 2017 #4 Del Skrevet 7. januar 2017 Jeg var 4 uker der i 2015. Vietnam er flott, jeg reiste fra Hanoi i nord til Ho Chi Minh City i sør. Det kommer litt an på hva dere er ute etter. Den eneste strand/ferieplassen jeg var på var Nha Trang. Er dere ute etter strand etc. gå for Thailand. Anbefaler ikke Nha Trang, mye stoff og kriminalitet og overfylt av russere. Men vakker strand og fin beliggenhet. Vietnam er spennende. Vil trekke frem Hanoi, Halong Bay (sør for Hanoi) og Sapa (nord for Hanoi). Videre sørover ligger Hoi An som absolutt er verdt et besøk. Can Tho i Mekong-deltaet er spennende med flytende markeder. Hanoi er å foretrekke foran Ho Chi Minh City, etter min mening. Gamlebyen er svært sjarmfull, men mengden av scootere slår absolutt alt jeg har vært borti tidligere! Så er dere "advart"... 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aharp Skrevet 7. januar 2017 #5 Del Skrevet 7. januar 2017 4 minutter siden, Stiigen skrev: Fint i Vietnam, mye god mat, fint landskap,og masse ruiner og templer. Folkene er generelt sett velfig hyggelige mot turister...MEN vær veldig bevisst på at det er utrolig mange svindlere der,mer enn noe annet sted jeg har vært. Svindelen er ofte at de mumler en pris på uforståelig engelsk før du gjør en aktivitet, og når du er ferdig så er 3000 dong blitt til 30 000 dong,go de har en "offisiell lapp" som bekrefter dette... Jeg har blogget litt om mitt første inntrykk av Vietnam her; http://stigsworld.no/del-65-skurkersvindlere-og-vietnamkrig-ho-chi-minh Ulike former for svindel opplever man de fleste plasser rundt om i Østen. Vet ikke om jeg ble svindlet mer eller mindre i Vietnam enn ellers. Det jeg vil advare om er trafikken. Det er uhorvelig mye uvøren kjøring, og i tillegg er ikke veiene så veldig bra. Da går det som det går. Bruk tog eller buss når dere skal forflytte dere, alternativt fly. Her er bloggen min fra Vietnam: http://blogg.stigeriksen.com/?cat=39 Det står flere steder i bloggen enn jeg har nevnt over. Håper den kan inspirere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 31. januar 2017 #6 Del Skrevet 31. januar 2017 Jeg vil på det varmeste anbefale Vietnam. Det er det fineste stedet jeg har vært. Jeg liker Vietnam mye bedre enn Thailand. Har vært i Vietnam flere ganger, men aldri opplevd noe svindel. Har forresten flere ganger blitt forsøkt svindlet i Thailand. Jeg har vært i Hanoi flere ganger. En herlig, kaotisk og fascinerende by. Halong Bay er en opplevelse. Var der på mini cruise for noen år siden. Ellers har jeg vært i Hué, Danang og Hoi An. Hoi An er mitt favoritt sted. Koselig by, nydelig mat og en fantastisk strand. Vi bodde helt nede ved stranden og dro heller inn til byen om kvelden. Deilig å ligge på stranda i varmen. Det som er fint med Vietnam er at det er forbudt for selgere på stranda. Man får altså ligge i fred. Det får man ikke i Thailand. Der kan det være ganske slitsomt med alle selgere som hele tiden forstyrrer deg. Vietnam er mindre turistifisert enn Thailand. Virker derfor ner autentisk. Men det blir mer og mer der også. Vi så stor forskjell på de gangene vi var der. Heldigvis har de ikke go go barer der. Og de gangene vi har vært der har vi aldri sett prostituerte. Men har ikke vært i Nha Trang så vet ikke hvordan det er der. Hvis du reiser til Vietnam, må du være klar over klimasonene i landet. Det er store variasjoner mellom nord og sør. Vi har bare vært der på sommeren, og da er det fint og varmt i nord og og ned til Hoi An. Da er der mer regn i sør. På vinteren er det motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Del Skrevet 1. februar 2017 Var i Vietnam, august i fjor. Vi var 14 dager i Da Nang, kjempe fint vær og veldig varmt, kanskje i det varmeste laget noen dager. Hadde lyst å reise rundt, men siden vi bare hadde 14 dager tok vi heller dagsturer til de nærmeste byene Hoi An og Huè. Stranda er kjempe fin i Da Nang og strekker seg mange kilometer. Vi tok taxi overalt, lurt å avtale pris på forhånd viss dere skal på lengere turer. Som nevnt tidligere er trafikken noe for seg selv. Skal du krysse gangfelt så ha en jevn fart over, så de kan beregne farta di, når de kjører rundt deg. Vi leide faktisk scooter, men kjørte opp til det lokale fjellet *Monkey mountain* for å se ville aper. Det gikk utrolig bra, ingen trafikk på veiene, møtte toppen 20 andre turister på scooter. Men ikke kjør i byene, livsfarlig. Vil trekke frem Bana Hills, en av de lengste kabel trekk vognene som går opp til en «fransk» fjellandsby. Kjempe utsikt!!! Hoi An (skredder byen) kjempe koselig by, litt mer masete enn Da Nang. De lokale er veldig imøtekommende, særdeles dårlig i engelsk. Men de gjør så godt de kan Vi skal tilbake!! Anonymkode: bd82c...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julia83 Skrevet 1. februar 2017 #8 Del Skrevet 1. februar 2017 Ikke vært der, men så en reportasje hvor turistene ble behandlet som konger. Det er tydelig at landet ønsker flere turist inntekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Del Skrevet 6. februar 2017 Jeg var der for et par år siden. Vi var i Ho Chi Mihn City, Hue, Hoi An, Danang (mulig vi bare var innom) og avsluttet med paradis på øya Phu Quoc. Jeg likte Hue veldig godt og kan anbefale det. Og selvfølgelig Phu Quoc. Men Hoi An var også hyggelig selv om det var veldig turistifisert med alle skredderne. Opplevde ikke svindel som en annen her nevner. Har skrevet et lite innlegg om Phu Quoc. Var der i 3-4 dager https://jordenrundtpa80ar.wordpress.com/2017/02/05/phu-quoc-vietnam/ Anonymkode: 551f9...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå