Gå til innhold

"Sunt" snop under menstruasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg har mensen klarer jeg desverre ikke å beherske meg når det gjelder snop. Til hverdags har jeg et forholdsvis sunt kosthold, men det blir værre når jeg har tante rød på besøk. Har dere noen tips til hva jeg kan spise (som eventuelt tar bort søtsuget) eller hva jeg skal gjøre for å unngå å kjøpe hele avdelingen med snop på butikken? :)

Anonymkode: 92e04...809

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hva det er som trigger atferden din. Hvis søtsuget ditt minker når du spiser noe søtt, så spis noe søtt. Hvis det øker når du spiser noe søtt, la være å spise søte ting. Hvis du ikke klarer å la være å kjøpe snop når du er i butikken, la være å gå i butikken. Hvis ditt forholdsvis sunne kosthold innebærer at du nekter deg selv noe du har lyst på sånn at "mensen" blir en "tillatelse" for å spise det, spis moderate mengder av det oftere.

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Mager vanilje kesam med blåbær og bringebær :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier alltid å lage kakao med skummeltmelk og suketter :D hehe. Jeg får alltid så utrolig sjokoladesug, men etter en kopp med kako orker jeg ikke mer. I tillegg er det jo ikke særlig mye kalorier heller, siden jeg bruker skummetmelk og suketter istedenfor sukker. 

Men enig med Pringle, det er ikke farlig å unne seg noe godt innimellom, så lenge man klarer å beherske seg til en viss grad. 

Anonymkode: f1e00...995

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Kjøp hele avdelingen med frukt og bær, lag smoothies med bananer, papaya, mango, bær og unge kokosnøtter, drikk sitronvann og te med honning, spis dadler, fiken, aprikoser, rosiner....

Skrevet

Ananas, bær, bananbrød, dadler, havregrøt med sjokoladeproteinpulver, ProPud (veldig mettende og få kalorier).

AnonymBruker
Skrevet

Man forbrenner mest kalorier når man har mensen, så jeg unner meg en STOR sjokolade med god samvittighet;)

Anonymkode: 20356...df9

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å spise appelsin eller granateple.. mm <3 Ellers kan kanskje smoothies hjelpe godt på? Uansett så finner jeg ikke noe feil i det å spise litt sjokolade under mensen, da synes jeg så synd på meg selv at det er heeelt innafor! 

Skrevet

Jordbær smoothie(med banan), sett den i fryseren i 1-2 timer så blir den ekstra fast og varer lenger + konsistensen er bedre 😋

Gjest lizard queen
Skrevet

Jeg pleier å gi litt etter for cravings under mensen egentlig, prøver å få i meg skikkelig mat og mye vann og så hvis jeg vil ha en plate sjokolade etter det så får det bare være (fyller opp med mer kalorifattig mat enn vanlig da seff), har prøvd med frukt og slikt men det er rett og slett ikke like godt når jeg har mensen :P 

Men hvis ikke du er like sukkersyk som meg så er det jo verdt å forsøke med alt av bær, frukt og sånt, eller sunnifiserte oppskrifter (de fleste jeg har smakt smaker sagflis men det er sikkert noen gode der ute), kalorifattig is og sånn. Mørk sjokolade også, hvis du liker det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...