Gå til innhold

Bloggen synske peggy

Anbefalte innlegg

Skrevet
23 timer siden, Carina Maria skrev:

jeg har merket meg en blogger som kaller seg for synske peggy og hun blogget så fine bilder av hundene sine og hadde et viktig innlegg om dyr og nyttårs aften og hun fikk noen saklige og fine kommentarer. 

sånn helt plutselig oppstår det krangling, dritt slenging og beskyldninger fra en anonym mot dem som kommenterte på bloggen til denne synske peggy. jeg blei sjokka jeg og som jeg skjønte visste dem synske peggy og dem som skrev kommentarer hvem den anoyme var. det blogg innlegget til synske peggy var en bra innlegg om dyr og nyttårs aften og da skal anonyme troll ikke ødelegge for en blogger? 

det den anonyme hadde skrevet var på barne skole nivå men jeg skjønte at den anonyme var en voksen. 

eier ikke anonyme lesere respekt for bloggere? jeg bare lurer for jeg syns synd på synske peggy og synske peggy har ikke blogget så masse den siste tiden. hun har blogget bilder av dyrene sine og noen natur bilder. 

Jeg leste blogginnlegget hennes. Og jeg må ærlig innrømme at jeg er sjokkert over den kranglingen som oppstod der inne. Det får være grenser. Og sånn oppførsel skal ingen bloggere akseptere.

Spørsålene er delte om den som eier bloggen skal slette den typen kommentarer. Eller om den som eier bloggen skal si fra at nok er nok. Jeg kan på en måte forstå at den som eier bloggen vil forsvare seg og bloggvennene sine. For hadde noe sånt skjedd i virkeligheten at en vilt fremmed person hadde sagt noe nedlatende om en venninne av meg ville jeg forsvart henne med nebb og klør.

Og jeg synes det står respekt av dem som setter foten ned mot det anonyme nettrollet som ødela hele kommentarfeltet til bloggeren. 

Men på en annen side blir det annerledes på en blogg som ligger offentlig på nettet. Alle må huske på at arbeidsgivere googler sine arbeidstakere. Når jeg har intervjuerunder med jobbsøkere googler jeg dem. Og jeg ville aldri ansatt en person hvor det kom frem var i krangel med andre på nettet.

• Liker 1
Gjest Carina Maria
Skrevet
4 minutter siden, Lambigirl skrev:

Jeg leste blogginnlegget hennes. Og jeg må ærlig innrømme at jeg er sjokkert over den kranglingen som oppstod der inne. Det får være grenser. Og sånn oppførsel skal ingen bloggere akseptere.

Spørsålene er delte om den som eier bloggen skal slette den typen kommentarer. Eller om den som eier bloggen skal si fra at nok er nok. Jeg kan på en måte forstå at den som eier bloggen vil forsvare seg og bloggvennene sine. For hadde noe sånt skjedd i virkeligheten at en vilt fremmed person hadde sagt noe nedlatende om en venninne av meg ville jeg forsvart henne med nebb og klør.

Og jeg synes det står respekt av dem som setter foten ned mot det anonyme nettrollet som ødela hele kommentarfeltet til bloggeren. 

Men på en annen side blir det annerledes på en blogg som ligger offentlig på nettet. Alle må huske på at arbeidsgivere googler sine arbeidstakere. Når jeg har intervjuerunder med jobbsøkere googler jeg dem. Og jeg ville aldri ansatt en person hvor det kom frem var i krangel med andre på nettet.

jeg hadde som deg forsvart venninden min hvis en fremmed hadde sagt noe stygt om henne men det er forskjell mellom nettet og  i det virkelige liv. 

Skrevet

Og jeg trodde JEG hadde fritidsproblemer....

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, elisaday skrev:

Og jeg trodde JEG hadde fritidsproblemer....

Den definisjonen har fått en ny betydning :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Angrer på at jeg spurte. 

At voksne folk kan holde på slik. Grøss.

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, Carina Maria skrev:

jeg hadde som deg forsvart venninden min hvis en fremmed hadde sagt noe stygt om henne men det er forskjell mellom nettet og  i det virkelige liv. 

Det ville en hver venninne ha gjort.

Men hva med bloggvenner man har kontakt med? Hvis anonyme lesere skriver en stygg kommentar om en bloggvenn er det mye mulig at bloggeren tenker at den bloggvennen vil jeg ta i forsvar. Og går i forsvarsposisjon for å hjelpe bloggvennen sin. Jeg synes det er en god ting og forsvare sine bloggvenner.

• Liker 2
Gjest Carina Maria
Skrevet
1 minutt siden, Infinity skrev:

Angrer på at jeg spurte. 

At voksne folk kan holde på slik. Grøss.

det er til og skjemmes over og hadde det vert meg hadde jeg aldri turt og komme tilbake til blogg plattformen og blogge der mer. 

Skrevet

En halvtime av livet mitt kastet bort på å lese gjennom kommentarfelt. Jeg dævver. 

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

Jeg skumleste kommentarfeltet men skjønte ingen verdens ting. Bare masse kjefting med skrivefeil, så jeg ga fort opp å forstå noe av alt fjaset. Peggy burde absolutt ha slettet hele kladeisen med kjefting.
Om ikke annet fikk synskepeggy et ekstra klikk på bloggen fra meg.

• Liker 4
Skrevet

For å komme tilbake til trådens tema:

Joda, jeg har litt sansen for SP, selv om jeg ikke tror på det overnaturlige. Jeg liker å lære nye ting og pga bildene som hun har postet av ting som en ikke ser, men som skal være der, har jeg begynt å legge merke til ansikter/gjenstander i andre bilder også. Det er ganske gøy å holde på med slik leting :)

• Liker 3
Skrevet

Gud bedre 

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for avsporing, brukerdebatt, spekulasjon og svar til dette.

Edie, mod.

Gjest Carina Maria
Skrevet
15 timer siden, Honey Dew skrev:

For å komme tilbake til trådens tema:

Joda, jeg har litt sansen for SP, selv om jeg ikke tror på det overnaturlige. Jeg liker å lære nye ting og pga bildene som hun har postet av ting som en ikke ser, men som skal være der, har jeg begynt å legge merke til ansikter/gjenstander i andre bilder også. Det er ganske gøy å holde på med slik leting :)

det har jeg også og jeg synes det er spennedne og lese om over naturlige ting og jeg er en skeptiker til det. hun virker som hun er samfunns engasjert og mål bevisst. 

det er koselig og se bilder av de skjønne hundene hennes og jeg ble betatt da jeg så bildene av dem. 

Skrevet
3 minutter siden, Carina Maria skrev:

det har jeg også og jeg synes det er spennedne og lese om over naturlige ting og jeg er en skeptiker til det. hun virker som hun er samfunns engasjert og mål bevisst. 

det er koselig og se bilder av de skjønne hundene hennes og jeg ble betatt da jeg så bildene av dem. 

De der hundene har fått hjertet mitt. De er bare helt hjerte-smeltende <3

• Liker 1
Gjest Carina Maria
Skrevet
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

om dem er :link:

Skrevet
43 minutter siden, Honey Dew skrev:

Ja hundene er søte :link:Men det er vel det eneste som er søtt..

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Carina Maria skrev:

Jeg har sansen for SP sin blogg. Og synes hun har mange interessante vinklinger på ting. Men jeg er ikke enig i alt hun skriver. Hun får meg til å reflektere igjennom mine egne meninger om noen av temaene hun har skrevet om i bloggen sin.

Jeg kan ingenting om det overnaturlige. Og jeg tror ikke på sånt. Men det er interessant når hun viser bilder med ansikter og skikkelser.

Du nevner hundene hennes. Hun viser at hun har et stort hjerte for dyr. Og den fantastsike jobben hun har gjort med den ene hunden er en solskinnshistorie å lese om. Jeg tror ikke alle hadde hatt tålmodighet til å jobbe med en omplasseringshund på den måten.For det kreves tid og masse kjærlighet.

Men det er trist at noen ødelegger kommentarfeltet hennes med å krangle. Og slenge stygge kommentarer om SP og bloggvennene hennes. Du snakker om å ikke ha respekt for andre. Jeg lurer på hva slags oppdragelse de har fått i barndommen sin :rasende: Og det er kommentarfeltet med krangling som trekker ned førsteinntrykket av bloggen.

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Lambigirl skrev:

Jeg har sansen for SP sin blogg. Og synes hun har mange interessante vinklinger på ting. Men jeg er ikke enig i alt hun skriver. Hun får meg til å reflektere igjennom mine egne meninger om noen av temaene hun har skrevet om i bloggen sin.

Jeg kan ingenting om det overnaturlige. Og jeg tror ikke på sånt. Men det er interessant når hun viser bilder med ansikter og skikkelser.

Du nevner hundene hennes. Hun viser at hun har et stort hjerte for dyr. Og den fantastsike jobben hun har gjort med den ene hunden er en solskinnshistorie å lese om. Jeg tror ikke alle hadde hatt tålmodighet til å jobbe med en omplasseringshund på den måten.For det kreves tid og masse kjærlighet.

Men det er trist at noen ødelegger kommentarfeltet hennes med å krangle. Og slenge stygge kommentarer om SP og bloggvennene hennes. Du snakker om å ikke ha respekt for andre. Jeg lurer på hva slags oppdragelse de har fått i barndommen sin :rasende: Og det er kommentarfeltet med krangling som trekker ned førsteinntrykket av bloggen.

Jeg syns bloggen til Synskepeggy er veldig kjedelig og hun skriver skjelden innlegg. Hun har vel under 100 lesere daglig. Ikke mange vet hvem den bloggeren/bloggen er. Mye krangling i kommentarfeltet i den bloggen, men det er hun flink til å bidra med selv også. Det er nok ikke kommentarfeltet som ødelegger bloggen, men heller den skjeldne bloggingen. Med hunden har hun vært flink.

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Edie, mod.

• Liker 1
  • Opprett ny...