Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 27 år som har vært singel lenge. De siste par årene har jeg også hatt andre utfordringer: problemer på arbeidsmarkedet og påfølgende økonomiske bekymringer og periodevise depresjoner som følge av stress og angst.

Nå har jeg så smått begynt å date etter å ha hatt et ganske tørt kjærlighetsliv de siste par årene. Jeg har vært mye ensom og alene på grunn av nevnte problemer og har derfor tenkt at det er sunt å komme seg ut litt og jeg håper jo på å finne en kjæreste etter hvert.

I forrige uke var jeg på date med en fyr jeg møtte på internett. Etter å ha fått ganske mange merkelige henvendelser på både Sukker og Tinder kom jeg til slutt i prat med en veldig hyggelig fyr som det var hyggelig å melde frem og tilbake med. Vi har hatt mye å snakke om, både via sms og da jeg møtte han på daten. Kjemien var god og nå har han invitert meg på en ny date.

Jeg har veldig lyst til å gå fordi han var utrolig hyggelig. "Problemet" er bare det at han på forrige date stilte en del spørsmål som jeg ikke var helt klar for å svare på ved første møte.

Fordi jeg har hatt et ganske deprimerende liv i det siste endte det med at jeg bestemte meg for å unngå eller svare usant på noen av spørsmålene. Jeg vil ikke akkurat si at jeg satt og løy han opp i trynet eller skrøt meg selv opp i skyene, for det gjorde jeg absolutt ikke. Men jeg svarte dels veldig vagt og dro av og til en hvit en for å dekke opp for meg selv.

For å konkretisere litt. Jeg sa at jeg jobbet på en skole (sant), og jeg fortalte hva jeg er utdannet som (sant), men jeg nevnte ikke at jeg er i et vikariat som er urelevant for utdannelsen min (og heller ikke om hvor mye jeg har søkt rundt og hvor lenge jeg har lett etter en jobb. På spørsmål om tidligere forhold svarte jeg at det ble slutt mellom min eks fordi jeg bodde i utlandet og skulle flytte hjem (forsåvidt sant, men dette er ikke en eks, men en jeg datet da jeg studerte i utlandet).

Det var også et par småting hvor jeg svarte veldig vagt, men uten å lyve, f.eks. hva jeg gjør på fritiden (stort sett ingenting fordi jeg har hatt det ganske tøft).

Alt i alt så er ikke dette de mest alvorlige tingene man kan lyve om, men jeg er litt bekymret for å ha gitt feil inntrykk og nå føler jeg at jeg sitter litt i saksa her. Jeg har jo ikke lyst til å fortsette å inngå en relasjon med en person som har et helt annet inntrykk av meg enn den personen jeg egentlig er med og uten feil, men samtidig så er det ikke bare-bare å skulle legge seg flat og fortelle alt mulig til en jeg fortsatt ikke kjenner så veldig godt.

Har også innmari lyst til å møte fyren igjen.

Tips, råd, innspill?

Anonymkode: 4dffc...925

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke dette høres så ille ut. Alle gir et positivt bilde av seg selv på første date, og det gjorde antakelig han og. 

Ting som at du har et vikariat som ikke er relevant for utdannelsen din er ikke blant tingene menn bryr seg veldig mye om i en datingprosess - de er mer opptatt av selve jenta. Skulle det være slik at du fortsatt sliter med alvorlig depresjon (som utvilsomt ville påvirket forholdet), så er det selvsagt mer relevant. Men selv da er ikke det noe som må diskuteres på første date.

Jeg tror aller mest at du er litt engstelig etter å ha vært ute av datingmarkedet (og sosialt samvær generelt?) en stund, og derfor blir ekstra redd for å overselge deg eller spolere relasjonen. Det er ganske naturlig, men du gjør dette større enn det er. Er det noe du vil korrigere, så kan du bare gjøre det etterhvert. At man har søkt lenge etter jobb er det ingen som er interessert i å høre om på en date. Man holder stemningen lett, og holder seg til det som er positivt. 

Anonymkode: 5ce15...b5f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg vet jo at jeg ikke løy direkte på noen ting som vil komme opp i nær fremtid hvis vi fortsetter å date, og jeg bekymrer meg jo kanskje litt på forskudd her, men jeg er fortsatt litt usikker på om dette har gjort det enkelt for meg å eventuelt skulle slippe han inn i livet mitt hvis vi fortsetter å date.

Jeg husker jo ikke helt bokstavelig alt jeg fortalte han, men vi var innom en del ulike temaer og jeg er jo redd for at han vil begynne å skurre hvis det skulle vise seg at livet mitt er litt annerledes enn det han fikk inntrykk av.

Men takk for oppmuntringen i alle fall. :) Ser litt lysere på det nå.

Anonymkode: 4dffc...925

Skrevet

Du, dette her er null problem! Ikke noe å bekymre seg for eller grunn til å ta opp igjen i nærmeste framtid. Håper neste date blir like bra :)

Gjest Vilunich
Skrevet

Null stress. Sånn gjør alle ;) etterhvert blir dere Evt bedre kjent og man kan prate bedre om ting. 

Han likte deg ikke fordi du hadde den eller den jobben eller pga hva du gjør på fritiden! Han likte DEG - kjemien og chattene

Skrevet

Hørtes ikke så alt for ille ut dette, skulle han "ta" deg på noe senere, får du bare si at du må ha sagt feil og beklage deg, men fortell sannheten da.

Skrevet

Det er absolutt lov til å lyve litt på første date. Dette er jo en person man ikke kjenner, og man vil gjerne selge seg så bra som mulig. Da synes jeg det er lov til å pynte litt på skjelettene :)

Jeg synes ikke at det du har sagt er noe ille. Du bare vridde litt på sannheten. Gå på den daten. Ikke bry deg om å komme tilbake til de spørsmålene. Bare la det ha en naturlig flyt. Slutt å bekymre deg! :):) 

Skrevet

Sikker på at han husker ikke halvparten av hva du sa, han var mye mer opptatt av å se på de vakre øynene dine. :)

(noe sånt)

• Liker 1
Gjest gjesteniluka
Skrevet

Hvis fyren har nulltoleranse for løgn så har du igrunn tapt. Jeg syns ikke det er greit med slike løgner på første date, det vil bare lede til spørsmål om hva annet vedkommende kan ha fortalt løgn om. At du syns det er ukomfortabel å være helt ærlig av frykt for å komme dårlig ut, det er noe du må jobbe med. 

Spørsmålet nå er vel hvilken innstilling han har til slike løgner. Det hjelper ikke at brukere her inne sier at hvite løgner er ok, om han er helt imot slikt.

Så please, si sannheten heretter. Det sparer deg for mye bry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...