AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Frokost: To brødskiver, den ene med 3 skinker + ketshup. Den andre med et egg + 3 skinkeskiver. 1 skinke = 15 kalorier. Lunsj: To brødskiver: 3 skinkeskiver på hver av brødskivene. Mellom: 1 egg. Middag : Fiskesuppe, fjordland. 270 kal. + et halvt glass melk. Småspiser ikke. Hvor mange kalorier blir dette. Blir det rundt 1300? Skal helst ikke spise mer enn dette, da jeg har litt dårlig forbrenning, og kommer jeg over dette går jeg opp, og er ikkehelt aktiv heller. Anonymkode: 88155...671
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: svar Anonymkode: 88155...671 Wtf?? Last ned lifesum så kan du gjøre jobben selv. Anonymkode: a7bb6...c11 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Ikke mye nei, men ikke veldig variert. Husk grønnsaker og frukt, grovt korn, belgfrukter, og hold deg mot fisk og fugl når det kommer til kjøtt. Drikk godt med vann, og vær fysisk aktiv i minimum 20min hver dag. Spise seint hjelper på metthetsfølelse. Trenger du diet pga evt overvekt eller sein metabolisme så lag en sammen med fastlege evt ernæringsfysiolog, slik at du vet du får i deg næringsstoffer du trenger og riktig mengde kalorier. Anonymkode: b5beb...b6c
Pringle Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Få legen som har målt din forbrenning til å henvise deg til ernæringsfysiolog. Dette her klarer du helt klart ikke på egen hånd. Lykke til. 2
Gjest Magnifiq Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Et veldig ensidig kosthold da. Hva med frukt og grønt?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har aldri fått målt forbrenning.. Anonymkode: 88155...671
Pringle Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri fått målt forbrenning.. Anonymkode: 88155...671 Kjempebra. Da er den helt sikkert normal. Neste post på programmet blir da å regne ut hvor mange kalorier du antakeligvis trenger for å holde vekta, og hvor mange du trenger for å gå ned i vekt: http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ Så må du holde regnskap over hvor mye du spiser, hver dag, og gjøre en det som må til for å holde deg til det antallet kalorier du skal. Det er mange muligheter, men denne bruker mange: http://www.myfitnesspal.com En elektronisk kjøkkenvekt og en kaloritabell: http://www.matvaretabellen.no er nyttige hjelpemidler. 2
Nostalgi3M Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kalorier blir dette. Blir det rundt 1300? Skal helst ikke spise mer enn dette, da jeg har litt dårlig forbrenning, og kommer jeg over dette går jeg opp, og er ikkehelt aktiv heller. Hvis du ikke har vært under utredning for stoffskiftesykdommer, hvordan vet du at du har dårlig forbrenning? 1300 kalorier er ingenting. De fleste kvinner som er i aktivitet trenger det dobbelte. Endret 6. januar 2017 av Nostalgi3M 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Wtf?? Last ned lifesum så kan du gjøre jobben selv. Anonymkode: a7bb6...c11 Et forum er for å kommunisere med folk og for å be om hjelp og råd. Anonymkode: 37e46...7e5
Mynona Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Mynona, mod. 1
Anbefalte innlegg