Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så på Farmen og der hadde de gått fire dager(tror jeg) uten å ha vasket håret. Syns ikke det så spesielt fett ut. Håret mitt blir fett andre/tredje dagen etter jeg har vaska håret. Bruker ikke andre hårprodukter enn sjampo. Har i det siste bruker balsam uten at det har hatt noe innvirkning på fett hår. Hva gjør jeg feil siden jeg får fett hår? Vasker det annen hver dag. Har hørt at man helst ikke skal vaske håret så mye fordi det da blir skadet og fordi det kan gjøre så håret blir mer fett. Men jeg kan jo ikke gå rundt med fettete hår og vente på at det ikke blir fett. Har vært på turer som har gjort at jeg ikke kan vaske håret på flere dager, det blir kjempe ekkelt og fett..  

Bruker sunsilk for det meste, om det har noe å si 😊

Er dette vanlig? Får dere fett hår? 

Anonymkode: 63c9c...e7c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på akkurat det samme som deg når jeg har sett på slike realityprogrammer der de ikke får dusja. Jeg hadde fått fett hår med en gang! Og hvis jeg hadde gått med fett hår i 3 dager, så hadde håret mitt blitt til et rotete fuglerede som ikke gikk an å gre ut...

Anonymkode: 28448...705

Skrevet

Om du vasker håret annenhver dag er det derfor det fort blir fett. Hvis du gradvis går over til å vaske håret sjeldnere, vil det ikke bli så fort fett.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Mummikopp skrev:

Om du vasker håret annenhver dag er det derfor det fort blir fett. Hvis du gradvis går over til å vaske håret sjeldnere, vil det ikke bli så fort fett.

Og hvor lang tid er det snakk om? Hvis jeg vasker hver tredje så ser det veldig ekkelt ut hele dag tre. Så vil helst slippe og føle meg møkkete og bli sett med fett hår så lenge. Har håret blitt bedre om jeg gjør det en måned? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Mummikopp skrev:

Jeg tror ikke det gjelder for alle. Jeg vasket håret 2 ganger i uka før, men det var utrolig fett etter et par dager selvom.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det gjelder for alle. Jeg vasket håret 2 ganger i uka før, men det var utrolig fett etter et par dager selvom.

TS: så det kan hende noen hårtyper bare er sånn da? Høres så fint ut og bare vaske håret sitt hver tredje, fjerde dag. Vaske kroppen selvsagt men er håret som tar tid når jeg dusjer. 

Når jeg tenker over det har jeg selv ikke fått dusjet på flere dager i en månedens tid pga sykdom. Håret var helt grusomt og følte meg ekkel hele tiden. 

Skrevet
19 timer siden, Mummikopp skrev:

Dette er en myte

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret 1 gang i uka, blir ikke fett, og ser best ut på dag 3 - 4

Anonymkode: fd67b...230

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker det nesten aldri med shampoo lengre. Mitt hår blir først og fremst tørt, ikke fett. Men jeg skyller det med varmt vann og bruker enten hårkur eller balsam annen hver dag (bytter på proteinkur og fuktighetskur). Men ja, tror det har litt å si hvilken hårtype du har. Da jeg var liten skjønte jeg nesten ikke hva fett hår var en gang. 

Men det finnes andre måter å vaske håret sitt på enn shampoo som visstnok skal være bedre for håret. I en overgangsperiode går det jo også an å bruke tørrshampoo, men det er nok ikke spesielt sunt for håret, men utrolig greit å bruke. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Mummikopp skrev:

Ekkelt å ikke vaske håret om man trener da. Trener du ikke du da siden du vasker håret sjelden? 

Anonymkode: 0393b...b85

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lang tid er det snakk om? Hvis jeg vasker hver tredje så ser det veldig ekkelt ut hele dag tre. Så vil helst slippe og føle meg møkkete og bli sett med fett hår så lenge. Har håret blitt bedre om jeg gjør det en måned? 

Før vasket jeg håret nesten hver dag, og da fikk jeg også fort fett hår. Nå vasker jeg håret 2-3 ganger i uka, og det er nesten ikke fett dagen jeg vasker det. :) Så jeg tror det blir bedre om du gjør det i en måned.

1 time siden, Ruccula skrev:

Dette er en myte

Det er ikke en myte. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ekkelt å ikke vaske håret om man trener da. Trener du ikke du da siden du vasker håret sjelden? 

Anonymkode: 0393b...b85

De fleste (inkludert meg) trener nok ikke annenhver dag.

• Liker 3
Skrevet

jeg vasker 2-3 ganger pr uke, og sliter ikke med fett hår. Jeg bruker lite produkter i håret ellers, bruker sånn hårserum, enten fra L'occitane eller Lee Statford, men bare i tuppene. bruker også litt leave in balsam, fra Aussie. 
En gang i blandt får jeg det, men det er sjeldent. Kan fint gå fire dager uten vask, og fortsatt ikke ha fett hår. 
Tidligere fikk jeg fett hår omtrent dagen etter, men bytte av sjampo hjalp betraktelig. 
Sunsilk, Define, og andre slike butikkmerker er helvette på jord for håret mitt iallefall! 
Har halvlangt hår med mye bølger, og bruker hårstrikk omtrent hele tiden, og hodeplagg til en hver tid på jobb. 
Men du sier ikke noe om hvilken Sunsilk du bruker... Det har jo også mye å si! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig det er på grunn av at det er silikoner av den typen som klistrer seg til håret i sunsilk sjampo?

Anonymkode: cf9ac...bb2

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Ruccula skrev:

Dette er en myte

Nei, det er det ikke, men hodebunnen trenger tid på å tilpasse seg. Man vil ikke se denne endringen på bare noen uker for eksempel. Det tar gjerne noen måneder. Det er uansett klart at fettproduksjonen minker når du slutter å vaske håret så ofte. 

Anonymkode: 070ea...46b

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker håret 1-2 ganger i uka, mer hvis jeg trener. De to første dagene går det greit, noen ganger er det fint den tredje dagen og, men fjerde, da bruker jeg tørrsjampo. Håret blir også mindre fett dersom du ikke bruker andre produkter i det, og har det i flette eller hestehale, så du ikke tar i det hele tiden.

Skrevet

Vasker håret kanskje 2 ganger i uka, bruker kun et par forskjellige shampoer jeg har funnet som er kjempegode, pluss balsam, olje i tuppene. Kan egentlig bare gå med håret ned første dagen, kaanskje dagen etter om det har "oppført seg fint", haha. Men må ha håret opp for jobb hver dag, så derfor har jeg ikke ork til å vaske det så ofte. Selvsagt blir det fett, men etter tredje dagen så blir det liksom ikke "verre", så jeg pleier bare ha en dott.

AnonymBruker
Skrevet
På 1/6/2017 den 12.38, AnonymBruker skrev:

Så på Farmen og der hadde de gått fire dager(tror jeg) uten å ha vasket håret. Syns ikke det så spesielt fett ut. Håret mitt blir fett andre/tredje dagen etter jeg har vaska håret. Bruker ikke andre hårprodukter enn sjampo. Har i det siste bruker balsam uten at det har hatt noe innvirkning på fett hår. Hva gjør jeg feil siden jeg får fett hår? Vasker det annen hver dag. Har hørt at man helst ikke skal vaske håret så mye fordi det da blir skadet og fordi det kan gjøre så håret blir mer fett. Men jeg kan jo ikke gå rundt med fettete hår og vente på at det ikke blir fett. Har vært på turer som har gjort at jeg ikke kan vaske håret på flere dager, det blir kjempe ekkelt og fett..  

Bruker sunsilk for det meste, om det har noe å si 😊

Er dette vanlig? Får dere fett hår? 

Prøv å bytet til en mild shampo uten silikon, og vask håret gradvis sjeldnere.

Anonymkode: aa779...9f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt hår blir aldri fett og dette er ulikt fra person til person  😄

Anonymkode: 7e21e...4bb

• Liker 1
Skrevet

Bytt shampo er mitt tips. Jeg har "alltid" fått fett hår i løpet av et døgn, men etter at jeg byttet til en shampo frisøren anbefalte holder det å vaske håret ca hver 3.-4. dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker håret to ganger i uken. De andre dagene bruker jeg tørrshampo, har aldri fett hår.

Anonymkode: eeeb6...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...