M0niq Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 (endret) Hei! Fødte i november -15, fikk mensen tilbake februar -16 og satte inn kobber spiral mai-16. Fullammet til slutten av mai, altså til barnet var 6 mnd og delammer enda (barnet er 14 mnd). Problemet er at jeg opplever uregelmessige blødninger og kjenner mensmurringer flere ganger i måneden. Kan ha skikkelige ubehagelige menssmerter til tider, selv om jeg nettopp har hatt mens. Usikker på om det er spiralen som gjør det, eller om det er fordi jeg fortsatt ammer? At det rett og slett er hormonene som gir uregelmessigheter? Hva er deres erfaringer? Burde forresten spiralen kontrolleres hos lege regelmessig? Har forsøkt å kjenne etter, men kan ikke kjenne noen tråd. Ble satt inn hos gyn.pol., fikk ingen videre beskjeder om hva jeg skulle gjøre der. Endret 6. januar 2017 av M0niq
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har kobberspiral men har ikke født. Kan ikke si jeg har noe uregelmessigheter eller særlig ekstra smerter heller. Men da jeg gikk på p piller opplevde jeg det slik du gjør nå, kroppen tålte det rett og slett ikke. Men legene advarer jo mot at en del kan få slike symptomer du har, kanskje du må bytte til en annen type prevensjon hvis det ikke bedrer seg? Anonymkode: a3732...20a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Nå skal det sies at jeg aldri har fulgt særlig nøye med på syklusen så vet ikke sånn helt egentlig, men ja. Vil anbefale deg uansett å ringe gyn for litt info spesielt når du har smerter flere ganger i mnd. Anonymkode: a3732...20a
M0niq Skrevet 6. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2017 Takk for svar! Har prøvd så mye forskjellig prevensjon, hvor alle har gitt ulike ubehagelige bivirkninger. Forsøkt p-stav, p-plaster, ulike p-piller (cerazette, yasminelle, symfase, microgynon osv..). Derfor jeg har kobber spiral, da hormonpreparater fungerer dårlig i min kropp. Hva er igjen å prøve? :o
lalaB Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 59 minutter siden, M0niq skrev: Takk for svar! Har prøvd så mye forskjellig prevensjon, hvor alle har gitt ulike ubehagelige bivirkninger. Forsøkt p-stav, p-plaster, ulike p-piller (cerazette, yasminelle, symfase, microgynon osv..). Derfor jeg har kobber spiral, da hormonpreparater fungerer dårlig i min kropp. Hva er igjen å prøve? :o Temperaturmåler? Sjekk ut her: http://www.pfc.no Har ikke erfaring selv, men har vært litt nysgjerrig, så det er til vurdering etterhvert her..
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 10 timer siden, M0niq skrev: Takk for svar! Har prøvd så mye forskjellig prevensjon, hvor alle har gitt ulike ubehagelige bivirkninger. Forsøkt p-stav, p-plaster, ulike p-piller (cerazette, yasminelle, symfase, microgynon osv..). Derfor jeg har kobber spiral, da hormonpreparater fungerer dårlig i min kropp. Hva er igjen å prøve? :o Har hatt kobberspiral. Fikk helt syke menssmerter som kunne komme når som helst i mnd, men ekstra ille før mens og ved eggløsning. Nå har jeg hormonspiral, fungerer myyye bedre for min del ihvertfall (og prevensjon med hormoner passer ikke for meg men nå får jeg hormonene bare akkurat der de trengs 😊) Anonymkode: 8dfa1...5d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå