AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Jeg stjal da jeg var 14. En lipgloss fra et parfymeri. Alarmen gikk da jeg passerte utgangen og en ansatt kom løpende mot meg. Hun tok meg i armen og førte meg inn på bakrommet. Det var så flaut og følte meg som en stor kriminell. Hun kom med den regla at det var feil å stjele, nå har jeg gjort noe kriminelt, nå kan jeg få det på rullebladet osv. Jeg følte bare skam, men det aller verste var at jeg selv måtte ringe mamma og fortelle hva jeg hadde gjort. Det var ille og fikk husarrest. Det var første og siste gangen jeg stjal. Har du noen gang stjelt? Anonymkode: 341e4...2f4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Jeg stjal min manns hjerte som 18-åring. Ja, jeg ble tatt for det. Straffen ble at jeg må være sammen med ham hele livet Åh, så deilig det var å være litt klissete. Anonymkode: 58c5c...b7f 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Ja, jeg stjeler regelmessig. Mat o.l. i butikken nå som voksen, da jeg var yngre hadde jeg en periode hvor jeg stjal klær, kosmetikk osv. Det gidder jeg ikke nå. Blitt tatt en gang, skjedde i fjor. Jeg var veldig uforsiktig etter så mange år uten å bli tatt. Jeg stjal noe og gikk tilbake til samme butikk (noe jeg har gjort utsllige ganger før). Dessverre hadde jeg blitt observert og jeg ble hanket inn av noen vektere. 2500,- i bot, det kan jeg leve med siden jeg har stjålet varer for sikkert hundretusen kroner de siste årene. Noen ganger prøver jeg å føre regnskap over gevinsten, men glemmer det som regel. Anonymkode: 4bffb...ab6
blåbærpai Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Ja, når jeg var 12/13 stjal jeg noe sminke på Oslo City. Da jeg skulle ut av butikken stod den noen å ventet på meg, jeg skjønte det med en gang, ble kvalm og kald, måtte bli med inn på et kott å se overvåkningsvideoen av meg selv som stjal. Gråt og bad til ingen nytte. Ble hentet av politiet, faktisk. Så måtte mamma komme å hente meg der. Stjal mye i den alderen. Klær, sminke, undertøy. Var nok litt fordi økonomien var stram, og jeg ville ikke be mamma og pappa om penger til å få nye fine klær. Så utrolig teit. Ellers stjal vi jo snop på nærbutikken. Tamponger, når den tid kom, fordi det var så flaut å kjøpe.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Nei men brodern min stjal en eske Smurf på den lokale matbutikken da han var tre år, tror ikke han skjønte selv hva han hadde gjort for han hadde bare lyst på godteri, moren min ble helt fra seg. Anonymkode: 33f71...0be
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg stjeler regelmessig. Mat o.l. i butikken nå som voksen, da jeg var yngre hadde jeg en periode hvor jeg stjal klær, kosmetikk osv. Det gidder jeg ikke nå. Blitt tatt en gang, skjedde i fjor. Jeg var veldig uforsiktig etter så mange år uten å bli tatt. Jeg stjal noe og gikk tilbake til samme butikk (noe jeg har gjort utsllige ganger før). Dessverre hadde jeg blitt observert og jeg ble hanket inn av noen vektere. 2500,- i bot, det kan jeg leve med siden jeg har stjålet varer for sikkert hundretusen kroner de siste årene. Noen ganger prøver jeg å føre regnskap over gevinsten, men glemmer det som regel. Anonymkode: 4bffb...ab6 Bør ikke du heller oppsøke hjelp? Anonymkode: 341e4...2f4 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bør ikke du heller oppsøke hjelp? Anonymkode: 341e4...2f4 Hjelp? Jeg er ikke kleptoman, jeg er pragmatisk. Anonymkode: 4bffb...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg stjeler regelmessig. Mat o.l. i butikken nå som voksen, da jeg var yngre hadde jeg en periode hvor jeg stjal klær, kosmetikk osv. Det gidder jeg ikke nå. Blitt tatt en gang, skjedde i fjor. Jeg var veldig uforsiktig etter så mange år uten å bli tatt. Jeg stjal noe og gikk tilbake til samme butikk (noe jeg har gjort utsllige ganger før). Dessverre hadde jeg blitt observert og jeg ble hanket inn av noen vektere. 2500,- i bot, det kan jeg leve med siden jeg har stjålet varer for sikkert hundretusen kroner de siste årene. Noen ganger prøver jeg å føre regnskap over gevinsten, men glemmer det som regel. Anonymkode: 4bffb...ab6 Hvorfor stjeler du? Anonymkode: 33f71...0be 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor stjeler du? Anonymkode: 33f71...0be Dårlig råd. Jeg stjeler mat jeg ikke har råd til å kjøpe. Naskingen som ungdom regner jeg mer som utprøving av grenser. Anonymkode: 4bffb...ab6
Gjest Perfem2 Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 (endret) . Endret 27. januar 2017 av XXVIII
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Akkurat nå, XXVIII skrev: Sto og spiste mat og godteri fra hyllene og smuglet med colabokser i skoene med min gangstervenninne da jeg var liten. Liten bygd. Tidsfordriv. Ble aldri tatt, men begynner fremdeles å kaldsvette og får noia når jeg ser politibiler/betjenter. Har aldri stjålet noe siden. Hadde du moonboots eller noe? Hvordan fikk du plass i skoa? Anonymkode: 33f71...0be 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Stjal tyggis og lignende da jeg var barn. Så stjal jeg endel sminke da jeg var rundt 14/15, hadde ikke råd selv og fikk ikke av foreldrene mine. Dessuten var de veldig opptatte i sine egne liv, moren min var utro mot pappa og pappa jobbet masse - kjempe slitsomt. Var aldri nervøs da jeg stjal, gikk med stor jakke, dro av merking på f.eks mascara og tok forsiktig inn i jakkearmen. Gikk å kikka litt på andre ting før jeg gikk ut. Anonymkode: 5fff6...eae
LeilaS Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 Pleide å stjele tyggis, godteri, og lignende da jeg gikk på barneskolen. Ble aldri tatt. Sluttet med stjeling da jeg begynte på ungdomsskolen.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 En gang stjal jeg et par øredobber fra en klesbutikk. Aldri aldri mer .Jeg var vel 13-14 år. Puttet dem i baklomma. Var helt sikker på at jeg skulle bli tatt, nesten som jeg håpet på at jeg skulle bli det, men jeg gikk ut av butikken uten at noen alarmer pep. Jeg fikk meg ikke til å gå med de øredobbene, for jeg visste jo at jeg ikke hadde fortjent dem. Så jeg kjøpte nye i stedet. Aldri mer! Anonymkode: ae275...fba 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #16 Skrevet 6. januar 2017 En gang, en sjokolade og klistremerker- var vel bare 12 år. ( Godt påvirket av en venninne). Fikk så dårlig samvittighet at jeg sa det til min mor. Heldigvis så har jeg en fornuftig mor, snakket om verdivalg, konsekvenser og respekt. Har aldri stjelt noe siden, tok en appelsin fra jobb en gang, men betaler jo matpenger-så tror ikke det teller. Anonymkode: d9e74...aaf 1
Gjest Chauve-Souris Skrevet 6. januar 2017 #17 Skrevet 6. januar 2017 Jeg stjal en saks fra barneskolen. Det er vel det mest ulovlige jeg har gjort...om jeg ikke har fortrengt alt annet da
Gjest Perfem2 Skrevet 6. januar 2017 #18 Skrevet 6. januar 2017 (endret) . Endret 27. januar 2017 av XXVIII
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #19 Skrevet 6. januar 2017 Etter mye press fra andre, så stjal jeg fra Cubus. Jeg gjorde det kun for at ikke de andre (som stjelte jevnlig) skulle se på meg som en feiging. Dette var i 8 klasse og fikk tatt en topp og maskara uten å bli tatt. Men fikk dårlig samvittighet og følte meg ikke bra. Hver gang jeg fikk se en politibil, så var jeg sikker på de skulle arrestere meg og hive meg i fengsel Endte med at jeg dro tilbake for å levere det tilbake. La maskaraen i hylla og toppen i prøverommet. Turte ikke å stjele mer. I ettertid er to av de blitt kleptomane og utstengt fra flere butikker i byen og kjøpesentre. Anonymkode: 821dd...93f 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #20 Skrevet 6. januar 2017 Ja, det var en periode på ungdomsskolen da det var "kult". Grøss. Husker hun ene i klassen førte regnskap over eget tyveri og kom opp i godt over 10.000! Helt vilt. Vi ble tatt for tyveriet tilslutt, jeg og noen andre - og det ble mye drama altså. Mye grunnet en dritskummel vekter, politiet håndterte det veldig fint med en god samtale sammen med oss. De skjønte vel at vi egentlig var en rimelig uskyldig vennegjeng. Ikke havnet i trøbbel senere. Anonymkode: 0963c...6ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå