Gå til innhold

5. klassing og gymtøy- ansvar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag er det 3. gang på rad at han glemmer gymtøy. Han tenker ikke på det hvis jeg ikke minner ham på. Jeg har gjort nok stor en feil med å pakke alt og minne på hvar gang han har gymmen. De siste gangene har jeg rett og slett vært opptatt med andre ting om morningene. 

Hva gjør man for at barna har bedre fokus og ta mer ansvar?

Anonymkode: 59bd2...7bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han er jo bare 10-11 år. Jeg synes godt man som forelder kan si at han må pakke skolesekken dagen før og huske alle tingene og huske gymtøy hvis han skal ha det neste dag. Si at det er hans ansvar å pakke sekken ferdig kvelden før, og at du som forelder passer på at han gjør dette.

Endret av exictence
Skrevet

Tja. I det store og hele, så er det jo du som har ansvaret for at han har med gymtøyet. Men jeg ville fått ham til å pakke det kvelden før, og mint ham på å ta det med når han skal dra på skolen. Vær gjerne med å pakke de første gangene, slik at du vet at han får med seg alt. Etter hvert husker han det selv.

Nå er mine barn litt yngre enn dette, men slik gjør vi det. Det fungerer for oss :) 

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Tusen ting som foregår i hodet på barna i den alderen. Og så er han gutt i tillegg. Mye bedre å gjøre det til vane å pakke sekken dagen før sånn at alt er klart i det han løper ut døren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...