AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Januarstipendet har vel for de fleste kommet, og jeg er litt nysgjerrig på hvordan dere andre studenter bruker det. Etter at jeg har fordelt stipendet på diverse utgiftsposter sitter jeg igjen med noen tusenlapper (som i hovedsak skal gå til mat). Jeg blir litt småstresset av dette med tanke på at det kun er 6. januar, og jeg fikk stipendet 4. januar. Jeg føler at jeg har brukt pengene noe fornuftig, men samtidig får jeg litt panikk av å se at jeg kun har rundt en prosent igjen av summen jeg fikk for en drøy dag siden. Hva jeg har brukt stipendet på: - Tre husleier (5700) - To fagbøker (kjøper de fleste i august) - Annet studiemateriell, særlig slik som koster litt, som blekk - Tannlege - Et halvt års bruk av medisiner og produkter jeg bruker jevnlig - Noen klesplagg og kjøkkenutstyr - Ellers andre vanlige utgifter Jeg skulle gjerne ha brukt stipendet på nye briller også, men dette tror jeg ikke at jeg har råd til. Hvordan fordeler dere stipendet? Setter dere av til sparing? Hvis dere har noen andre tips til hva det kan være lurt å sette av storstipendene til tar jeg de gjerne imot! Anonymkode: 5a687...859
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Jeg bor hjemme, så har svært lite utgifter, men det går til: Månedskort(ruter + togreise utenfor ruter sine soner): 997,- Treningssenter: 199,- Mobilabbonoment: 99,- Nye linser, linsevæske og slikt. Bruker månedslinser, så det jeg kjøper varer i et halvt år. Rundt 600,- Også nye bøker. Trenger bare to nye dette semesteret, som jeg kan få kjøpt brukt til rundt 300 hver. Også nye kladdebøker. Resten setter jeg på sparekonto(eller, lar litt lommepenger stå igjen på brukskonto). Stort sett helt vanlige utgifter med andre ord, med unntak av bøker. Anonymkode: 571e3...535
boblevann Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har spart mesteparten da jeg vet at jeg må permisjon fra deltidsjobben min pga praksis i vår da blir det trangt økonomisk, så jeg må leve trangt noen mnd fremover nå. Får heldigvis spart 15000 av januarstipendet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå