Gå til innhold

Er Harry Potter djevelens verk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at de fleste har fått med seg hva Harry Potter er, siden vi lever i 2016. Selv har det aldri interessert meg, men nå i romjula ga jeg det en sjans, og så litt på en av filmene når det gikk på Viasat 4. Kan ikke si annet en at jeg ble rystet. Det var hekser og svart trolldom, og det kom for meg hva bibelen sier om slikt utukt. Galaterne 5 står det at trolldom er kjødes gjerning og synd i Guds øyne, i tillegg er det fiendtlighet og hevn i disse filmene. 

Det forskrekker meg at ikke flere foreldre har reagert på denne serien, som er sendt fra satans apostler. Burde vi ikke beskytte barna våre mot serier som har en så verselig ond og som ikke gjør annet enn å skade sinnet til den som ser?

At på til sendes dette i romjula under beste sendetid, må si Viasat skuffer, så den kanalen blir det ikke noe mer titting på for min del.

Anonymkode: 86f37...bb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva synes du skal være igjen på tv, sånn når alt som inneholder trolldom, fiendtlighet og hevn skal vekk?

Sånn utover det så er det norske folk generelt så lite religiøse at vi ikke vurderer filmer og tv-serier ut fra bibelens standarder.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Om HP er djevelens verk, så er djevelens verk fabelaktig.

Endret av Torgeeeir
  • Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ananas. skrev:

Hva synes du skal være igjen på tv, sånn når alt som inneholder trolldom, fiendtlighet og hevn skal vekk?

Sånn utover det så er det norske folk generelt så lite religiøse at vi ikke vurderer filmer og tv-serier ut fra bibelens standarder.

Så du mener at det er greit om dine barns sinn blir smusset til av satanistiske verk som Harry Potter? Tenker du ikke over hvordan slike serier kan ødelegge og skade et rent og uskyldig barnesinn?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Torgeeeir skrev:

Om HP er djevelens verk, er djevelens verk fabelaktig.

Det er lett å la seg forblinde og dåre av djevelen, men jeg håper du vender om tide og flykter for ditt liv vekk fra slike forførelser og syndigheter som Harry Potter forliket deg til.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er lett å la seg forblinde og dåre av djevelen, men jeg håper du vender om tide og flykter for ditt liv vekk fra slike forførelser og syndigheter som Harry Potter forliket deg til.

... som Harry Potter forlokker deg til.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har underarmen dekket av "the dark mark" i form av en tatovering. Så det er nok over og ut for min del.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at det er greit om dine barns sinn blir smusset til av satanistiske verk som Harry Potter? Tenker du ikke over hvordan slike serier kan ødelegge og skade et rent og uskyldig barnesinn?

Mine ikke-eksisterende barns sinn må gjerne tukles til med Harry Potter, blir langt mer bekymret om de retter seg mot bibelen. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Torgeeeir skrev:

Har underarmen dekket av "the dark mark" i form av en tatovering. Så det er nok over og ut for min del.

Det er aldri forsent å omvende seg, jeg må si det er leit å høre at denne serien har villedet deg så langt ut i synden at du har merket deg selv med dyrets merke på din arm. Vend om i dag, og spar andre ved å redde dem bort fra denne styggedommen av en serie.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ananas. skrev:

Mine ikke-eksisterende barns sinn må gjerne tukles til med Harry Potter, blir langt mer bekymret om de retter seg mot bibelen. 

Da er du en hykler, men jeg skal allikevel be for deg, slik at du kan vende om og bort fra slike styggedommer som Harry Potter.

Skrevet (endret)

Harry Potter er et mesterverk! :hjerter: Og er tradisjon i julen. Selvsagt lar jeg ikke vårt lille barn se dette, da det naturlig nok er skremmende for små barnesinn.

Vi kan fint konkludere med at vi vanlige folk og kristne, lever i hver vår verden..

Endret av SøtMelon
  • Liker 4
Skrevet

Altså alle som har lest Harry Potter, selv vi som ikke er religiøse, kjenner igjen den tydelige kristne symbolismen i bøkene. Rowling er personlig kristen, så jeg må rett og slett le når jeg leser at enkelte ser på Harry Potter som djevelens verk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var rette rævva som feis :fart2:

Det er ikke trolldom og hekser som har lik i lasta, det er kristendommen. Hørt om heksebrenning? Korstogene? Homohatet? Fordømmelsen? Som du forøvrig gjør nå. Dere kristne bør se dere selv i speilet.

Eventuelt er dette en trolletråd.

Anonymkode: 9edcf...873

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Får du ikke sove, TS?

Anonymkode: ba343...c91

AnonymBruker
Skrevet

Ave! Ave Versus Christus!
Ave Satani!

Anonymkode: 649cf...0b8

AnonymBruker
Skrevet

Kristendom og all annen religion er djevelens verk!  Religion er rot I all ondskap. Ingen har drept hverandre pga harry potter.

Anonymkode: 40426...c3f

• Liker 2
Skrevet

Litt morsomt at en kristen person mener HP er så fælt når eventyrene som står i bibelen er mye mer marerittfremkallende.

Og nei, du trenger ikke å be for meg, da kan du like så godt sitte og tvinne tommeltotter.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Harry Potter, yoga,kortspill...alt Djevelens verk!

Anonymkode: 5afcb...224

Skrevet

Gjesp. 

Anonymkode: 26100...25c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...