Gå til innhold

Budsjett, er dette realistisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får av ulike årsaker det meget trangt det neste året, og har satt opp budsjett. Er usikker på hvor realistisk dette er, og hadde håpet noen ville ta en titt og se for meg? Jeg har tre barn ca 60% av tiden, og faren betaler halvparten av utgiftene (klær, buss, fritid, mobil, forsikringer etc).

Inntekten min vil være ca 25 000, og utgiftene mine pr mnd blir omtrent som dette (tror jeg!):

mat: 5000

andre dagligvarer: 500

fritid, klær og sko ol: 2500

bil: 3000 (ny elbil, så dette inkluderer forsikring, og evt vedlikehold, nye dekk)

kommunale avgifter/eiendomsskatt: 1500

strøm: 1500

forsikringer: 1500 (noe usikkert, er forsikring på hus og meg selv)

månedskort: 360

tv, mobil, bredbånd: 1000

andre utgifter hus: 1000

diverse utgifter: 1000

sparing: 1300

huslån: 4000 (kun renter)

= 24 160 kr.

Kan dette gå, eller er det veldig urealistisk? Har jeg glemt noe?

Jeg vil få muligheter til ekstravaker innimellom, de har jeg ikke tatt med i den faste inntekten, samt mer jobbing i ferier. (er student med deltidsjobb) Jeg har og generøs familie som stiller opp om det kniper, meg jeg vil helst klare meg mest mulig selv. To av barna har muligheter til å tjene litt selv innimellom som de vanligvis bruker på ting de ønsker seg, og klær ol.

Blir takknemlig for svar!

Anonymkode: a196a...4bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Anonym90059005 skrev:

Har du 25 000 utbetalt i mnd på en deltidsjobb ved siden av studier? Og i tillegg kan du jobbe mer? Må være bra betalt jobb.... 

Ellers, kan du se her:

http://www.sifo.no/page/Lenker/10242/10278

Kom kanskje litt feil fram, men inntekten er alt jeg har inn i mnd, altså studielån, lønn, barnetrygd, bostøtte osv..

Har brukt sifo budsjettet, men kuttet noen poster som vi aldri har brukt så mye på. Men uansett er jeg forberedt på at det blir trangt, og kan sikkert spare mer på mat og klær innimellom. Spørsmålet er om det er realistisk slik det står her?

Anonymkode: a196a...4bf

AnonymBruker
Skrevet

Veldig trangt matbudsjett syntes jeg...

Anonymkode: 7d714...01c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Anonym90059005 skrev:

Har du 25 000 utbetalt i mnd på en deltidsjobb ved siden av studier? Og i tillegg kan du jobbe mer? Må være bra betalt jobb.... 

Ellers, kan du se her:

http://www.sifo.no/page/Lenker/10242/10278

Alt man får inn i måneden går innunder inntekter i et budsjett. 

Anonymkode: 115d0...b66

Gjest KlippKlapp
Skrevet

Ingen grunn til at dette ikke skulle gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...