AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Mottok for 14 dager siden en faktura på kr 800 på blomster kjøpt i mitt navn, til en person jeg ikke aner hvem er. Fakturaen går til inkasso om jeg ikke snart betaler. Har sterke mistanker om hvem som står bak dette men det hjelper jo ikke ovenfor blomsterkjeden. Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Betale å få det ut av verden eller kan jeg anmelde det? Anonymkode: 3275a...d1b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Du bestrider kravet og anmelder til politet. Når du bestrider kravet kan dem ikke gå videre med saken. Det måtte jeg gjøre da det var handler masse i mitt navn (men ikke på min adresse, men inkassoene kom til min folkeregistrerte adresse!!) Anonymkode: 3bb0b...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Men politiet har vel ikke ressurser til å etterforske en faktura på 800.- fra en blomsterbutikk? Anonymkode: 3275a...d1b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men politiet har vel ikke ressurser til å etterforske en faktura på 800.- fra en blomsterbutikk? Anonymkode: 3275a...d1b Irrelevant. Du vil mest sannsynlig bare få ett skriv om at saken henlegges pga bevisets stilling. Men det får forretningen til å stoppe. Anonymkode: 3bb0b...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mottok for 14 dager siden en faktura på kr 800 på blomster kjøpt i mitt navn, til en person jeg ikke aner hvem er. Fakturaen går til inkasso om jeg ikke snart betaler. Har sterke mistanker om hvem som står bak dette men det hjelper jo ikke ovenfor blomsterkjeden. Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Betale å få det ut av verden eller kan jeg anmelde det? Anonymkode: 3275a...d1b Man bestrider kravet og dokumenterer at man ikke har handlet. Anonymkode: 1eacd...09d
Gjest gjesteniluka Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Hva faen? 800 på blomster, og misbrukt andres navn?? Støtter forslag om anmeldelse. Du skal ikke betale dette. Det er vel identitetstyveri?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå