LILLEBolle Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Jeg eier en leilighet der de over oss konstant løper, hopper, mister ting i gulvet, og det forplanter seg veldig ned til oss. I tillegg er det noen i oppgangen som liker å holde naboene oppe med musikkspilling. Og det er ikke snakk om litt dunk-dunk jeg hører, men kan synge sangen selv med sov i ro i. Jeg vet det ikke nytter å klage på de over for det går vel som normal bruk av leiligheten. Det er så ille at jeg gruer meg til å gå hjem og trives ikke. Jeg er på AAP og får derfor ikke nytt lån, så skal jeg flytte må jeg leie. Skjønner selvfølgelig at det lønner seg å eie, men er det sånn at man skal eie bare fordi det er lønnsomt? Trivsel synes nå jeg er en viktig faktor:) Selger jeg leiligheten vil jeg sitte igjen med mye egenkapital, så når AAP har avklart uføregrad og jeg går i gradert stilling så håper jeg at jeg kan søke lån og kjøpe igjen. Hadde satt pris på om noen vil gi meg litt tips og råd ang. denne problemstillingen PS. Skal på visning i morgen på ett lite hus som jeg har falt for, så stresser litt med denne saken akkurat nå 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Som uføretrygded bør du hvertfall ikke gå fra eie til leie! Det vil bare bli verre og verre å få lån, og komme inn på boligmarkedet igjen! Nå kan jeg ikke så mye om nav, så vet ikke om en stor sum på konto vil ha noe å si for eventuelle betalinger og hvor mye du får i uføretrygd. Ville hvertfall sjekket opp i det. Det er klart at trivsel har mye å si, men da ville jeg nok satset på å selge, og flytte inn i noe nytt selveid! Ikke belaget meg på å leie. Anonymkode: 8e0de...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Kjøpe på gradert uføre, ja, alså mindre inntekt? Jeg var nylig i samtale med bank, og på AAP, med min inntekt som er full pott da jeg hadde over 6G tidligere, fkk jeg beskjed at jeg kun får låne 300 000 Anonymkode: 9ba9b...514
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Vent til uflregraden er klarert! Ikke gå fra å eie til å leie! Anonymkode: 81369...d09 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Kan du få dokumentert at boligen ikke er egnet for deg vil du kunne få nytt kommunalt startlån med deg videre til ny bolig. Snakk med lege, og ta med utskrift av mail fra styre feks som går på husregler og støy, klager etc. Dokumenter alt. Anonymkode: 0fa2a...fc7
Gjest gunnar72 Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Er selv i samme situasjon og selger no grunnet dette. Om du tenker og kjøpe deg noe igjen så kom deg på toppen av en blokk, lite hus eller rekkehus. Har bodd i et helvetes mareritt i 2 år no grunnet noe som dette. Er som du sier kvir seg til og komme hjem og høre dunk dunk hele tiden. Og når man løper og hopper inne blir dette et helvete og sitte i. Men fins og de som ikke reagere på dette. Lykke til, kom deg unna så fort du har muligheten til det
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 2 minutter siden, gunnar72 skrev: Er selv i samme situasjon og selger no grunnet dette. Om du tenker og kjøpe deg noe igjen så kom deg på toppen av en blokk, lite hus eller rekkehus. Har bodd i et helvetes mareritt i 2 år no grunnet noe som dette. Er som du sier kvir seg til og komme hjem og høre dunk dunk hele tiden. Og når man løper og hopper inne blir dette et helvete og sitte i. Men fins og de som ikke reagere på dette. Lykke til, kom deg unna så fort du har muligheten til det Hvordan gjør dere dette mtp salg og opplysningsplikt overfor kjøper? Anonymkode: 923ef...919
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 9 minutter siden, gunnar72 skrev: Er selv i samme situasjon og selger no grunnet dette. Om du tenker og kjøpe deg noe igjen så kom deg på toppen av en blokk, lite hus eller rekkehus. Har bodd i et helvetes mareritt i 2 år no grunnet noe som dette. Er som du sier kvir seg til og komme hjem og høre dunk dunk hele tiden. Og når man løper og hopper inne blir dette et helvete og sitte i. Men fins og de som ikke reagere på dette. Lykke til, kom deg unna så fort du har muligheten til det 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør dere dette mtp salg og opplysningsplikt overfor kjøper? Anonymkode: 923ef...919 Det lurer jeg veldig på også. Tenk på de som kjøper seg inn her og gleder seg til å flytte inn i ny bolig, så flytter de inn i et rent helvette. Og hvordan opplevde du det når du kjøpte? Fikk du beskjed om det på forhånd? Anonymkode: ec486...bfd
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør dere dette mtp salg og opplysningsplikt overfor kjøper? Anonymkode: 923ef...919 Hun har ingen plikt til å opplyse om dette. Anonymkode: 81369...d09
Gjest gunnar72 Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 (endret) Her har man selfølgelig plikt om og melde i fra.. Det vil bli sagt at det er trinnlyd. Men blir ikke sagt mye om. Står i prospekte at selger opplyser om trinnlyd . Så og la være og gi beskjed er ris til ræven sin Endret 6. januar 2017 av gunnar72
Gjest gunnar72 Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun har ingen plikt til å opplyse om dette. Anonymkode: 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det lurer jeg veldig på også. Tenk på de som kjøper seg inn her og gleder seg til å flytte inn i ny bolig, så flytter de inn i et rent helvette. Og hvordan opplevde du det når du kjøpte? Fikk du beskjed om det på forhånd? Anonymkode: Endret 6. januar 2017 av gunnar72
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 3 timer siden, gunnar72 skrev: Her har man selfølgelig plikt om og melde i fra.. Det vil bli sagt at det er trinnlyd. Men blir ikke sagt mye om. Står i prospekte at selger opplyser om trinnlyd . Så og la være og gi beskjed er ris til ræven sin Så hvis man flytter inn et sted hvor det er trinnlyd, men det har ikke blitt informert om det, så kan man klage på kjøpet? Anonymkode: ec486...bfd
ArtyFarty Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Men snakk nå med naboene da, normale folk tar litt mer hensyn når de er gjort klar over at de lager sjenerende lyd. I tillegg har dere sikkert regelverk om at det skal være stille etter klokken 23.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Som uføretrygded bør du hvertfall ikke gå fra eie til leie! Det vil bare bli verre og verre å få lån, og komme inn på boligmarkedet igjen! Nå kan jeg ikke så mye om nav, så vet ikke om en stor sum på konto vil ha noe å si for eventuelle betalinger og hvor mye du får i uføretrygd. Ville hvertfall sjekket opp i det. Det er klart at trivsel har mye å si, men da ville jeg nok satset på å selge, og flytte inn i noe nytt selveid! Ikke belaget meg på å leie. Anonymkode: 8e0de...2dd Helt unødvendig å sjekke opp. Uføretrygd og formye er to helt forskjellige ting. Trenger hun derimot sosialstønad så står saken straks annerledes. Men ts, å selge er ufornuftig inntil du får avklart din økonomiske situasjon. Ta saken opp med styret der du bor og spør hvordan du skal forholde deg til dette, særlig musikkspilleren. Husordensreglene er kjøreregler for stilletid og lydnivå. Anonymkode: d054a...f01 1
Gjest Newroz Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 Hva med å leie ut din egen leilighet, og leie et annet sted? Er du heldig kan du få dekket både lånet og dine nye leieutgifter gjennom utleie av leiligheten. Og mens du gjør dette vil din bolig stige i verdi, samtidig som du får et bedre liv. Det er imidlertid viktig å huske på at om du finner ut at du vil selge din leilighet, vil du måtte skatte av overskuddet om du ikke har bodd der de siste 12 månedene.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #16 Skrevet 6. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du få dokumentert at boligen ikke er egnet for deg vil du kunne få nytt kommunalt startlån med deg videre til ny bolig. Snakk med lege, og ta med utskrift av mail fra styre feks som går på husregler og støy, klager etc. Dokumenter alt. Anonymkode: 0fa2a...fc7 Det får ingen, det er regelbrudd fra Husbankens grunnregler. Gammelt lån med pant i gammel bolig skal innfries, når boligen blir solgt. Ny bolig med pant i ny bolig må innvilges når ny bolig skal betales/kjøpes. Men selvsagt kan ts søke om kommunalt lån og tilskudd. Men de fleste kommuner krever da at man har en uegnet bolig det ikke er mulig å endre til å være formålstjenelig, og at boligen blir solgt før man søker nytt lån til kjøper ny bolig. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør dere dette mtp salg og opplysningsplikt overfor kjøper? Anonymkode: 923ef...919 Man har ikke opplysningsplik overfor ny kjøper om at naboene innenfor sin egen bolig lever sine liv på en annen måte enn en selv ønsker å leve. Er støyen til stor sjenanse, så er det styrets jobb å få støyen under kontroll eller kreve utkastelse. Men folk som "bråker" vet som regel ikke selv hvor lytt det er eller at de er til sjenanse for andre. Noen vil irritere seg grønn, andre merker det knapt. Noen steder aksepterer styrene alt, andre steder er de pirkete til tusen. Ofte svarer det seg å lese på borettslaget eller sameiets nettsider. Da får man et inntrykk av hvordan styret håndhever brl sine regler. (I dag ramlet jeg inn på sidene til Tveita brl. Det er et sted jeg ikke ville bodd, på grunn av svært rigide informasjonsbrev og styreprotokoller over styrebehandlede saker.) En annen sak, ts, er at Huseiernes Landsforbund kanskje kan hjelpe deg? Anonymkode: d054a...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå