Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #1 Del Skrevet 3. desember 2004 Huff, trenger gode råd. Jeg sitter hjemme med ongangsyke...Er ikke så lenge siden jeg var helt forferdelig forkjølet med feber og det hele. Hva kan jeg gjøre for å bygge opp innumforsvaret mitt? Jeg har jo funnet ut selv at det kan være lurt å trene, så nå har jeg begynt med det. Jeg spiser mye frukt og grønnsaker og for det meste hvitt kjøtt, er litt dårlig på fisk... Jeg tar ikke vitaminstilskudd da jeg alltid blir kvalm av det...Jeg sover godt, men har behov for veldig mye søvn.. Jeg har en stressende hverdag, og mye dårlig samvittighet for jobben og familien.. Mye fordi jeg må gå før om jeg skal rekke barnehagen, og at mannen min må levere og hente om jeg skal jobbe 8-16... De 5 siste årene har det skjedd mye, jeg har blitt samboer, mamma og "noens" kone. Jeg har mistet moren min og pappa har fått ny kjæreste....Men, kan alt dette føre til dårlig innumforsvar? Jeg har vært hos lege og tatt masse tester, men alt ser fint ut. Det er sjelden det er jeg som blir syk "først", men har veldig lett for å bli smittet av andre. Har noen råd til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2004 #2 Del Skrevet 3. desember 2004 Huff, trenger gode råd. Jeg sitter hjemme med ongangsyke...Er ikke så lenge siden jeg var helt forferdelig forkjølet med feber og det hele. Hva kan jeg gjøre for å bygge opp innumforsvaret mitt? Spis hvitløk! Hver dag. Det styrker immunforsvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviin Skrevet 3. desember 2004 #3 Del Skrevet 3. desember 2004 Ser du skriver du ikke kan ta vitamintilskudd, men hva med trankapsler? Blir det samme sak, eller? Jeg har tatt to kapsler hver dag i hele høst og er ikke blitt syk en eneste gang, dette til tross for at det har vært uvanlig mye smitte (influensa, forkjølelser, omgangssyke) på jobb siste to-tre mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 3. desember 2004 #4 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg er syk for 3. gang på 3 uker nå. Hadde først omgangsyke, så ble jeg sinnsykt forkjølet, følte meg bedre igjen på mandag, men nå har forkjølelsen blusset opp nok en gang! Skikkelg irriterende! Jeg tar alt mulig av vitaminer og kosttilskudd, men synes ikke det hjelper på immunforsvaret. Tror bare noen av oss er utstyrt med dårlig immunforsvar. :-( Det psykiske og fysiske henger ofte sammen da. Jeg har vært igjennom en tøff periode psykisk og nå som det går bedre, kommer fysiske plager som perler på en snor.... Har opplevd det tidligere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 3. desember 2004 #5 Del Skrevet 3. desember 2004 Kanskje det er lurt å fortelle det i en helsekost butikki,så kan de hjelpe deg med hvordan du bygger opp immun-forsvaret ditt. Det er ikke sikkert at alt det du tar er nødvendig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linek Skrevet 6. desember 2004 #6 Del Skrevet 6. desember 2004 Anbefaler deg å legge om kosten til en lavkarbo-diett. På den måten får du stabilisert blodsukkeret ditt (mange har ustabilt blodsukker uten å ha diabetes og uten å vite om det selv). Et stabilt blodsukker vil blant annet gi et sterkere imunforsvar + mer overskudd i hverdagen. Om du blir kvalm av kosttilskudd - prøv å bytte merke. Selv er jeg mer eller mindre oppfostret på antibiotika - men har knapt tatt en hodepinetablett de siste 6 årene etter at jeg begynte å bruke kosttilskudd fast, samt jobbe for et stabilt blodsukker. Hilsen linek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 6. desember 2004 #7 Del Skrevet 6. desember 2004 En venninne av meg var ofte syk, også viste deg seg at hun slurvet noe innmari med håndvasken. Da hun begynte å vaske dem før hun lagde mat og spiste ble hun mindre syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 6. desember 2004 #8 Del Skrevet 6. desember 2004 Tok du vitaminene sammen med mat. Det er mange som blir kvalme av vitaminer pleier å blli bedre dersom man tar de med mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå