AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har jobbet i seks mnd i et firma i salgsbransjen. Jeg må være ærlig med meg selv og si hvorfor jeg ønsker å slutte i denne rekkefølgen : 1. Miljøet på jobben. De har ansatt jenter som er sykt aggressive og bråker og tøyser for mye. Veldig soesielle mennesker jobber der det er typisk de som jobber som maskiiner.. (jeg er også som en maskin derfor jeg ble ansatt men nå har jeg fått nok) Vi er plassert i ulike bordgrupper hvor jeg sitter med de kjedeligste og sjefen deler bordet med meg . alle drikker øl en gang i uka eller forteller hva som skjedde i helgen på festen . Not my cup of tea. Er ingen der jeg kan dele felles humor med fra salgsavd. Er rett og slett kjedelig å komme på jobb. Det er til tider dødsstille på kontoret. Er vant med musikk i bakgrunn på min forrige jobb. Hater følelsen av at alle kan høre hvert eneste ord jeg sier på tlf til kunden. 2. Det skal veldig mye til for å få provisjon og den er tom kvartalsbasert. Hittil har kun tre ansatte klart å få både fast og provisjon. Fastlønna er en luselønn. Det holder ikke med apper, pc og tv skjermer som viser våre resultater til enhver tid men han sender oss mail med oversikt over våre res etter fargekoder og igjen enda lettere å se hvem som leverer best og dårligst. 3. Alt for mye press og mas fra sjefen om at vi må selge. Dårlige programmer og systemer. Lei telefon konstant og vill stirring på tre pc skjermer. 4. I og med at jeg har brukt kontaktlinser hver dag i 1,5 år fra siden kl 05.30 om morningen føler jeg at hodet og resten av kroppen ikke fungerer som det skal. Det bekymrer meg veldig, dette skulle vært pkt 1. Jeg klarer ikke føle armen min når jeg løfter den og klarer ikke å snakke fra hjertet eller være ekspressiv i ansiktet og genuint mene det. Tipper fordi jeg er utbrendt og linsene sliter meg ut..føles som om det har endret funksjonaliteten i hjernen min men jeg aner ikke.. jeg var ikke sånn for 7 mnd siden... så jeg har holdt ut lenge nå , vet ikke om jeg skal til legen og vet ikke om dette er noe de koarer å skjønne hva er ... Er dette gode grunner nok til at jeg bør slutte på denne jobben? Anonymkode: 889ae...473
perplexed Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Du trenger ikke noen annen grunn enn "jeg vil slutte i jobben" for å slutte i en jobb. Det kommer jo selvfølgelig an på din økonomiske situasjon og om du eventuelt har noe annet å gå til.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Ts her. Nå skal det sies at jeg har vært flink i jobben og levert og vært på topp eller topp 3 flere dager. Men ikke månedliig. Da lå jeg overaskende nok nederst. Og det er jo flaut. Når det gjelder pkt 4 så er det hvertfall ikno galt med synsstyrken. Har -6 og -4 og derfor klarer jeg ikke bruke briller spes pga headset og for sterk belysning.. Anonymkode: 889ae...473
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Har du prøvd å bruke briller istedet for linser noen dager for å se om det er årsaken? Dra til legen og få det sjekka uansett, asap! Ellers er jeg enig med brukeren over, om du mistrives og kan få deg annen jobb er det vel ikke noe grunn til å bli der? Søk litt rundt og se om du får napp noe sted og skift jobb heller enn å gå og mistrives til du i verste fall blir sjuk av det. Anonymkode: bf370...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Ja har forsøkt briller på jobb men klarer så vidt å ha de på i en time.... klarer ikke å roe ned blikket på skjermen og blinker for mye... innfatningene r igså avvde minste pga høy styrke og da trenger jeg bredt synsfelt = linser = gjør meg helt fjern fra min tilstedeværelse etter så lang forbruk!!! Dette er jo helt crazy jeg vet ikke hvordan jeg skal få forklart pkt 4 til legen.... mener du at jeg ikke bør slutte før jeg finner annen jobb? Jeg har alltid hatt noe annet å gåctil men ikke denne gangen foreløpig. Vil slutte med en gang og få tid til å hente meg inn igjen på alle mulige måter. Bor hjemme heldigvis Anonymkode: 889ae...473
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 Det hender jeg har en plan B og går over til vår konkurrent og at jeg får stilling der. De har trolig lavere krav til budsjett osv.. Bør jeg i så fall ta den jobben selvom det er innenfor salg? Heller det enn å være helt uten? Anonymkode: 889ae...473
Druid Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 (endret) På 5.1.2017 den 22.02, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet i seks mnd i et firma i salgsbransjen. Jeg må være ærlig med meg selv og si hvorfor jeg ønsker å slutte i denne rekkefølgen : 1. Miljøet på jobben. De har ansatt jenter som er sykt aggressive og bråker og tøyser for mye. Veldig soesielle mennesker jobber der det er typisk de som jobber som maskiiner.. (jeg er også som en maskin derfor jeg ble ansatt men nå har jeg fått nok) Vi er plassert i ulike bordgrupper hvor jeg sitter med de kjedeligste og sjefen deler bordet med meg . alle drikker øl en gang i uka eller forteller hva som skjedde i helgen på festen . Not my cup of tea. Er ingen der jeg kan dele felles humor med fra salgsavd. Er rett og slett kjedelig å komme på jobb. Det er til tider dødsstille på kontoret. Er vant med musikk i bakgrunn på min forrige jobb. Hater følelsen av at alle kan høre hvert eneste ord jeg sier på tlf til kunden. 2. Det skal veldig mye til for å få provisjon og den er tom kvartalsbasert. Hittil har kun tre ansatte klart å få både fast og provisjon. Fastlønna er en luselønn. Det holder ikke med apper, pc og tv skjermer som viser våre resultater til enhver tid men han sender oss mail med oversikt over våre res etter fargekoder og igjen enda lettere å se hvem som leverer best og dårligst. 3. Alt for mye press og mas fra sjefen om at vi må selge. Dårlige programmer og systemer. Lei telefon konstant og vill stirring på tre pc skjermer. 4. I og med at jeg har brukt kontaktlinser hver dag i 1,5 år fra siden kl 05.30 om morningen føler jeg at hodet og resten av kroppen ikke fungerer som det skal. Det bekymrer meg veldig, dette skulle vært pkt 1. Jeg klarer ikke føle armen min når jeg løfter den og klarer ikke å snakke fra hjertet eller være ekspressiv i ansiktet og genuint mene det. Tipper fordi jeg er utbrendt og linsene sliter meg ut..føles som om det har endret funksjonaliteten i hjernen min men jeg aner ikke.. jeg var ikke sånn for 7 mnd siden... så jeg har holdt ut lenge nå , vet ikke om jeg skal til legen og vet ikke om dette er noe de koarer å skjønne hva er ... Er dette gode grunner nok til at jeg bør slutte på denne jobben? Anonymkode: 889ae...473 1. Sitt i jobb til du får en ny. Det finnes ingenting viktigere jeg kan råde deg til; folk som står i jobb, får jobb. Sug sjefen din, drikk bæsj; du tar imot all dritt til du får ny jobb, det er verdt det. 2. Finn ut hva du ønsker. Hva vi kan konkludere med her, er at du ikke er klar for aggressiv salgsjobb. Helt greit, jeg kjenner få mennesker som egner seg til dette, ikke minst fordi jeg ikke kan fordra slike mennesker. (ja, jeg har omsatt dette og. Det gikk bra for det.) 3. Du har psykosomatiske reaksjoner. Mange har det. IKKE bruk det! Du vinner SÅ mye på å komme i intervju og si at gamlejobben var topp, men du har utviklet deg. Enhver sykemelding på dette tidspunktet er tapte muligheter. Gå på finn, søk opp ALT du kan tenke deg å interesere deg for, plukk jobber du faktisk har dokumenterbar bakgrunn på, og søk alt det du kan. Hva er målet? Å få svar om at de er interesert og bli inkalt til intervju. Da fungerer søknaden din. Du skal ha intervju på ca 1 av 20 søknader, ellers må du endre søknad og CV. (dette er ekstreme ca tall, jeg vet ikke hva du driver med, hvilken bakgrunn eller erfaring du, har eller hva du liker, jo mere spisset du er, jo oftere skal du bli invitert på intervju). Hver femte intervju bør gi 2. gangs intervju. Hvis ikke må du jobbe med intervjuteknikken din. Kom igjen, du vil klare det! Jeg får ansatt mennesker som ikke klarer å skrive ett slikt innlegg du nettopp gjorde :-) Endret 12. januar 2017 av Druid 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå