AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Er det noen spesielt "dunst" som setter i gang et eller annet i hjernen deres? Jeg har en venn som mener at naturlig kroppslukt vil tiltrekke den partneren som er ment for ham, og bruker derfor ikke parfyme. Tror dere dette stemmer? Hvis ikke, hvilken parfyme hos menn er den som tiltrekker dere mest? Anonymkode: e612c...6a8
perplexed Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Noe som ikke er alt for mye ihvertfall. Det verste som finnes er noen som har dusja i parfyme før de løp ut døra. Hva man liker er vel ganske individuelt, men parfyme lukter forskjellig på forskjellige mennesker, så man må nesten prøve seg frem og finne noe som passer. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Jeg jobber med prfyme selv og foretrekker dersom mannen bruker det at det lukter svakt, veldig viktig å ikle synke seg! Men aller helst så liker jeg naturlig lukt, forutsetter daglig dusj og selfølgelig bruk av deo. Om jeg skal anbefale deg en god duft så må det bli Chanel Allure sport-den er frisk og lett krydret. Mmmmm. Anonymkode: 01236...22e 1
Kinno Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Ikke så mye parfyme nei. Holder med en dusj og deo. Bruk gjerne Axe og sånt men ikke for mye. Beklager men jeg får litt dårlige assosiasjoner av mannfolk som dunster Dolce og Gabbana eller Jean Paul..
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber med prfyme selv og foretrekker dersom mannen bruker det at det lukter svakt, veldig viktig å ikle synke seg! Men aller helst så liker jeg naturlig lukt, forutsetter daglig dusj og selfølgelig bruk av deo. Om jeg skal anbefale deg en god duft så må det bli Chanel Allure sport-den er frisk og lett krydret. Mmmmm. Anonymkode: 01236...22e Artig! Det er Allure Homme Sport jeg bruker, nemlig Jeg har brukt Fahrenheit, Jean Paul, Lagerfeld osv, men de når ikke opp til den. Anonymkode: e612c...6a8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Så lite som mulig, helst ingenting. Har inntrykk av at parfyme er mindre og mindre vanlig, både for kvinner og menn. En svakt duftende ansiktskrem og deo er nok ( og rene klær uten massiv skyllemiddellukt!) Anonymkode: d8874...f0f 1
annebanane Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har ikke spesifikke navn, men litt friskere og lettere lukter hadde gjort seg. Synest mange av herreparfymene/aftershavene er så tunge og kvalmendes. 1
perplexed Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber med prfyme selv og foretrekker dersom mannen bruker det at det lukter svakt, veldig viktig å ikle synke seg! Men aller helst så liker jeg naturlig lukt, forutsetter daglig dusj og selfølgelig bruk av deo. Om jeg skal anbefale deg en god duft så må det bli Chanel Allure sport-den er frisk og lett krydret. Mmmmm. Anonymkode: 01236...22e Ah enig! Den lukter så godt. 15 minutter siden, Kinno skrev: Ikke så mye parfyme nei. Holder med en dusj og deo. Bruk gjerne Axe og sånt men ikke for mye. Beklager men jeg får litt dårlige assosiasjoner av mannfolk som dunster Dolce og Gabbana eller Jean Paul.. Axe lukter jo helt forjævlig? Nei absolutt ikke det. En lett spray med noe som lukter godt, eller ingenting. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Denne her selvfølgelig. Den beste like ever. Gir til alle flørtene mine, ops, mener flirtene mine. Anonymkode: 9d214...e49
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lite som mulig, helst ingenting. Har inntrykk av at parfyme er mindre og mindre vanlig, både for kvinner og menn. En svakt duftende ansiktskrem og deo er nok ( og rene klær uten massiv skyllemiddellukt!) Anonymkode: d8874...f0f Ja, er veldig harry med sterk lukt. Hehe. Men har skjedd en sofistikering av det norske samfunnet de siste årene, fra total-ræv-harrye 1999 til i dag. Bare se på klesstilen. Fokus på pent skinn, blått, grått, osv. Litt french over det, bare veldig mye kjedeligere og dårligere forståelse for snitt. Marie Le Pen. Hvis noen går i rosa pelskåpe blir det sett stort på, det er liksom merkverdig. Men gi oss 10-20 år til, så tror jeg vi har blitt classy på en bedre måte. Hm, hvis rikdommen vedvarer, da, riktignok, og så håper jeg at matkulturen går opp, at vi blir lei av billig-produkter og dårlige pølser, at vi heller tenker kvalitet fremfor kvantitet. At vi får en avsky for grillkrydder og piffikrydder og at Egon blir utryddet, Peppes, osv. Jeg tror flere og flere kommer til å forstå at Egon rett ut er FLAUT, er som å frivillig gå inn en bar hvor de serverer deg urin på glass. Helt frivillig. Og jeg håper vi får flere cocktails-barer og utesteder med gode sitteplasser, er så lei av harde benker og kjipe stoler, ØL-ØL-ØL og ikke minst at det blir fokus på akustikk. At vi kan drikke vin uten at det blir sett på som klasse, men totalt hverdagslig og en naturlig ting, som å ta på seg sokker. Tror vi etter hvert blir mer bevisst på all den visuelle støyen rundt oss, flere får en intens trang til genuin ro og fred. Hvor vi blir mer bevisste på hva som skaper faktisk ro og at det krever verdighet av oss alle. Og ikke minst arkitekturen, hvor vi blir sinte og sure over "signalbyggene" som blir reist i dag, hvor sjelløse de er, imponerende for mange i dag, men den stygge realiteten i morgen, når vi har blitt vant til det og sitter der og bare "dette gir meg faen ingenting...". Men først må vi gå igjennom noen år med kultivering. Norge har virkelig ikke kultur for kultur! Liksom, hvor mange store dansere har vi? Ikke mange. Til og med språket vårt er i forfall. Håper det er håp for Norge. Mobilbruken blir mer bevisst og flere begynner å hate facebook, likes og tåpelige kommentarer, man blir lei av det substansløse. Større respekt og forståelse for privatliv, rake rygger. Blir større skiller mellom de som klarer å oppfatte smak og ikke-smak, eller kanskje det blir naturlig utvikling for alle grupper? Vi er alle copycats! Større skiller, kanskje. Og så tror jeg at vi kommer til å gjenfinne sjarmen med "hemmelige hager". Det er min aller største drøm, i alle fall. Hemmelige hager 4ever! Anonymkode: 9d214...e49 2
Gjest Mayana Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 David Beckham eller noen av Armani parfymene feks "Code" liker jeg godt fordi de er ikke altfor sterke.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er veldig harry med sterk lukt. Hehe. Men har skjedd en sofistikering av det norske samfunnet de siste årene, fra total-ræv-harrye 1999 til i dag. Bare se på klesstilen. Fokus på pent skinn, blått, grått, osv. Litt french over det, bare veldig mye kjedeligere og dårligere forståelse for snitt. Marie Le Pen. Hvis noen går i rosa pelskåpe blir det sett stort på, det er liksom merkverdig. Men gi oss 10-20 år til, så tror jeg vi har blitt classy på en bedre måte. Hm, hvis rikdommen vedvarer, da, riktignok, og så håper jeg at matkulturen går opp, at vi blir lei av billig-produkter og dårlige pølser, at vi heller tenker kvalitet fremfor kvantitet. At vi får en avsky for grillkrydder og piffikrydder og at Egon blir utryddet, Peppes, osv. Jeg tror flere og flere kommer til å forstå at Egon rett ut er FLAUT, er som å frivillig gå inn en bar hvor de serverer deg urin på glass. Helt frivillig. Og jeg håper vi får flere cocktails-barer og utesteder med gode sitteplasser, er så lei av harde benker og kjipe stoler, ØL-ØL-ØL og ikke minst at det blir fokus på akustikk. At vi kan drikke vin uten at det blir sett på som klasse, men totalt hverdagslig og en naturlig ting, som å ta på seg sokker. Tror vi etter hvert blir mer bevisst på all den visuelle støyen rundt oss, flere får en intens trang til genuin ro og fred. Hvor vi blir mer bevisste på hva som skaper faktisk ro og at det krever verdighet av oss alle. Og ikke minst arkitekturen, hvor vi blir sinte og sure over "signalbyggene" som blir reist i dag, hvor sjelløse de er, imponerende for mange i dag, men den stygge realiteten i morgen, når vi har blitt vant til det og sitter der og bare "dette gir meg faen ingenting...". Men først må vi gå igjennom noen år med kultivering. Norge har virkelig ikke kultur for kultur! Liksom, hvor mange store dansere har vi? Ikke mange. Til og med språket vårt er i forfall. Håper det er håp for Norge. Mobilbruken blir mer bevisst og flere begynner å hate facebook, likes og tåpelige kommentarer, man blir lei av det substansløse. Større respekt og forståelse for privatliv, rake rygger. Blir større skiller mellom de som klarer å oppfatte smak og ikke-smak, eller kanskje det blir naturlig utvikling for alle grupper? Vi er alle copycats! Større skiller, kanskje. Og så tror jeg at vi kommer til å gjenfinne sjarmen med "hemmelige hager". Det er min aller største drøm, i alle fall. Hemmelige hager 4ever! Anonymkode: 9d214...e49 Klikka for deg eller? Hehe Anonymkode: e612c...6a8
Gjest PseudonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen spesielt "dunst" som setter i gang et eller annet i hjernen deres? Jeg har en venn som mener at naturlig kroppslukt vil tiltrekke den partneren som er ment for ham, og bruker derfor ikke parfyme. Tror dere dette stemmer? Hvis ikke, hvilken parfyme hos menn er den som tiltrekker dere mest? Noen damer har selvfølgelig en favorittduft som de synes lukter ekstremt godt. Det er ikke så stor feedback fra damer i denne typen tråder, men den ene duften som nesten alltid dukker opp som et eksempel er Jean Paul Gaultier - Le Male (blå flaske formet som mannekropp). Gitt at man ikke er i et forhold med dama, men i en "bli kjent"-fase, kan man dele inn dette med oppfatning duft i (minst) to kategorier: 1) Date-situasjon der man sitter nær hverandre men ikke er intime. Dersom dama merker din naturlige kroppslukt her, så vil hun neppe finne det tiltrekkende for da er det snakk om svettelukt. Her bør du lukte rent og pent (da skal den andre parten ikke lukte noe særlig av deg), evt. ha på en duft i begrenset mengde. For mye duft vil oppfattes (minst) like frastøtende som mye svettelukt. 2) Man har sex. En del damer vil synes det er tennende med den naturlige duften huden din avgir når de f.eks. begraver ansiktet og nesa ned i halsgropen din, og det er heller ikke negativt med litt (uunngåelig) frisk svettelukt fra huden (gammel svettelukt = dårlig hygiene = negativt). Felles for begge situasjoner er at man må ha god hygiene, og bruk en effektiv deodorant. Parfyme/duft er ikke obligatorisk, og skal man bruke det så gjør det med måte med tanke på hvor mye man har på. Også er det viktig at du selv synes du lukter godt når du bruker den. Det er litt som med klær du føler deg vel i, det booster selvtilliten, og det igjen gjør deg mer attraktiv p.g.a. signalene du da ubevisst sender ut (de fleste damer er ekstremt flinke til å plukke opp kroppsspråk)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 Vær så snill å ikke bruk for mye, og i ansiktet. Anonymkode: a5cc5...fdb
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 IKKE Jean Paul iallefall! Den minner meg om 50 år gamle menn som vil være 20 igjen. Men.. det er jo smak og behag. Anonymkode: c23d1...b44 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #17 Skrevet 6. januar 2017 Jeg liker noen av parfymene til Boss Anonymkode: a0843...d56
Gjest canacas Skrevet 6. januar 2017 #18 Skrevet 6. januar 2017 Det er så individuelt, akkurat som for kvinner antar jeg. Alle passer ikke alle osv. Og jeg er så sensitiv på parfyme så det kan ikke bli for mye - da blir jeg dårlig og får pustebesvær og hodepine. Alt med måte.
FrøkenC Skrevet 6. januar 2017 #19 Skrevet 6. januar 2017 Dior Sauvage 😱😱😍😍 snur meg faktisk etter menn som bruker denne parfymen. N A M
Silfen Skrevet 6. januar 2017 #20 Skrevet 6. januar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: IKKE Jean Paul iallefall! Den minner meg om 50 år gamle menn som vil være 20 igjen. Men.. det er jo smak og behag. Anonymkode: c23d1...b44 Den lukten får meg til å skli av stolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå