romeosa Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Vi skal på ferie til Mexico i juni, og har bestilt hotell og lignende allerede :-D Lurte bare på om noen har vært der før, gjerne i playa del carmen eller tulum? Hadde vært kjekt å høre deres opplevelser og kanskje noen tips. Lurer også på om det "føles trygt" å gå rundt der? Og om attraksjoner som chichen itza ol. er "lett tilgjengelig" men buss? Det er "regnsesong" i juni, men på tross av det var visst været som regel ganske bra i juni etter det jeg har lest.. Noen erfaringer? :-D
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Var der i desember for noen år siden. I playa del carmen. Bodde på hotell på stranden, hovedgaten var 50 meter lenger oppe. Var mye tungt bevæpnet politi der, og selgere som tilbød tatovering og kokain i samme setning... Et par OK kjøpesentere, et i hver ende av hovedgågaten. Tok organisert busstur til både chichen Itza og Øøh... den andre, der man får klatre i pyramiden. Besøkte cenote på den turen også. Det er mange om bussturbeinet, sjekk priser og tripadvisor! I desember skulle det være 4-5 regndager, vi fikk alle i løpet av de 14 dagene. Det var mye sjø og man måtte forsere et berg av tang og tare for å få bade. Selv om de ryddet så godt de kunne med traktor..!! Beste maten vi spiste var faktisk på et ekte gatekjøkken i en park, i enden av gågaten retning venstre fra stranden Anonymkode: b18f3...d70
caroprins Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Jeg var der jul og nyttår 2010. Bodde på Barcelo Maya Palace ikke så langt i fra Playa del Carmen. Dette var et hotell på et stort hotellområde med 4 eller 5 andre hotell. Det var en lang privat strand , mange restauranter, all inklusive , teater, shoppingsenter, mange bassenger , idrettsbaner,o.a. Det gikk vakter rundt hele døgnet og det var vakter der bussene kjørte inn og ut. Det føltes veldig trygt der. Vi ble med på organiserte utflukter som hentet oss og kjørte oss tilbake til hotellet. Tror det tok ca 1,5 time å kjøre til Chitzen Itza. Måtte få med oss det når vi først var der. Var også innom en Maya familie og fikk se hvordan de levde. En dag dro vi til en flott park som heter X- CARET. Bør besøkes og få med dere kveldsshowet der. Det var flott. Så dro vi på båttur til Isla Mujeres. Også verdt et besøk. Denne turen tok vi fra Cancun. Vi gikk aldri ut av hotellområde på egenhånd, men når vi satt i bussene så så vi ofte biler med lasteplan fulle av bevæpnede soldater som kjørte rundt. Så det å vandre rundt selv er nok ikke akkurat det samme som å spasere rundt på Grand Canaria. Selv slet jeg med jetlaget første uken og var stuptrøtt klokka halv 8 på kvelden og lys våken klokka 4 om natta. Gikk heldigvis over i uke 2. Vi hadde nydelig vær hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Vi var der i desember for et år siden. Vi bodde midt mellom Playa del Carmen og Tulum. Hadde en helt fantastisk tur, med mange flotte opplevelser og mye god mat. Jeg kan virkelig anbefale følgende: Rio Secreto (http://www.riosecreto.com/) - grottevandring og en helt fantastisk naturopplevelse. Vi bestilte varianten med transport fra hotellet, ble hentet til avtalt tid, og levert tilbake når vi var ferdige. Gruppen var på ca. ti personer. Guiden var flink, og det var med egen fotograf som tok veldig fine bilder under grottevandringen. Tur til Chichen Itza og Valladolid (http://www.yucatreks.com/tour/chichen-itza-valladolid/) - flott opplegg, ble hentet/levert på hotellet, flink sjåfør og guide, passe lenge i Chichen Itza, gøy å se en "ekte" by (Valladolid), og en fin pause med svømmetur i en cenote. Det aller beste er at de bare har små turer (minibuss), så du er aldri mer ca. 10 personer i gruppen. I tillegg var vi i Tulum. Helt greit, men anbefales å gjøre det før du eventuelt drar til Chichen Itza. Dette var også en typisk turbuss greie med 50 svensker/nordmenn i en buss, og du bruker veldig mye tid på å vente når gruppen er så stor. Vi var også på en utflukt hvor vi snorklet i to forskjellige cenoter, før vi avsluttet med å snorkle med havskillpaddene i Akumal. Dette var helt fantastisk og et virkelig høydepunkt på turen. Denne turen var også med en liten gruppe i minibuss. Her ble vi også hentet/levert på hotellet. De to siste utfluktene var arrangert via hotellet, så jeg vet ikke hvilket selskap de brukte. De to første bestilte vi selv før vi reiste. Inntrykket mitt var at henting/levering på hotellet var helt standard for alle utfluktene. Vi tok også taxi til Playa del Carmen en dag og vandret litt rundt. Det føltes veldig trygt, men byen er ikke spesielt spennende. Veldig mye Starbucks / Senor Frog / billige turiststeder og lite å gjøre. Vi hadde tenkt å tilbringe dagen der, men dro etter to timer. Anonymkode: 8235e...616
romeosa Skrevet 8. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2017 Takk for alle svar! :-) :-) Masse kjekke tips, også noen jeg ikke visste om. På 7.1.2017 den 8.03, caroprins skrev: Jeg var der jul og nyttår 2010. Bodde på Barcelo Maya Palace ikke så langt i fra Playa del Carmen. Dette var et hotell på et stort hotellområde med 4 eller 5 andre hotell. Det var en lang privat strand , mange restauranter, all inklusive , teater, shoppingsenter, mange bassenger , idrettsbaner,o.a. Det gikk vakter rundt hele døgnet og det var vakter der bussene kjørte inn og ut. Det føltes veldig trygt der. Vi ble med på organiserte utflukter som hentet oss og kjørte oss tilbake til hotellet. Tror det tok ca 1,5 time å kjøre til Chitzen Itza. Måtte få med oss det når vi først var der. Var også innom en Maya familie og fikk se hvordan de levde. En dag dro vi til en flott park som heter X- CARET. Bør besøkes og få med dere kveldsshowet der. Det var flott. Så dro vi på båttur til Isla Mujeres. Også verdt et besøk. Denne turen tok vi fra Cancun. Vi gikk aldri ut av hotellområde på egenhånd, men når vi satt i bussene så så vi ofte biler med lasteplan fulle av bevæpnede soldater som kjørte rundt. Så det å vandre rundt selv er nok ikke akkurat det samme som å spasere rundt på Grand Canaria. Selv slet jeg med jetlaget første uken og var stuptrøtt klokka halv 8 på kvelden og lys våken klokka 4 om natta. Gikk heldigvis over i uke 2. Vi hadde nydelig vær hele tiden. Det hørtes litt rart ut at dere ikke forlot hotellområdet alene? Er det virkelig "farlig"? Synes jeg leser om folk som er ute å går i gatene, og natteliv og lignende hele tiden. Dersom vi ikke skal forlate hotellområdet må vi sitte inne på et lite hotellrom hele ferien x) Hehe! Men kanskje dere ikke hadde et behov for å komme bort fra hotellet?
caroprins Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 Barcelo Maya Palace er topphotellet I en gruppe på 5 stk hoteller, alle innenfor et stort sikret område. Bare den private stranden er flere kilometer lang. Det er 2 store teater med flotte show, der er flere shoppingsenter, fotball og tennisbaner, og der er 12 til 14 forskjellige restauranter pluss bufferestauranter og diverse barer og alt er inklusive så man spiser og drikker det man vil uten ekstra kostnader. Det er nydelige hager og fine turområder også. Dessuten er hotellrommene kun suiter . Stranden er noe av det flotteste jeg har besøkt av strender og de som jobbet der kostet og ryddet den hver dag. Dette hotellet ligger et stykke fra Puerto del Carmen og man er vel avhengig av taxi for å komme seg dit. Men siden vi hadde alt vi trengte og mere til pluss at vi var flere dager på organiserte utflukter , så hadde vi ikke behov for å dra avsted på egenhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå