Gjest miau Skrevet 3. desember 2004 #1 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvorfor er det så mange som regner sunnt og slankende som det samme? Det er som å si at det er sunt å bare spise kinakål.. Flere som har lagt merke til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #2 Del Skrevet 3. desember 2004 Nei.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 3. desember 2004 #3 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg regner med at de fleste tenker slik fordi usunt = vektoppgang. for mye sukker og fett og for lite aktivitet gjør at man blir større. da er man usunn. motsetningen av usunn er sunn, og det er vel der man har det fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterenka Skrevet 3. desember 2004 #4 Del Skrevet 3. desember 2004 Nei, men skjønte at du mulig, mener, hvorfor ikke stole mer på at å spise når man er sulten er bedre enn å følge dietter man aldri klarer holde... og man går jo bare over i jojo når man slanker seg, og legger på seg av det. Jeg spiser en softis til lunsj f.eks. hvis det er softis jeg har lyst på... jeg er ikke tjukk og ikke tynn, men det er vel ikke meningen heller da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 3. desember 2004 #5 Del Skrevet 3. desember 2004 Ja, jeg har gjort samme obersvasjon. Favoritteksempelet er: Er suketter sunt? Nei, vil jeg si, det har ingen helsebringende effekt (snarere tvert imot, vil jeg tro!), bortsett fra at det erstatter sukker. Det er altså slankende, men ikke sunt. Ellers har lillesøstera mi en fin tankegang på dette: Hun er vegetarianer "fordi det er sunt", og spiser derfor ofte pizza med mozzarella. Og da er det kanskje ikke så sunt lenger..? (og ikke særlig slankende heller, så det går vel litt på siden av tråden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 3. desember 2004 #6 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvorfor er det så mange som regner sunnt og slankende som det samme? Det er som å si at det er sunt å bare spise kinakål.. Flere som har lagt merke til dette? JAA!! Peanøtter feks. det er sunt. Men ikke slankende, fordi det har mye fett, samme med olivenolje. Men fettet er sunt, og bra fo kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #7 Del Skrevet 3. desember 2004 Catwoman . Det er sant at nøtter er sunt, men da er det i hovesak snakk om uristede og usaltede nøtter. Ikke Pollys du kjøper i kiosken. Jeg går og knasker mandler. Synes nemlig det er kjempe godt. Men man skal jo uheldigvis ikke spise for mye. Noen nøtter er visst det som er sunt. ikke en neve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 4. desember 2004 #8 Del Skrevet 4. desember 2004 Catwoman . Det er sant at nøtter er sunt, men da er det i hovesak snakk om uristede og usaltede nøtter. Ikke Pollys du kjøper i kiosken. Selvfølgelig, jeg vet jo det. De er jo proppet fulle av salt. Man kan godt spise en neve nøtter, det er sunt det. Men man skal jo ikke overdrive noenting, mye er sunt i moderate mengder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 4. desember 2004 #9 Del Skrevet 4. desember 2004 Mat i seg selv kan aldri være SLANKENDE; mat inneholder energi, som vi gjerne måler i form av kalorier.... Fettet i nøtter er sunt på den måten at det er umettede fettsyrer, men nøtter inneholder uansett store mengder (over 50%) fett, så de er alltid en kaloribombe. Det eneste jeg vet om som faktisk er slankende, er fysisk aktivitet (selvsagt helst i kombinasjon med lavere matinntak, og da helst i form av matvarer som er sunne.) Hvis man får størstedelen av sine kunnskaper om kosthold og trening fra VG og bladet som Shape Up, er det ikke rart mange sliter...Artikler fulle av enkle "sannheter" tatt fra forskning, men totalt tatt ut av sammenhengen, er mer skadelig enn nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 6. desember 2004 #10 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg antar at dere mener slankende i forhold til andre, verre ting, som at sukketter bruker man kanskje i stedet for sukker hvis man slanker seg. Men jeg er veldig enig med Ethereal, det er alt for mange som går på sånne "enkle" tips om hvordan man plutselig kan gå ned fem kilo nesten uten å gjøre noenting. Jeg skjønner jo at mange lever i håpet og gjerne vil slippe unna å gjøre en virkelig forandring, men det blir jo som å tro på julenissen det. Det burde jo være ganske opplagt for de fleste at vanlig sunn mat og aktivitet er det som hjelper og det man burde holde seg til året rundt. Så er det selvfølgelig lov å unne seg litt ekstra en gang i blant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 6. desember 2004 #11 Del Skrevet 6. desember 2004 Catwoman . Det er sant at nøtter er sunt, men da er det i hovesak snakk om uristede og usaltede nøtter. Ikke Pollys du kjøper i kiosken. quote] De oljeristede inneholder knapt 50 kcal ekstra per 100 g. Fra klikk.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå