Gå til innhold

Hvor lenge holder tacosaus og jalapeños på glass seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før det blir dårlig? Innbiller meg at etter 2-3 dager i kjøleskap så blir det surt og ekkelt, men en venninne påstår det motsatte. :P 

Anonymkode: 0e770...93d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å ha lest på tacosaus-glasset at det holder seg i kjøleskap i 2 uker.

Skrevet

Lenge.  Noen uker med saus og enda lengre med syltede produkter. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Står på glasset

Anonymkode: 54c31...006

AnonymBruker
Skrevet

Hvertfall en uke med tacosaus. Jeg lar den stå der til det blir synlige endringer i glasset. 

Anonymkode: 837a7...296

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En uke på tacosaus. Flere mnd på jalapenos.

Anonymkode: 5ab16...22b

• Liker 3
Skrevet

Tacosaus kaster jeg om den er åpnet og står mer enn i 4-5 dager, men holder sikkert i en uke +.

Du kan også fryse ned tacosausen om du ikke bruker den. Den er fin å ha i saus eller gryter eller når du bare trenger litt. Jalapenos holder seg i en liten evighet.

AnonymBruker
Skrevet
På 1/5/2017 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Før det blir dårlig? Innbiller meg at etter 2-3 dager i kjøleskap så blir det surt og ekkelt, men en venninne påstår det motsatte. :P 

Anonymkode: 0e770...93d

Du er et godt eksempel på at vi må reformere undervisningen om mat i grunnskolen.

La meg gjette, du kaster egg som er over dato også? Uten å sjekke dem eller noe? Melk, yoghurt, osv? Rett i søpla dagen over?

Anonymkode: 6a18d...317

• Liker 5
Skrevet

Står vel én dag på REMA 1000 sin jalapeno

AnonymBruker
Skrevet

Det står på glasset om man gidder å lese

Anonymkode: c7f28...f03

Skrevet
2 minutter siden, hytteost skrev:

Står vel én dag på REMA 1000 sin jalapeno

Det høres merkelig ut. De ligger jo syltet i lake. Jeg spiser opp et sånt glass i uka omtrent, men de bør kunne holde seg i måneder.

Skrevet
Akkurat nå, Whoops skrev:

Det høres merkelig ut. De ligger jo syltet i lake. Jeg spiser opp et sånt glass i uka omtrent, men de bør kunne holde seg i måneder.

Ja, jeg tenker det samme. Spiser det bare til taco, og da tar jeg kanskje 5-6 biter. Kjipt å måtte hive et helt glass. Kan hende det sto tre dager, men uansett... :klo:  

AnonymBruker
Skrevet

Tja, i alle fall en måned hvis det ikke er kommet noe forurensingen nedi vil jeg tro? Jeg spiser det så lenge det ikke er myglet eller smaker rart, holder lenge så lenge du bruker en ren skje eller gaffel når du skal ta utav noe :) 

Anonymkode: e6b2d...2d9

• Liker 4
Skrevet

Tacosaus holder en uke eller mer hvis du har det i kjøleskapet. Jalepenos holder seg lenge, står Best før ett eller annet i 2018 under glasset i skapet her. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Atea skrev:

Tacosaus holder en uke eller mer hvis du har det i kjøleskapet. Jalepenos holder seg lenge, står Best før ett eller annet i 2018 under glasset i skapet her. 

Den datoen er når glasset er uåpnet.

Anonymkode: 2a0ca...5cb

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den datoen er når glasset er uåpnet.

Anonymkode: 2a0ca...5cb

Det stod ingenting om det, men man ser om det er kommet grums i glasset. Men på tacosausen var det spesifisert.

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Jeg mener det sto bare noen få dagers holdbarhet på det forrige glasset jeg kjøpte med jalapenos. Tacosausen står det også bare noen få dager på. Erfaringsmessig holder nok tacosausen en ukes tid i kjøleskapet.
Åpnet glass med jalapenos har jeg ikke testet holdbarheten til, men jeg har et tips: legg 2-3 ringer av jalapenos i hvert rom i en isbitform, trekk en brødpose e.l. utenpå formen og frys dem ned. Da holder de seg lenge. De blir litt myke ved opptining, men smaker som før. Fordelen ved å fryse dem ned på denne måten er at man kan ta opp litt og litt til tining. 

Endret av Margit Spat
Skrevet (endret)

Se, lukt og smak er det beste tipset.  Det er altfor kort holdbarhet oppgitt på mange varer fordi produsentene vil sikre seg, og i tillegg er det vel til deres fordel at vi må kjøpe ny tacosaus hver uke. 

Så lenge man oppbevarer ting kjølig og mørkt, og i tillegg ikke tilfører urenheter (bruke rene gafler, skjeer) så har en del ting lengre holdbarhet enn oppgitt.  Husker ikke hvor lang tid etter jeg har spist tacosaus, men minst en uke, og syltet jalapeno holder seg gjerne i noen uker.  Det er jo derfor ting syltes for å øke holdbarheten.

Så lenge det ikke er spor av urensligheter og det lukter og smaker normalt så ville jeg spist det. 

Endret av pingeling
  • Liker 2
Skrevet

Mine står lengre😳 Har nok åpent glass i ca 1 mnd, ikke merket noe til at det ikke smaker som det skal. Sjekker alltid det åpne glasset før jeg spiser. 

Anonymkode: 6538f...66a

• Liker 1
Skrevet

Tacosaus hiver jeg ut etter ca 14 dager, jalapenos på glass kan stå i måneder.  De er jo syltet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...