Gå til innhold

Vannforbruket i leiligheten har tidoblet seg i løpet av ett år!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier ut min leilighet og fikk nettopp tilsendt bilde av vannmåleren, og forbruket av vann i 2016 har tidoblet seg fra forbruket i 2015! Altsååå, what? Går det an? Hva sier man til leietakeren i en sånn situasjon? I 2015 bodde det riktignok tre i leiligheten, nå bor det seks og det har jo litt å si det da.. Men allikevel.. Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: b662f...b49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lekkasje? Det ser du på måler. Hva kan du gjøre med det egentlig at d går mye vann? Det er den billigste avgifaen du betaler

Anonymkode: bb1a3...c1a

AnonymBruker
Skrevet

Selv om du nå har dobbelt så mange leietagere, og selv om du før hadde tre gutter som dusjet en gang i uka og vsket klær bare når det var aldeles nødvendig, eller først satte på oppvaskmaskinen når det var tomt for tallerkener, kopper og bestikk. Og selv om vi sier at du nå har seks jenter som dusjer 3 ganger om dagen til varmtvannsberedeen er helt tom, som vasker klærne sine ett og ett plagg ad gangen og som starter oppvaskmaskinen etter hvert eneste måltid, så er en 10 gang på vann mye.

Vedder du har en lekkasje ett eller annet sted.

Anonymkode: 0ea98...50f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du cisterne som lekker?

Anonymkode: 40e18...028

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5.1.2017 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Jeg leier ut min leilighet og fikk nettopp tilsendt bilde av vannmåleren, og forbruket av vann i 2016 har tidoblet seg fra forbruket i 2015! Altsååå, what? Går det an? Hva sier man til leietakeren i en sånn situasjon? I 2015 bodde det riktignok tre i leiligheten, nå bor det seks og det har jo litt å si det da.. Men allikevel.. Noen som har opplevd det samme?

Driver de med hjemmebrenning?

Da blir det høyt vannforbruk...

Hva er alderen på de som bor der?

Kanskje de har en plantasje som de vanner?

Kanskje de vasker tøy for andre enn seg selv og tar betalt for det?

Kansje en/ flere av de har vasketvang?

Anonymkode: 8ed7a...f77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem betaler for vannet, du eller leietaker? Hvis leietaker, er det ikke noe problem. Da betaler de selv for det de bruker.

Men, det kan jo tenkes her at de alle dusjer flere ganger om dagen, og da vil det merkes på vannet. En ti-dobling høres mye ut, men trenger jo ikke være mye i det hele tatt - for hva var det en ti-dobling av??

Husk at 1000 liter er 1 kubikk. 

For å gi en liten pekepinn....jeg er en voksen, bor i enebolig, vasker klær, dusjer , vasker bil og har oppvask på det normale tror jeg. Mitt årlige forbruk ligger på rundt 25 kubikk.

Anonymkode: f8437...8cb

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cannabisplanter tar mye mer vann enn hjemmebrenning. Du skal ha bra stor leilighet for å brenne mer enn 1000 liter på en måned, og da bruker du jo mer på å pusse tennene. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der har vi svaret.

TS, skrik inn i leilighetene at de må slutte å vanne kaktusene, de bruker for mye vann. Fy skam på dem:angry:

Endret av Evilposelos
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Du skal ha bra stor leilighet for å brenne mer enn 1000 liter på en måned, og da bruker du jo mer på å pusse tennene. 

Noe sier meg at du ikke har peiling på hjemmebrenning (heller). Stikkordet her er kjøling.

Anonymkode: 24bfe...ae2

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at du ikke har peiling på hjemmebrenning (heller). Stikkordet her er kjøling.

Anonymkode: 24bfe...ae2

Hvem faen kjøler hjembrentapparatet med rennende vann? Luftkjøling er mer enn nok.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje toalettet står å renner og en kran som drypper hele tiden.

Anonymkode: 044df...03f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å gå fra å betale litt over 1000kr i året for vann til 10000kr i året for vann er GANSKE mye. 

TS

• Liker 2
Skrevet

Kan legge til at forbruket har vært stabilt de siste fem-seks årene, så det er bare i 2016 at forbruket steg med ti gamger.. i og med at ant beboere er doblet, så var jeg forberedt en dobling-tripling, men ikke TI ganger så mye.. Er forresten ikke leietaker som betaler de kommunale avgiftene, det er jeg.. Har sendt mail til leietaker og er spent på hva jeg får i svar :).

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan legge til at forbruket har vært stabilt de siste fem-seks årene, så det er bare i 2016 at forbruket steg med ti gamger.. i og med at ant beboere er doblet, så var jeg forberedt en dobling-tripling, men ikke TI ganger så mye.. Er forresten ikke leietaker som betaler de kommunale avgiftene, det er jeg.. Har sendt mail til leietaker og er spent på hva jeg får i svar :).

TS

Kanskje det er lekkasje et sted innendørs eller utendørs. Hvor står vannmåleren?

• Liker 1
Skrevet
På 8.1.2017 den 1.41, AnonymBruker skrev:

Kanskje toalettet står å renner og en kran som drypper hele tiden.

Anonymkode: 044df...03f

Det kan hende.

Om jeg var i ts sin situasjon, ville jeg dratt på befaring i leilligheten for å finne eventuelle lekkasjer.. Avtal med leieboerne først selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet

Ta med fuktmåler ts!

• Liker 1
Skrevet
På 6.1.2017 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Lekkasje? Det ser du på måler. Hva kan du gjøre med det egentlig at d går mye vann? Det er den billigste avgifaen du betaler

Anonymkode: bb1a3...c1a

Hvordan ser man på måleren at det er lekkasje?

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er lekkasje et sted innendørs eller utendørs. Hvor står vannmåleren?

Leiligheten er øverst i en boligblokk, så jeg vil jo tro at noen hadde merket hvis det var en lekkasje. Men kan feks være at doen står og renner/suser, en kran eller to som lekker etc. Men det burde i såfall beboerne ha merket da, de har hvert fall vært flike til å si i fra tidligere hvis det har vært noe.. 

TS

• Liker 2
Skrevet

Jeg er med på teorien om at en do har begynt å lekke vann i skåla.
Både vi og leieboer hadde hver vår do som stod sånn. Leieboers lakk hele tiden, mens vår lakk bare om flottøren ikke skjønte at den skulle tilbake på plass.
En pakning og en korrigert flottør seinere, hadde vi nesten halvert vannforbruket på en uke. En dass renner utrolig mye vann om den får sjansen altså!

• Liker 2
Skrevet

Doen vår kan finne på og renne av og til, men det tok lang tid før vi skjønte det så det er jo mulig at de ikke har merket det enda 😊 Men jeg ville dratt på befaring og sjekket selv som noen over her sier 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...