AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Jaja, var kanskje litt stusselig av meg, et par fotballsokker og en 100-lapp til en av mine nevøer på 7 år. Han var tydelig skuffet og sa gjentatte ganger til meg "hvorfor fikk jeg så liten gave av deg?", og henviste til diverse store Star Wars-leketøy han hadde fått fra andre, samt 500-lapp fra besteforeldrene. Var det min gave som var altfor ussel, eller er gutten bortskjemt? Alltid fått veldig mye.. Anonymkode: a0236...d0f
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 5. januar 2017 Han har i hvert fall ikke fått spesielt god oppdragelse. Anonymkode: 565fa...5df 84
Gjest WeirdAlien Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 7-åring som får 500 kr?! Synes det høres helt sykt ut. Jeg er bare ung voksen, men synes allerede at tidene har forandret seg fra da jeg var barn. Han bør lære seg takknemlighet!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Det er ikke nødvendigvis noe galt med de andre gavene heller, men det kan virke som det er noe galt med oppdragelsen (evt at han av en eller annen grunn ikke evner å nyttiggjøre seg oppdragelsen). Min 6-åring får også veldig mye til jul og bursdag, men han blir glad for både store og små ting, takker pent for alt, og det faller ham ikke inn å klage på noe han får. Anonymkode: 51be7...4d0 12
Gjest kattehviskeren Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Wow, for en drittunge, hørte foreldrene hans han klage? Jeg hadde sagt noe tilbake til ham, at han skal være takknemlig for gaver og ikke veie alt i kroner og ører. Åpenbart at han trenger å lære folkeskikk!
Salka Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Lær han at det er tanken som teller! Et par fotballsokker og en hundrings er mer enn nok til en 7-år gammel nevø. 14
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Kjøper gave for ca 200 til mine tantebarn (mer eller mindre, alt ettersom hva jeg finner, men stort sett rundt det). Det er da nok i massevis. Anonymkode: d0c9f...6f2 5
FruHudson Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 Da hadde jeg sagt at "neste år blir det bare sokker". 21
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Han burde få litt bedre oppdragelse ja. Tror mamma og pappa hadde dødd av flauhet hvis jeg skulle sagt noe sånt til noen. Husker ikke hvor mye jeg pleide å få til bursdag av forskjellige da jeg var 7 år, men husker at jeg syntes et par femtilapper var masse penger. En femtilapp da jeg var syv tilsvarer ca 75 kr i dag, så synes du er mer enn innafor med 100 kr + sokker. Hvis du er søster til faren/moren til barnet, så ville jeg tatt det opp med dem at de burde lære ungen sin å takke og å være takknemlig. Anonymkode: 8f285...5fc 7
Gjest Raindrops Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 (endret) Lillebroren min ble også skuffet husker jeg da han fikk lego av meg, som ikke var et like stort sett som det han fikk av foreldrene våre og andre godt voksne i full jobb. Da var jeg student, og han sa rett ut at det var et litt lite legosett så det var litt kjedelig å få bare det. Jeg opplyste han om at hans gave til meg var sokker, så han hadde bare å holde kjeft Har ikke sett noe av slike fakter i ettertid så jeg tror han vokste det av seg eller bare hadde et dårlig øyeblikk, det er selvsagt ikke du som har gjort en brøler her. Endret 5. januar 2017 av Raindrops
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Godt mulig han ikke har noe forhold til penger, så hundrelappen ikke "telles". Sjelden unger bryr seg om prisen på gaver, så en gave til 50 kroner kan treffe mye bedre enn en til 500 kroner. Og om han ikke liker fotball, så fikk han ikke stor glede av gaven. Det er av barn og fulle folk man får en ærlig tilbakemelding, og for barn flest er gaver utrolig viktige. Du skulle satt deg ned med ham og hatt en vennlig samtale. Sagt at det var dumt han ikke likte gaven, men at det regnes som uhøflig å si det på den måten. Og at neste gang kan dere snakke om hva han ønsker seg, men også at man ikke alltid kan få hva man ønsker seg. Når folk reagerer så sterkt på hva barn sier, husk at oppdragelse tar tid, og at det skal en hel landsby til for å oppdra barn. Barn skjønner ikke hvor uhøflig den type tilbakemeldinger er, de kjenner skuffelse og spør rett ut hvorfor du gjorde dem skuffet. Da kan man gi en vennlig tilbakemelding på det, vise at det ikke var meningen å skuffe, men også at man uansett sier takk for gaver. F.eks. Anonymkode: 39306...e8b 26
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 (endret) Foreldrene burde lære ham å være takknemlig, når han får gaver, og ikke tenke pris eller størrelse. Du gav han mer en nok. Endret 5. januar 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 Man kjøper etter evne og lyst. Men for å være ærlig, virker det litt som ts kanskje bare har "slengt sammen" en gave. Selv bruker jeg alltid litt tid på å finne passende gaver til nieser og nevøer. Så veldig dyre trenger de ikke å være. Anonymkode: b1e8b...ee6 4
Gjest chisandra Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 19 minutter siden, kattehviskeren skrev: Wow, for en drittunge, hørte foreldrene hans han klage? Jeg hadde sagt noe tilbake til ham, at han skal være takknemlig for gaver og ikke veie alt i kroner og ører. Åpenbart at han trenger å lære folkeskikk! Det er noe eget med voksne folk som kaller 7-åringer for drittunge.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 Tror jeg var noe lignende da jeg var barn dessverre Et lite legosett var kjedelig, mens en stor pappboks med et par sokker i var gøy fordi jeg også fikk den store plastboksen. Brydde meg mer om størrelsen på gaven enn verdi og takknemlighet. Anonymkode: a7c9e...b55 2
Hermine Grang Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 (endret) 31 minutter siden, Raindrops skrev: Lillebroren min ble også skuffet husker jeg da han fikk lego av meg, som ikke var et like stort sett som det han fikk av foreldrene våre og andre godt voksne i full jobb. Da var jeg student, og han sa rett ut at det var et litt lite legosett så det var litt kjedelig å få bare det. Jeg opplyste han om at hans gave til meg var sokker, så han hadde bare å holde kjeft Har ikke sett noe av slike fakter i ettertid så jeg tror han vokste det av seg eller bare hadde et dårlig øyeblikk, det er selvsagt ikke du som har gjort en brøler her. Endret 5. januar 2017 av Hermine Grang 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #17 Skrevet 5. januar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaja, var kanskje litt stusselig av meg, et par fotballsokker og en 100-lapp til en av mine nevøer på 7 år. Han var tydelig skuffet og sa gjentatte ganger til meg "hvorfor fikk jeg så liten gave av deg?", og henviste til diverse store Star Wars-leketøy han hadde fått fra andre, samt 500-lapp fra besteforeldrene. Var det min gave som var altfor ussel, eller er gutten bortskjemt? Alltid fått veldig mye.. Anonymkode: a0236...d0f Han er din nevø, så du burde hjelpe han til å bli mer takknemlig i stedet for å sutre over oppførselen hans! Anonymkode: 1d7ec...e46 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #18 Skrevet 5. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kjøper etter evne og lyst. Men for å være ærlig, virker det litt som ts kanskje bare har "slengt sammen" en gave. Selv bruker jeg alltid litt tid på å finne passende gaver til nieser og nevøer. Så veldig dyre trenger de ikke å være. Anonymkode: b1e8b...ee6 Han fikk nye fotballsko til 500 kr av meg til jul, og så sa han at han sparte til noe. Så nå til bursdagen i januar fikk han altså fotballsokker og en 100-lapp. Hvor mye penger er det forventer at man bruker til jule- og bursdagsgaver til nevøer/nieser? Jeg er ikke akkurat styrtrik.. Anonymkode: a0236...d0f 11
Arkana Skrevet 5. januar 2017 #19 Skrevet 5. januar 2017 (endret) Jeg tenker at en 7-åring fremdeles er så liten at man ikke kan forvente total impulskontroll og forståelse for at løgn noen ganger er greit. Det er ikke unormalt at barn sier akkurat hva de mener om gaven uten å tenke på at de burde lyve for ikke å såre giveren (og det er jo i grunnen en bra tanke), så jeg ville ikke lagt for mye i det. Gaven din er ikke kjip og han er sannsynligvis ikke bortskjemt heller. Endret 5. januar 2017 av Arkana 12
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #20 Skrevet 5. januar 2017 Han er din nevø, en liten 7 åring av ditt eget blod... Og du furter fordi han ikke var omtenksom nok? Anonymkode: 7ee23...ec6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå