Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei 

Jeg er for tiden sykmeldt, og skulle i dag hente del D for å sende videre da min sjef ikke gadd å gjøre det. Og der har han krysset over at jeg jobber 37,5 timer i uken, og skrevet 35,5. jeg har kontrakt på 100% stilling og det er krysset av for 37,5 t/35,5 timer på kontrakten, og har alltid det året jeg har jobbet der jobber minimum 7,5 timer, jobber enten 7,5 timer skift med betalt pause, eller 8 timer medarbieder med 30 min pause. Har han rett i at eg da jobber 35,5 timer eller er det feil? Har masse vaktlister liggende og har aldri jobbet en dag mindre 7,5 timer.  Jobber forresten på en restaurant og skifter mellom forskjellige dag/kveldsvakter men har ikke turnus lister.

Endret av Camzter
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I turnus jobber man gjennomsnittlig 35,5 timer/uken. 

Dvs, noen uker jobber man kanskje 40 timer og andre uker jobber man 20 timer. Usikker på hvilket yrke du har, men om du jobber turnus/vakter kan det stemme at du gjennomsnittlig jobber 35,5 timer i uken. 

Ser nå at du ikke jobber turnus, men siden du jobber både dag og kveldsvakter så jobber du kanskje 35,5 timer likevel?

Anonymkode: c61c6...cf5

Skrevet

Det kan hende, men jeg har aldri fått en vakt som er kortere enn 7,5 timer uten pause eller 8 med pause, så det er litt rart, er det ikke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...