Gå til innhold

Holde stabil vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med å holde vekten stabilt etter å ha gått opp i vekt? Har dere tips for å gjøre det litt enklere? 

Anonymkode: c03b2...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med å holde vekten stabilt etter å ha gått opp i vekt? Har dere tips for å gjøre det litt enklere? 

Anonymkode: c03b2...23a

Et poeng kan være å finne ut hvor mange kalorier du trenger for å holde vekten. Tell kalorier i to uker, og se hvordan vekten reagerer.

Når du da finner et passende antall kalorier du vil trenge daglig, er det bare å kjapt lære seg ca hvor mye mat det vil være daglig på øyenål. Deretter prøve å spise den mengden mat du vet du trenger for å holde vekten?

Skrevet (endret)

For å holde vekten stabil, må du over tid innta like mange kalorier som du bruker. Hva er det du sliter med? Vite hvor mye du bør spise? Eller å holde deg til de mengdene du vet du bør spise? Eller hva stabil vekt er? (Vekt svinger naturlig.)

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Som andre nevner er det lurt å få en oversikt over hvor mange kalorier du inntar og forbrenner. Men du trenger ikke telle kalorier kontinuerlig for å holde vekten stabil. Jeg har veid det samme (+/- 2-3 kg) hele mitt voksne liv. Jeg er nå 38 år og holder vekten ved å spise intuitivt. Jeg spiser  "vanlig" mat, man begrenser godteri og fastfood til maks en dag i uken. I enkelte perioder som ferier og helligdager så spiser jeg ofte mer, og legger gjerne på meg et par kilo da. Cluet er å ta tak i de kiloene med en gang, og kutte ned på kaloriene en periode etterpå. Nå i januar så har jeg økt treningsmengden og kuttet helt småspising mellom måltidene. Lar meg selv aldri gå opp mer enn 2 kg, for jeg orker ikke tanken på slankekur.

Jeg har en venninne som aldri veier seg, men som har en favorittbukse hun bruker som mål. Om den strammer så må hun stramme inn. Slik holder hun vekten år etter år. Så det er mange måter å gjøre det på. 

Anonymkode: 51139...26a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...