Gå til innhold

Skummel nisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101578

:hoho: Åh gode gud.. firkantet skal det være! Jeg synes nissen var kewl jeg. Tittet litt på kildesiden som var oppført. Dette er hva man kan kalle en typisk side som er laget av de som misliker kapitalisme, stat og styre.. Og målgruppen som kjøper Cola og ser nissen tror jeg nok tenker enten "Rock on!", "fett!" eller "Metall!!" og ikke "Nå skal jeg tilbe Satan sjæl!" :ler:

Denne er fra siden deres:

Upside Down Cross - Symbolizes mockery and rejection of Jesus. Necklaces are worn by many satanist's. It can be seen on Rock singers and their album covers.

Nå har det seg sånn at et kors oppned dukket først opp når Peter, nå St. Peter, lot seg korsfeste oppned fordi han mente at han ikke var verdig å bli korsfestet på samme måte som Jesus. "Mockery and rejection of Jesus" mener dem? Tviler!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns nissen var så søt at jeg nesten kjøpte en flaske bare for å ha den tøffe etiketten :D

Men, de fleste symboler har forskjellig betydning ettersom hvem som bærer dem..

Skrevet
Jeg syns nissen var så søt at jeg nesten kjøpte en flaske bare for å ha den tøffe etiketten :D

Men, de fleste symboler har forskjellig betydning ettersom hvem som bærer dem..

hihi jeg skal spare på etikketen ja! Tok bilde av den også ;D Den var sjef!

Hehe, ja enig med deg ang. symbolene..

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg synes etiketten var ekkel, men jeg har aldri likt nisser, jeg da. Ellers er det sikkert kristenevangeliske pressgrupper (...) som har reagert, og når vi tenker tilbake på t5pc ol er det vel ikke akkurat antikapitalisme som slår oss som hovedtendensen. Men coca cola er vel, som feks disney, redd for å "støte gode familieverdier".

Skrevet

Satannisse eller vikingnisse, jeg hater dem alle, de er så stygge og har en "å vi er så søte" holdning med de stygge røde kinnene og stikker ting oppi rompa til hverandre hele dagen, iallfall to ganger! Æsj!

Gjest Valhalla
Skrevet

Ja med pressgrupper kan man få til mye rart :-)

Skrevet

Jeg har aldri møtt nisser, men alvefolket, og bare sånne underjordiske, er det det samme som julenissen mon tro?

Gjest Valhalla
Skrevet

Men når vi skal feire dette lille guttebarnet er det litt rart å blande inn satanistiske tegn, blir litt som å gå med palestinaskjerf i markering av krystallnatten :ler:

Skrevet
Men når vi skal feire dette lille guttebarnet er det litt rart å blande inn satanistiske tegn, blir litt som å gå med palestinaskjerf i markering av krystallnatten  :ler:

:sjarmor: du gir deg ikke helt? ;) Men som nevnt, kommer annpå hva man forbinder med jul.. Husk at julaften var tilbedelse av solguden o.l før da.. blir rart å dra inn enn liten sopp i dette, når det egentlig er sola vi skal ære :wink: Sånn for å bli teknisk lissom..

Gjest Valhalla
Skrevet

Nei gir meg ikke helt, blir så kjedelig om alle skal være enig og putte inn et haha tegn. Jeg feirer ikke jul så jeg driter personlig i det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har aldri møtt nisser, men alvefolket, og bare sånne underjordiske, er det det samme som julenissen mon tro?

fjøsnissen er vel underjordisk. Tror mer på han enn på den røde cola-nissen. Hvem som har reagert negativt vites ikke, men jeg vil tro at kristne synes det er mer provoserende med en liten ekkel satannisse enn hva antikapitalister gjør (antar pr fordom og generalisering utfra mitt eget syn som snill-kapitalist, at noen av disse ser på dette med humor, og allerede er oppgitt over coca cola generelt). Og det skal ikke mye "press" til når det går på store selskapers familieverdifasade løs.

Den store julenissen med pakker har opprinnelse fra St Nikolaus (staves sikkert annerledes), så han er egentlig ikke så hedensk, bare katolikk. Og nederlender? Den røde drakta er det Coca Cola som har gitt han, så egentlig må de får gjøre hva de vil.

Skrevet
Nei gir meg ikke helt, blir så kjedelig om alle skal være enig og putte inn et haha tegn. Jeg feirer ikke jul så jeg driter personlig i det.

Feirer ikke jul jeg heller. Men ha ha tegn, hva er galt med det?

Gjest Anonymous
Skrevet
Men når vi skal feire dette lille guttebarnet er det litt rart å blande inn satanistiske tegn, blir litt som å gå med palestinaskjerf i markering av krystallnatten  :ler:

Ikke alle som feirer guttebarnet. Dette har vært en tradisjon her i landet lenge før kristendommen ble banket nedover hodene våre. Det har også vært en tradisjon i verden lenge før gutten ble føtt. Og jaggu ble han nok heller ikke født på denne dagen i året heller.

Gjest Valhalla
Skrevet

Feirer ikke jul jeg heller. Men ha ha tegn, hva er galt med det?

Ingenting galt med det, skulle bare få frem at jeg bare skulle kverulere og egentlig ikke var så engasjert.

Skrevet

Ingenting galt med det, skulle bare få frem at jeg bare skulle kverulere og egentlig ikke var så engasjert.

Awright, pilgrim! Take your best shot.. punk... :sjarmor:

Skrevet

Det tegnet der brukes også som symbol for "guden", eller den maskuline kraften om dere vil, av mange paganister. Tilsvarende symbol for gudinnen/det feminine er en knyttet hånd med tommel og pekefinger hevet slik at de danner en halvsirkel.

Ikke at det heller har så mye med verken Coca Cola eller julenissen å gjøre... :wink:

Skrevet

også ofte observert i Spider-man tegneseriene/filmene.

Skrevet

Hehe, sant nok! :D Kanskje nissen bare er fan av Spider-Man?

Skrevet

Tegnet kan også bety "utro". (Hvis noen viser tegnet til deg antyder de at du er utro,...)

Skrevet
Tegnet kan også bety "utro". (Hvis noen viser tegnet til deg antyder de at du er utro' date='...)[/quote']Åh pokker!

Hvordan visste nissen at jeg har gått over til Pepsi Max? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...