AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Glemmer dere handlingene i bøkene dere leser etter en stund, eller er det sånn at dere kan dra frem en hvilken som helst gammel bok og gjenfortelle det meste av handlingen? (Snakker her om bøker som ikke leses på nytt flere ganger.) Eller er det sånn at selv om noen av dere leser bøker i raskt tempo, og mange mange på ett år, så husker dere de dere liker og glemmer fort de dere ikke liker? Vet at dette er individuelt altså, men håper noen vil svare her.. Anonymkode: a8206...4b6
Leo Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Jeg husker det i alle fall i minst 40 år! Nå er det ikke slik at jeg går rundt og husker innholdet i alle bøker jeg har lest, men med en gang jeg åpner en bok jeg har lest før, så husker jeg handlingen/innholdet selv om det er over 40 år siden jeg leste den. Det er derfor veldig få bøker jeg har giddet å lese flere ganger...
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Det kommer jo selvfølgelig ann på hvor gode (eventuelt dårlige) bøkene er da... Gode og velskrevne bøker (blant annet med bra handling, og interessante / spennende karakterer) er nok mye enklere å huske, enn dårlige og uinteressante bøker.. Med mindre bøkene faktisk er så elendige, at det ikke er mulig å glemme dem da. Anonymkode: 23607...0bb
Neket Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Jeg kan lese bakpå en bok, og tro at jeg har lest den før, fordi jeg har lest bakpå den en gang tidligere Jeg leser bøker om igjen. Jeg husker gjerne handlingen i grove trekk, eller kommer på hvem morderen er etter en stund, men lar meg underholde fordet. Leser mest krim. Elskede Poonan av Karin Fossum har jeg lest sikkert 10 ganger....
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Herregud asså. Jeg har blitt skadet for livet av boken The Good Soldier av Ford Madox Ford, jeg klarer ikke glemme den. Jeg først rev den istykker på psykiatrisk for å glemme den, så gav jeg opp å stjal originalutgaven fra et bibliotek husker ikke hvilken liksom antikvarisk bok, og jeg måtte betale men den er nå min. Huff og huff. Herregud ass. Så da har den festet seg på netthinnen asså. Grusomt. Skulle ønske jeg aldri hadde lest denne boken. Jeg klikket på studiet i litteratur og skrev en superlang avhandling som professoren tvingte meg til å forkorte og jeg fikk bare en B på karakter. Og jeg skrev at det var misogony og dismissing of women, og jeg ble så provosert. Og det var innmari hardt for meg asså. Og dette var i England så fremste universitet i litteratur og jeg følte meg liten asså. Så fikk jeg ikke resept på sovepiller og jeg fant en mutilated barbie doll på bak uni og jeg fikk lenge bøter fra England og uni biblio. Og jeg vet ikke asså. Anonymkode: 2be15...2e1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud asså. Jeg har blitt skadet for livet av boken The Good Soldier av Ford Madox Ford, jeg klarer ikke glemme den. Jeg først rev den istykker på psykiatrisk for å glemme den, så gav jeg opp å stjal originalutgaven fra et bibliotek husker ikke hvilken liksom antikvarisk bok, og jeg måtte betale men den er nå min. Huff og huff. Herregud ass. Så da har den festet seg på netthinnen asså. Grusomt. Skulle ønske jeg aldri hadde lest denne boken. Jeg klikket på studiet i litteratur og skrev en superlang avhandling som professoren tvingte meg til å forkorte og jeg fikk bare en B på karakter. Og jeg skrev at det var misogony og dismissing of women, og jeg ble så provosert. Og det var innmari hardt for meg asså. Og dette var i England så fremste universitet i litteratur og jeg følte meg liten asså. Så fikk jeg ikke resept på sovepiller og jeg fant en mutilated barbie doll på bak uni og jeg fikk lenge bøter fra England og uni biblio. Og jeg vet ikke asså. Anonymkode: 2be15...2e1 Anonymkode: c4d08...105
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anonymkode: c4d08...105 Epilator er halve svaret. But if you got bad calfs hello. Anonymkode: 2be15...2e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå