AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har akkurat flyttet inn i ny leilighet og komfyren her er helt ufattelig skitten! Altså inni "bakedelen". Det er masse fastbrendt mat og glasset på døra er så bedritent at det ikke skulle vært mulig. Jeg klarer ikke å vaske den rein, den blir ikke bedre engang. Noen tips til hvordan jeg kan få den rein? Anonymkode: 7d7a8...ffa
Sportysmile Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akkurat flyttet inn i ny leilighet og komfyren her er helt ufattelig skitten! Altså inni "bakedelen". Det er masse fastbrendt mat og glasset på døra er så bedritent at det ikke skulle vært mulig. Jeg klarer ikke å vaske den rein, den blir ikke bedre engang. Noen tips til hvordan jeg kan få den rein? Anonymkode: 7d7a8...ffa Har du forsøkt med stålull?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Har du sjekket om modellen har pyrolyse? Anonymkode: f67e3...6be
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akkurat flyttet inn i ny leilighet og komfyren her er helt ufattelig skitten! Altså inni "bakedelen". Det er masse fastbrendt mat og glasset på døra er så bedritent at det ikke skulle vært mulig. Jeg klarer ikke å vaske den rein, den blir ikke bedre engang. Noen tips til hvordan jeg kan få den rein? Anonymkode: 7d7a8...ffa Leier du møblert? Jeg ville spurt utleier om jeg kan sette en egen komfyr der i leieperioden, og om utleiers komfyr kan settes i boden el.l.. Stålull som noen nevner, kan lage riper og ødelegge komfyren. Anonymkode: 935dd...a50 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Glass-skrape som er til keramisk topp kan med hell brukes på glasset i komfyren. Vi laget en blanding av bakepulver og vann (tykt) og lot det virke litt før vi skrapet vekk med glass-skrapen. Det er det eneste jeg har funnet som fungerer på glasset i komfyren. De selges bl.a. på Clas Ohlson. Anonymkode: 0de3e...00a 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 23 minutter siden, Sportysmile skrev: Har du forsøkt med stålull? Nei, er redd for at det vil ripe opp komfyren? 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket om modellen har pyrolyse? Anonymkode: f67e3...6be Hva er det? 🙈 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leier du møblert? Jeg ville spurt utleier om jeg kan sette en egen komfyr der i leieperioden, og om utleiers komfyr kan settes i boden el.l.. Stålull som noen nevner, kan lage riper og ødelegge komfyren. Anonymkode: 935dd...a50 Leier med hvitevarer. Komfyr, kjøleskap og oppvaskmaskin. Skal ikke leie her så lenge (maks et år) før planen er å kjøpe noe så vil helst ikke kjøpe komfyr nå i tilfelle den ikke passer inn der jeg skal kjøpe 🤔 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Glass-skrape som er til keramisk topp kan med hell brukes på glasset i komfyren. Vi laget en blanding av bakepulver og vann (tykt) og lot det virke litt før vi skrapet vekk med glass-skrapen. Det er det eneste jeg har funnet som fungerer på glasset i komfyren. De selges bl.a. på Clas Ohlson. Anonymkode: 0de3e...00a Takk! Strødde du bare bakepulver utover og tok på vann? Hvor lenge lot du det virke? Anonymkode: 7d7a8...ffa 1
Sportysmile Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Bruke en slags jifspray eller en spray beregnet for ovn og la det stå en stund for så å forsøke å gnikke det bort med svamp eller børste? 1
Krutthøna Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 Dette bør hjelpe http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/01/02/195191486/triksene-som-gir-deg-skinnende-ren-stekeovn 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk! Strødde du bare bakepulver utover og tok på vann? Hvor lenge lot du det virke? Anonymkode: 7d7a8...ffa Du kan gjøre det sånn, eller du kan blande ut bakepulver og vann i en skål. Det varierer hva vi gjør, men lettest å ha kontroll med hvor tykk "grøten" blir om du blander i en skål. Du kan la det virke et par timer, eller noe sånt. Har aldri tatt tiden, men er det fastbrent skikkelig, så kan det være at jeg har på "grøten" to ganger eller flere, helt til jeg har fått bort alt. Anonymkode: 0de3e...00a 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Hva står det i bruksanvisningen? Anonymkode: 5e594...d7e 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 6 timer siden, Sportysmile skrev: Bruke en slags jifspray eller en spray beregnet for ovn og la det stå en stund for så å forsøke å gnikke det bort med svamp eller børste? Det er bare å glemme. Har brukt Jiff ovnsrens og den Cillit Bang og det utgjorde null forskjell..... 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan gjøre det sånn, eller du kan blande ut bakepulver og vann i en skål. Det varierer hva vi gjør, men lettest å ha kontroll med hvor tykk "grøten" blir om du blander i en skål. Du kan la det virke et par timer, eller noe sånt. Har aldri tatt tiden, men er det fastbrent skikkelig, så kan det være at jeg har på "grøten" to ganger eller flere, helt til jeg har fått bort alt. Anonymkode: 0de3e...00a Bakepulver fungerte fint på "gulvet" i ovnen! Takk for tips! Nå er den 95% bedre! 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva står det i bruksanvisningen? Anonymkode: 5e594...d7e Den eksisterer vel neppe tror jeg..... Den er iallefall ikke i leiligheten... Nå er ovnen tålig grei innvendig, men glasset på døren ser fremdeles helt forferdelig ut 🙈 Noen tips for det? Anonymkode: 7d7a8...ffa
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å glemme. Har brukt Jiff ovnsrens og den Cillit Bang og det utgjorde null forskjell..... Bakepulver fungerte fint på "gulvet" i ovnen! Takk for tips! Nå er den 95% bedre! Den eksisterer vel neppe tror jeg..... Den er iallefall ikke i leiligheten... Nå er ovnen tålig grei innvendig, men glasset på døren ser fremdeles helt forferdelig ut 🙈 Noen tips for det? Anonymkode: 7d7a8...ffa De der drittproduktene funker ikke. Du må dessverre kjøpe litt mer kvalitet fra utlandet. Virker helt sykt bra for induksjonsovner (fungerer bra på glassdører også). http://www.ebay.com/itm/Easy-Do-Ceramic-Halogen-Hob-Cleaner-Conditioner-250ml-/301107943151?hash=item461b6e96ef:g:mLAAAOxyni9TDhd- Anonymkode: fc309...2ed
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er ovnen tålig grei innvendig, men glasset på døren ser fremdeles helt forferdelig ut 🙈 Noen tips for det? Anonymkode: 7d7a8...ffa Bakepulver fungerer fint på glasset i døren også, bruk glass-skrape beregnet på keramisk topp til å fjerne det innbrente fettet etter at bakepulveret har fått virket en stund. Gjenta til glasset er rent. Dette er den eneste måten jeg har fått glasset rent i ovnsdøren, og jeg har forsøkt mange produkter. Anonymkode: 0de3e...00a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 Leier med hvitevarer? I det minste burde du sagt fra til eier. Be de vaske Anonymkode: 486d4...155
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #15 Skrevet 7. januar 2017 Takk for tips igjen Glasset blir stadig bedre, men det er langt igjen 🙄 Ja, jeg burde bedt utleier vaske. Men utleier er en gammel dame så vil ikke plage henne med dette. Påpekte det men sa jeg kunne vaske den selv. Trodde jo virkelig ikke at det skulle være SÅ vanskelig å få den rein! Heldigvis vet hun jo om hvordan den så ut så jeg får jo ikke noe pes for det i ettertid. Anonymkode: 7d7a8...ffa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå