Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med røde arr etter kviser, spesielt på kinnene og haka. Når jeg får en kvise så er den vanligvis ikke så stor, problemet er at det blir et rødt område der den var lenge etterpå. Noen som har forslag til hvordan jeg kan få vekk dette? 

Anonymkode: 35050...2ff

Skrevet

Slike arr kan fjernes med laser, kontakt en hudpleieklinikk som driver med dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det blir bedre med litt sol :) ser det godt på vinterblek hud, men om sommeren har jeg det ikke lenger.

Anonymkode: 60a38...d5f

Skrevet

Jeg har samme problem som deg, dessverre. Sol og litt brunfarge kan sikkert få det til å se penere ut der og da, men det gjør skaden bare større. Du bør bruke solfaktor hver dag, det er det beste rådet jeg fikk hos hudlegen. Du bør heller ikke pelle på kvisene når du først har fått dem, da blir det røde merket bare større i ettertid. Det finnes egentlig ikke så mange enkle løsninger har jeg erfart, men det hjelper å ha en god hudpleie rutine som kontrollerer de eventuelle utbruddene dine slik at du slipper å få kviser som etterlater arr. Du kan selvsagt ta laser og andre behandlinger også, selvom dette gjerne koster litt. Hvis arrene er overflatiske, så vil fargen vanligvis forsvinne over tid (på meg kan det ta alt fra en måned til et helt år) så det gjelder å være tålmodig! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Dermaroller, det gjorde jeg med mine. Anbefaler det til alle med akne-arr, les her.

Det er ubehagelig å behandle men ikke noe vondt. Du bør gå for 1 mm, det er det eneste som hjelp på mine. Pøvde 0.5 mm og 0.75 mm først, det ble bedre men 1 mm var det som gjorde at jeg ble helt fornøyd. Har skrevet om det her før :) Det er ikke noe som er gjort over natta, så du trenger litt talmodighet før du ser resultater med arr. 

Anonymkode: fb01e...ceb

Skrevet

Igjen, det er ikke arr, det er postinflammatorisk hyperpigmentering. De går bort av seg selv, men det kan ta opp imot et år. Produkter med glykolsyre eller tretinoin kan bidra til at det går raskere.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk C-vitaminserum (det de har på body shop er ganske ok), og hampolje eller sheasmør (finnes på diverse helsekost nettbutikker). Stemmer at det er inflammasjon i huden, syrer o.l. kan gjøre det verre, men C-vitamin og gode planteoljer roer ned og hjelper huden å gro raskere.

Anonymkode: 109cc...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...