AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Sikkert dumt spørsmål og jeg regner med svaret er nei, men er det mulig å bare betale inn frikortbeløpet i starten av året og bare bli ferdig med det? Jeg vet jeg får frikort etter noen måneder, men liker ikke å bruke små beløp ofte, hadde vært mer praktisk å bare få betalt inn med en gang. Noen som vet om det er mulig? Anonymkode: aa3cc...3da
Fru Uperfekt Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert dumt spørsmål og jeg regner med svaret er nei, men er det mulig å bare betale inn frikortbeløpet i starten av året og bare bli ferdig med det? Jeg vet jeg får frikort etter noen måneder, men liker ikke å bruke små beløp ofte, hadde vært mer praktisk å bare få betalt inn med en gang. Noen som vet om det er mulig? Anonymkode: aa3cc...3da Vet at det Iallefall har vært mulig tideligere. Ring nav/HELFO og snakk med de så vil de kunne svare deg.
Millimani Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 (endret) NEI, det er IKKE mulig!! Mange som går på faste medisiner oppnår beløpet for å få frikort, men ikke alle. Det er å jukse hvis du velger å betale inn alt på en gang. Dessuten skal det registreres der du er hos lege, psykolog, apotek osv.. Apotek f.eks. har ikke lov å kreve inn mer enn 520 kr pr utlevering av medisin, og ikke lov å levere ut for mer enn tre måneder av gangen. Endret 5. januar 2017 av Nordvesta Innlegg ryddet for personangrep 1
Millimani Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Vet at det Iallefall har vært mulig tideligere. Ring nav/HELFO og snakk med de så vil de kunne svare deg. Hmm,,,da må det være mange år siden? Jaja, det kan jo være jeg tar feil...jeg har gått på faste medisiner i 12 år og har aldri hørt om den muligheten
Fru Uperfekt Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 1 minutt siden, Millimani skrev: Hmm,,,da må det være mange år siden? Jaja, det kan jo være jeg tar feil...jeg har gått på faste medisiner i 12 år og har aldri hørt om den muligheten Er vel en 4-5 år siden jeg gjorde det sist, Jeg ble tipset om muligheten i sin tid men måtte ta kontakt for å få det ordnet, syns det var greit å bare få det i orden.
Millimani Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Er vel en 4-5 år siden jeg gjorde det sist, Jeg ble tipset om muligheten i sin tid men måtte ta kontakt for å få det ordnet, syns det var greit å bare få det i orden. Har aldri tenkt på det, men det er kanskje en mulighet. Må man så må man. Gjør jeg det på vanlig måte vil jeg har frikort egenandelstak 1 i april/mai, mens det andre frikortet vil komme i løpet av sommeren...
Fru Uperfekt Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 12 minutter siden, Millimani skrev: Har aldri tenkt på det, men det er kanskje en mulighet. Må man så må man. Gjør jeg det på vanlig måte vil jeg har frikort egenandelstak 1 i april/mai, mens det andre frikortet vil komme i løpet av sommeren... På den tiden fikk jeg det jevnt over i feb/mars så likte å bli ferdig med det. (Mindre tull)
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 (endret) 8 timer siden, Millimani skrev: NEI, det er IKKE mulig!! Mange som går på faste medisiner oppnår beløpet for å få frikort, men ikke alle. Det er å jukse hvis du velger å betale inn alt på en gang. Dessuten skal det registreres der du er hos lege, psykolog, apotek osv.. Apotek f.eks. har ikke lov å kreve inn mer enn 520 kr pr utlevering av medisin, og ikke lov å levere ut for mer enn tre måneder av gangen. Wow, beklager at jeg spurte Lurte fordi jeg går jevnlig til psykolog og vil ha oppnådd frikortbeløpet innen en måned eller to uansett.. Ikke pga medisiner Anonymkode: aa3cc...3da Endret 5. januar 2017 av Nordvesta Innlegg ryddet for personangrep i sitat 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 (endret) 8 timer siden, Millimani skrev: NEI, det er IKKE mulig!! Mange som går på faste medisiner oppnår beløpet for å få frikort, men ikke alle. Det er å jukse hvis du velger å betale inn alt på en gang. Dessuten skal det registreres der du er hos lege, psykolog, apotek osv.. Apotek f.eks. har ikke lov å kreve inn mer enn 520 kr pr utlevering av medisin, og ikke lov å levere ut for mer enn tre måneder av gangen. 7 timer siden, Millimani skrev: Har aldri tenkt på det, men det er kanskje en mulighet. Må man så må man. Gjør jeg det på vanlig måte vil jeg har frikort egenandelstak 1 i april/mai, mens det andre frikortet vil komme i løpet av sommeren... Tenk å svare så aggresivt, for så å påpeke at man faktisk ikke vet. Jeeeze! Anonymkode: 28e4d...8b7 Endret 5. januar 2017 av Nordvesta Innlegg ryddet for personangrep i sitat 3
Fru Uperfekt Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 47 minutter siden, Millimani skrev: NEI, det er IKKE mulig!! Hallo, hvor dum går det an å bli??!! Mange som går på faste medisiner oppnår beløpet for å få frikort, men ikke alle. Det er å jukse hvis du velger å betale inn alt på en gang. Dessuten skal det registreres der du er hos lege, psykolog, apotek osv.. Apotek f.eks. har ikke lov å kreve inn mer enn 520 kr pr utlevering av medisin, og ikke lov å levere ut for mer enn tre måneder av gangen. Det stemmer det er ikke mulig lenger. Det var mulig før alle måtte gå på automatisert ordning. De jobber med å se om det er mulig å få muligheten tilbake. kilde: HELFO
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Det kan også komme litt ann på hva slags psykolog du går hos. Jeg går hos privat, og vi "samler opp" flere før vi betaler.( dette er gruppesamtale,mye styr om alle skal betale etter timen) Altså vi betaler på etterskudd av timene, tror han sa vi skulle ta en måned om gangen. Det går jo kanskje høre med psykologen din? Anonymkode: c7d4f...1b3
Nordvesta Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Tråden ryddet for svar til personangrep Nordvesta, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå