Gå til innhold

Hvordan kan jeg få fin hud uten sminke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har brukt sminke omtrent hver eneste dag siden jeg var 12.. er nå 27. Er ikke ofte jeg fjerner sminken heller, fordi jeg føler meg ikke bra uten foundation.

det jeg lurer på er hvordan jeg kan få jevn hudtone uten rødhet, men med glød. 

Noen tips som funker? Hjelper selvfølgelig å fjerne sminke hver kveld, så skal prøve å begynne med det.

Anonymkode: 18fa4...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å vaske vekk all sminke er som du sier steg 1.

God hudpleie, sunt kosthold og mye vann.

Anonymkode: 818f7...c1c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Produkter som inneholder C-vitamin gir jevn hudtone. 

Anonymkode: 9978a...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig go vegan. Ellers så er det bra å rense ansiktet med feks konjac svamp eller sonic rensebørste morgen og kveld. Gode naturlige produkter uten sterke tilsettninger som feks argan olje eller barbary olje. Vitamin C serum gir jevn og fin tone til huden.  Dermarulle er også alfa og omega for en som vil ha bedre hud! Kjøp en på 0.5 mm og standard antall nåler (192 eller mindre)

Anonymkode: 34501...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har mye rødhet så kan det hjelpe med produkter rettet mot sensitiv hud kanskje? Jeg har en venninne som har tørr og sensitiv hudtype og hun sverger til produktene fra Paula's Choice. Null parfyme eller irriterende stoffer, og de skal ha rimelig gode AHA/BHA-produker. Huden hennes ser helt fantastisk ut, men hun er også over snittet interessert i slikt så hun er sikkert veldig nøye med å stelle den.

Anonymkode: a8ed4...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker lite sminke. 

Bruker aldri foundation, men mascara og litt øyeskygge og eyeliner. 

Har sensetiv og fuktfattig hud, og har brukt uendelig mye penger på hudpleieprodukter. Men det som ser ut til å funke på meg er oljer. Jeg renser ansiktet med olje (avokadoolje) og jeg bruker mandelolje istedet for dagkrem og nattkrem. Oljen fjerner sminke også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å fjerne sminken når du legger deg, hvordan du ser ut når du sover spiller vel ingen rolle?

Det som hjelper for meg er å drikke nok vann, unngå matvarer som ellers gjør meg uvel (det gir utslag for hvordan huden ser ut også) og være ute i frisk luft. Tar tilskudd av biotin og collagen for å hjelpe på hårveksten etter et par svangerskap, og synes huden har blitt mer jevn og fått mer glød etter jeg begynte med disse. Jeg bruker latterlig lite hudpleieprodukter for tiden, så det er ingenting der som utgjør noen forskjell hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kunne prøvd sminke? Det gir vanligvis jevnhet og fin glød ;)

Anonymkode: 5a885...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke alltid så flink til å være disiplinert når det gjelder huden min, men opplever store forbedringer de gangene jeg kutter ned på sukker og alkohol. Men største forbedringen ser jeg når jeg drikker nok med vann og får nok søvn. Kan aldri nevnes nok mange ganger! Jeg glemmer av det selv for det høres så banalt enkelt ut.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd ut et streng regime der du gjør følgende:
- Rens huden hver morgen og kveld. Vær super-nazi på dette. ;)
- Drikk masse vann
- Peel huden 1-2 ganger i uka (en finkornet peeling ala den fra MD Formulations er god)
- Ta en ansiktsmaske som gir fuktighet og reduserer rødhet 1 gang i uka (Ikke bruk de billige variantene fra vita, de funker dårlig. Selv har jeg en fra Decleor som jeg synes er magisk)
- Bytt putetrekk jevnlig hvis du sliter med kviser. Samme gjelder å unngå å ta for mye i ansiktet med hendene.

Når huden er godt hydrert og fjernet for gamle hudceller så vil gløden komme tilbake.

Selv sliter jeg litt med tørr og dehydrert hud. Min personlige vidunderkur er å blande noen dråper castor olje i fuktighetskremen før jeg går og legger meg. Våkner opp med baby-hud. :)

Skriv gjerne en to-do lapp som du henger på speilet. Det viktigste er faktisk å være disiplinert på rutinene. Er så alt for lettvint å bare drite i å vaske bort sminken etter en lang dag, eller glemme å drikke nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1/6/2017 den 16.08, skruf skrev:

Jeg bruker lite sminke. 

Bruker aldri foundation, men mascara og litt øyeskygge og eyeliner. 

Har sensetiv og fuktfattig hud, og har brukt uendelig mye penger på hudpleieprodukter. Men det som ser ut til å funke på meg er oljer. Jeg renser ansiktet med olje (avokadoolje) og jeg bruker mandelolje istedet for dagkrem og nattkrem. Oljen fjerner sminke også. 

Kaller du det lite sminke å bruke maskara,  øyeskygge og eyeliner. Vanvittig hvordan det er blitt. Lite sminke er  IKKE maskara,  leppestift og gudene vet hva folk skriver. 

Anonymkode: 6fd23...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kaller du det lite sminke å bruke maskara,  øyeskygge og eyeliner. Vanvittig hvordan det er blitt. Lite sminke er  IKKE maskara,  leppestift og gudene vet hva folk skriver. 

Mot hva mange bruker så er virkelig ikke et strøk mascara, eyeliner og litt øyeskygge mye sminke. Ofte er det ikke øyeskygge heller. Så jo, det er ikke mye sminke. Mange jeg kjenner bruker fondation, setting-pudder, rouge, eyeliner, øyebrynfarge, flere farger med øyeskygge for å få effekt og eyeliner. Hver dag. 

Av ukas 7 dager så er jeg som oftest helt sminkefri i 4 av de.  Men det skrev jeg ikke i første svaret mitt da det ikke ble spurt om hvor ofte man ikke bruker sminke. 

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom du inn hit bare for å komme med slike kommentarer? Vanvittig hvordan det er blitt...

Ingen sminke = ingen sminkeprodukter på. Lite sminke = 1-3 produkter på. En del sminke = Mer dekkende eller dramatisk. Masse sminke = alle flater er dekket. Extreme makeover = drag queen. Det er fult lov å ikke være enig i min mening om hva som er mye eller lite sminke, men det betyr vel ikke at samfunnet går til helvete?

Anonymkode: a8ed4...96a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spis sunt fett, avocado, olivenolje og den slags. Ikke spis sukkerholdige produkter ala brus, iste, godteri osv hver dag. Prøv å ikke dusje for ofte. Om du er hjemme i helgene kan du vurdere å hoppe over dusjingen.

13 timer siden, Hypnosee skrev:

Selv sliter jeg litt med tørr og dehydrert hud. Min personlige vidunderkur er å blande noen dråper castor olje i fuktighetskremen før jeg går og legger meg. Våkner opp med baby-hud. :)

Skriv gjerne en to-do lapp som du henger på speilet. Det viktigste er faktisk å være disiplinert på rutinene. Er så alt for lettvint å bare drite i å vaske bort sminken etter en lang dag, eller glemme å drikke nok vann.

Høres ut som huden din har blitt avhengige av produktene. Noen ganger kan man ha tørr hud i ansiktet som går over etter en 2-5 dager. Men de aller fleste klæsjer på med kremer etter dag 2 med tørr hud og huden får da ikke fikset problemet selv

Anonymkode: 1c3c4...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som huden din har blitt avhengige av produktene. Noen ganger kan man ha tørr hud i ansiktet som går over etter en 2-5 dager. Men de aller fleste klæsjer på med kremer etter dag 2 med tørr hud og huden får da ikke fikset problemet selv

Anonymkode: 1c3c4...917

Jeg bruker svært lite produkter, så det tror jeg ikke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et lite hudpleierituale morgen og kveld som i dag involverer 8 produkter, inspirert av den såkalte Korean 10 step skincare routine. Huden har aldri vært finere, selv mannen kommenterer titt og ofte at huden gløder :) får kun en sjelden kvise i forbindelse med pms.

Anonymkode: 86540...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som hun over så har jeg fast rutine hver morgen og kveld. Er på ca 8-10 trinn, alt ettersom om jeg tar litt på maske, Sheet osv. 

Har masse koreanske hudpleieprodukter, men bruker for det meste kun Sheseido produkter. Nå har jeg hele serien til både Future Solution lx og Ultimune. Huden har aldri sett så sykt bra ut som nå. Dyre produkter men verdt hver eneste krone. 

Bruker ellers til hverdags nå lite sminke, mascara og litt eyeliner og fyller litt på bryna. Før brukte jeg masse og hadde iblant uren hud, rødhet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...