Ninette Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har alltid sagt jeg skal være ferdig med barn innen jeg er 30. Er 27 nå, men 2 barn på 8 og 4 ❤️💙 Var i fjor gravid, men mistet I uke 13 var og er fortsatt knust! Så bestemte oss for å gi det en pause, kanskje ikke få flere. Er så utrolig takknemmelig for de friske fine barna vi har. Men så kommer og går savnet etter en liten en til❤️ Men har nå begynt i ny jobb, å føler at jeg ikke vil gå gravid enda. Så viss jeg bestemmer meg for å vente til jeg er over 30, kanskje 32 med å få barn, er jeg for gammel da?🙈
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Sannsynligvis ikke. Sjeldent en får problemer før 35, spesielt ikke når du har to og vet du er fruktbar. Anonymkode: 988d7...0a0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 32 år er ikke gammelt, veldig vanlig å få barn i den alderen. Jeg går og lurer på det samme som deg, men jeg er 36 og vil i så fall være 37 når nr 3 kommer 😊 Anonymkode: 6627f...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Vil si du er altfor ung, siden du stiller et så dumt spørsmål. Eller mener du virkelig at hva jeg mener skal være utslagsgivende? Hvis flere her sier "ja, for gammel" så lar du være, og hvis vi sier "neida, kjør på" er det ok for dere? Du vet at det er veldig mange som får barn etter fylte 30 og tom 40 og det går helt fint? Anonymkode: ad054...917 11
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 (endret) Nei det er ikke for gammelt, det er også mange som får sitt første barn i den alderen. Endret 5. januar 2017 av Catalina Culès
Ninette Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil si du er altfor ung, siden du stiller et så dumt spørsmål. Eller mener du virkelig at hva jeg mener skal være utslagsgivende? Hvis flere her sier "ja, for gammel" så lar du være, og hvis vi sier "neida, kjør på" er det ok for dere? Du vet at det er veldig mange som får barn etter fylte 30 og tom 40 og det går helt fint? Anonymkode: ad054... 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for et fint og hyggelig svar fra deg AB! Nå er det ikke sånn at jeg bestemmer meg for flere barn eller ikke utifra hva folk sier. Men jeg synes det er greit med synspunkt fra andre. Så ditt synspunkt hjalp veldig, takk....
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 Jeg var 32 når jeg fikk min første jeg, og 39 når jeg fikk tredje. Så 32 er i mine øyne ungt og en fin alder å få barn i. Får vondt av dere under 30 som tror man er gammel og livet er over når man bikker 30. Det er ikke sånn!!! Det å være småbarnsmor i 30 årene har vært supert, nå er jeg 40, fortsatt småbarnsmor og jeg føler meg ikke en dag eldre enn 30. Jeg er heller småbarnsmor enn bestemor når jeg er 40. Anonymkode: db9de...515 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Over 35 er for gammelt synes jeg. Selv vil jeg være ferdig før 30. Anonymkode: ad314...78a 1
Honey Dew Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Når menstruasjonen slutter og du kommer i overgangsalderen 9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Jeg var nesten 27 når jeg fikk barnet mitt, nå er jeg 39 og ønsker ikke flere barn. Grunnen er enkel; jeg vil rett og slett ikke starte på nytt igjen. Småbarnstiden er ikke noe jeg savner og barnet vårt har søsken fra faren sin side så h*n er ikke enebarn. Dermed slipper jeg det dilemmaet. Så jeg er fornøyd Poenget er vel egentlig at når det kommer til det å få barn så er det et veldig personlig valg. Synes det er dumt å skulle la seg påvirke av andres meninger. Gjør det som føles rett for deg og dine! Anonymkode: 30dcc...e3f 1
Wit Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Jeg var nesten 36 når jeg fikk min første og eneste datter, så nei det er ikke for gammelt
boblevann Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 Synes ikke 32 er for gammelt til å få nummer 3 nei Må ærlig innrømme at jeg syns det er litt sent og få første. Men blir vel skutt her inne nå hvor alt skal være så politisk korrekt.
Wit Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, boblevann skrev: Synes ikke 32 er for gammelt til å få nummer 3 nei Må ærlig innrømme at jeg syns det er litt sent og få første. Men blir vel skutt her inne nå hvor alt skal være så politisk korrekt. Jeg har ikke tenkt å skyte deg, for du kan selvsagt ha din mening. MEN, jeg lurer på hvorfor det er for gammelt til å få første barnet, men ikke nr. 2? Jeg var som sagt eldre, men tror ikke jeg har noen større utfordringer enn de som er 5 år yngre enn meg. Er enig i at man ideellt sett bør få barn litt tidligere, men nå er det ikke alltid ting blir som man tenker
boblevann Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 1 minutt siden, Wit skrev: Jeg har ikke tenkt å skyte deg, for du kan selvsagt ha din mening. MEN, jeg lurer på hvorfor det er for gammelt til å få første barnet, men ikke nr. 2? Jeg var som sagt eldre, men tror ikke jeg har noen større utfordringer enn de som er 5 år yngre enn meg. Er enig i at man ideellt sett bør få barn litt tidligere, men nå er det ikke alltid ting blir som man tenker Jeg tenker da om man skal ha flere barn Er man 35 når man får første, kanskje 37 ved nr 2 og 40 ved nr 3 synes jeg man begynner å bli i overkant gammel for å være småbarnsmor. Tenker da på siste barnet som kanskje mister mamma veldig tidlig. Kan jo hende man lever til man er 90, men det er ingen garanti. Det er bare sånn jeg tenker, jeg syns det er for gammelt. Men hver sin smak. Får man nr 2 eller 3 som 32 år er det en annen sak. Skal man bare ha 1 barn er det hipp som happ Det er bare min mening. Det er også gjennomført en dansk studie som viser sammenheng mellom alder på mor og bruk av sykemelding i svangerskapet, jeg syns det viser at kroppen er litt gammel. Kvinnekroppen henger ikke sammen med utviklingen i samfunnet. Jeg vil helst ha barn mens kroppen vil jeg skal få barn, 24-28 ved første tenker jeg. (ja, dette er veldig generalisert. Det går bra med eldre mødre, og dårlig med yngre mødre. Dette er helt generelt). Jeg vet alt ikke er mulig å planlegge og at ikke alt blir som planlagt, men det er slik jeg tenker per tid allefall
Sillyline Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 Jeg tenker at når man nærmer seg 40, er det på tide å ikke få flere barn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #17 Skrevet 5. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var 32 når jeg fikk min første jeg, og 39 når jeg fikk tredje. Så 32 er i mine øyne ungt og en fin alder å få barn i. Får vondt av dere under 30 som tror man er gammel og livet er over når man bikker 30. Det er ikke sånn!!! Det å være småbarnsmor i 30 årene har vært supert, nå er jeg 40, fortsatt småbarnsmor og jeg føler meg ikke en dag eldre enn 30. Jeg er heller småbarnsmor enn bestemor når jeg er 40. Anonymkode: db9de...515 39 er i alle fall for gammelt. Du vil være godt over 50 når barnet ditt eventuelt blir konfirmert og det synes jeg er for gammelt. Anonymkode: 7c92b...3a8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #18 Skrevet 5. januar 2017 10 minutter siden, boblevann skrev: Jeg tenker da om man skal ha flere barn Er man 35 når man får første, kanskje 37 ved nr 2 og 40 ved nr 3 synes jeg man begynner å bli i overkant gammel for å være småbarnsmor. Tenker da på siste barnet som kanskje mister mamma veldig tidlig. Kan jo hende man lever til man er 90, men det er ingen garanti. Det er bare sånn jeg tenker, jeg syns det er for gammelt. Men hver sin smak. Får man nr 2 eller 3 som 32 år er det en annen sak. Skal man bare ha 1 barn er det hipp som happ Det er bare min mening. Det er også gjennomført en dansk studie som viser sammenheng mellom alder på mor og bruk av sykemelding i svangerskapet, jeg syns det viser at kroppen er litt gammel. Kvinnekroppen henger ikke sammen med utviklingen i samfunnet. Jeg vil helst ha barn mens kroppen vil jeg skal få barn, 24-28 ved første tenker jeg. (ja, dette er veldig generalisert. Det går bra med eldre mødre, og dårlig med yngre mødre. Dette er helt generelt). Jeg vet alt ikke er mulig å planlegge og at ikke alt blir som planlagt, men det er slik jeg tenker per tid allefall Alle 40åringer må ta abort! Eller leve i sølibat. Eller ikke. Gikk gravid som 39-åring samtidig med 10 år yngre kolleger. De ble sykmeldte....ikke jeg, hadde minimalt med plager. Snittalder for kvinner i Norge er over 80, da er "barnet" over 40. Ikke godt å miste foreldre uansett alder, men alle dør ikke når de runder 60 Men helt uavhengig av meg og mitt uplanlagte liv - er det bedre å bli født av en desperat dame med tidsfrist som klynger seg til mannen hun egentlig er lei av, så hun skal rekke å få de 2,5 barna før hun blir 32? Anonymkode: 0522e...8c9 3
boblevann Skrevet 5. januar 2017 #19 Skrevet 5. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle 40åringer må ta abort! Eller leve i sølibat. Eller ikke. Gikk gravid som 39-åring samtidig med 10 år yngre kolleger. De ble sykmeldte....ikke jeg, hadde minimalt med plager. Snittalder for kvinner i Norge er over 80, da er "barnet" over 40. Ikke godt å miste foreldre uansett alder, men alle dør ikke når de runder 60 Men helt uavhengig av meg og mitt uplanlagte liv - er det bedre å bli født av en desperat dame med tidsfrist som klynger seg til mannen hun egentlig er lei av, så hun skal rekke å få de 2,5 barna før hun blir 32? Anonymkode: 0522e...8c9 Som sagt var dette veldig generelt. Du overdriver innlegget mitt noe vanvittig. Selv om du har en annen erfaring, ser de en klar sammenheng mellom økende alder og økte sykemeldinger i Danmark. Man har en økt snittalder ja, men man har også økt forekomst av kreft og demens. Snakker ikke bare om å ha foreldrene, men at foreldrene faktisk er der for dem. Dette innlegget syns jeg faktisk ble så teit at jeg nesten ikke gidder svare. Har da aldri sagt at alle over 40 må leve i sølibat, eller at de skal ta abort. Sa utelukkende at JEG syns det var for sent og at JEG ønsker barn før det. Hvis du vil noe annet så versågod.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #20 Skrevet 5. januar 2017 Herlighet, skjønner egentlig ikke hvorfor folk gidder å ha så mye meninger om hva andre velger? Så lenge helsa er god og man har lyst på flere barn er man vel ikke for gammel? Jeg mener ikke at alle skal vente til de er 40 og få kunstig hormoner og prøverør heller, men mine oldeforeldre fikk jo også barn i den alderen, det er faktisk helt naturlig for mange. Tidligere var det vanlig å få barn helt til de sluttet å komme av naturlige årsaker. Anonymkode: 6627f...0a9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå