Gå til innhold

Skuffet over kremer, har jeg borderlinenarssisme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har smørt meg i 1 uke og brukt masse kremer og kjøpte masse hudpleie og nå er  jeg så utrolig skuffet! Føler det kun er placeboeffekt! Og den fungerer tydeligvis motsatt på meg, jeg har aldri sett mere sliten og gammel ut enn etter at jeg begynte med masse kremer. Og huden føles tørr og som om den har løsnet fra ansiktet og bare henger som en bulldog sitt ansikt eller noe lignende horribelt! Er det lurt å ta pause da eller, jeg VIL så gjerne tro på at det fungerer, men det ser jo bare verre og verre ut jo mer jeg styrer med ansiktet.

Håper så jeg har sånn hormoner i ubalanse som gjør at jeg ser helt slukna ut. Føler meg helt grusom, er det vanlig at man føler seg innmari mye styggere i perioder eller? Jeg har hatt sånn før også og var helt ekstrem i tenårene kunne bruke 1 time på å finne klær så endte med at jeg ikke kunne gå ut, eller ble i så dårlig humør at jeg utviklet borderlinenarsissime eller noe sånt og sikkert noen inkludert meg selv som måtte unngjelde. Nesten  borderline ihvertfall. Er grusomt å lide under utseendet! Og hvordan kan humøret gå så ekstremt mye opp og ned, jeg blir jo helt sprø, jeg følte meg for 5 uker siden så stygg at jeg hadde tenkt å flytte på landet og isolere meg for resten av livet mitt!  Så en dag så følte jeg meg neste pen, hva er det som feiler meg egentlig. Lurer på om jeg er totalt ustabil. Kanskje det er borderline? Det kan jo faktisk bare være p piller eller hormoner da. Man blir jo ganske sprø av hormoner også. Skulle ønske de stabiliserte seg snart ihvertfall for jeg er ustabil og føler meg nå for stygg for å leve, jeg mener seriøst at jeg skal kun gå ut det aller nødvendigste i 4 dager minst. Tørr ikke vise meg ute. 

Anonymkode: 5a953...ecc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ikke å pøse på med masse kremer, velg ut et par kvalitetsprodukter du har tro på. Når huden reagerer som du sier tåler du ikke produktene.

Anonymkode: 1c4fa...82b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Nei det hjelper tydeligvis ingenting å bruke maske hver dag feks, jeg tenkte liksom jo mer jo bedre bare; men jeg ser så innmari helt ekstremt sliten ut at det er rett og slett helt utrolig, og fått sånn kløe i hodebunnen og på kroppen og alt mulig rart. Det kan vel også bli kræsj hvis man bare hiver innpå med alt mulig forskjellige merker og produkter også, hva vet jeg. Ble bare så ivrig så jeg kjøpte 2 stk masker og brukte 6 dager i strekk. Og smurte meg helt ekstremt mye. Typisk meg å overdrive, trodde kremer skulle frelse huden min bokstavelig talt. Brukte ca 2500 kr på dette jo. 

Skrevet

Gå til en hudpleier og spør etter de riktige produktene og hvordan de skal brukes heller, du har jo ikke peiling ;) De fleste masker skal gjerne brukes max 1-2 ganger ukentlig, og så er det ikke sikkert at du har kjøpt produkter som er for din hudtype heller. Da kan du fort ødelegge hele huden, imens de riktige produktene kan gjøre underverker for deg :) Men gi det mer tid enn en uke, som med livsstilsendring så handler det om å lage noen rutiner og holde dem over tid, ikke om å trykke i deg masse selleri og brokkoli og trene 5 ganger i uka første uka i januar bare.

Hvis det du skriver er borderline narsissisme, så er jeg en erke-narsissist, for jeg har brukt vesentlig mye mer tid og penger på utseende og klær enn det høres ut som du har gjort. Tror nok det er mange av oss altså. Har også dårlige tryne-dager hvor jeg innerst inne gjerne bare skulle holdt meg hjemme, er nok ikke helt uvanlig det heller.

Har du nettopp begynt på p-piller eller skiftet merke? De kan virkelig kødde med humøret og gjøre deg depressiv, det har jeg opplevd selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh takk for beroligende svar! Det betydde mye jeg trodde jeg var helt totalt loony tunes og at jeg var ravende sinnsyk seriøst. Når jeg liksom så det utenfra et øyeblikk. Ja så det er så forskjell på produkter, det er vel kjemi da. På et eller annet plan. Så da må man vel finne en balanse. Nei ikke p- piller, har gått av medisiner som har tuklet med mensen, så syklus er endret, og sluttet å røyke og i tillegg begynt å trene og ble helt beng i skolten etter siste trening av en eller annen grunn, for ikke å snakke om hvordan jeg led meg gjennom røykeslutt som har vært prosjekt siden begynnelsen av november.

Huff håper ikke jeg ødelegger noe av huden min, tviler på at jeg klarer å la de 5 produktene stå i fred, men kanskje roe ned hyppighet av bruk ja. Jeg har gått til hudpleier før med varierende resultat. 

AnonymBruker
Skrevet

Det tar ca 6 uker før du merker om hudpleier har effekt. Dersom det er kremer med veldig aktive ingredienser (strer) er det lurt å innføre ett produkt av gangen. Hudpleie tar tid :) maske flere dager etterhverandre hørtes ikke så lurt ut.. 

Anonymkode: bf615...9b1

AnonymBruker
Skrevet

Syrer, skulle det stå :) 

Anonymkode: bf615...9b1

Skrevet

Hvilke produkter har du kjøpt egentlig? Hvorfor kjøpte du akkurat disse?

Vil anbefale deg å komme deg til en kosmetisk sykepleier/hudpleier som kan gjøre en hudanalyse av huden din og lage et hudpleieprogram til deg og dine behov. Dette kan koste en del, men da vil du mest sannsynlig oppnå ordentlige resultater! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte Estee Lauder Intensive Night REpair etter å ha sett den på best buy liste i Elle 10 ganger minst, så kjøpte jeg mudmask Glow fra husker ikke merke, og så kjøpte jeg Tromborg fuktmaske, Tromborg 20 faktor spray til ansikt, Bio Oil cellulin, de to maskene var anbefalt i Costume. Så har jeg i tillegg Babor dagkrem, øyekrem, og serum og Rens fra elzibeth arden pro med øyekrem, så kjøpte jeg glykolsyre 10 % pads fra Malin + gotz. I tillegg har jeg dermarollet. Hadde liksom håpt at den dermarollingen viste at det ble mye verre før det kan bli bedre. Jeg hadde virkelig tro på dermarolling. 

AnonymBruker
Skrevet

Du vil jo ikke merke noe etter bare en uke. Dette høres heller ut som dumskap. 

Anonymkode: d129a...e45

AnonymBruker
Skrevet

Ja så jeg kan forvente meg resulater etter 1 mnd heller? Jeg håper virkelig det. Jeg har så lyst på fin hud.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg er kjempefin i dagene rundt eggløsning, og i andre perioder av syklusen kan jeg føle at jeg aldri har sett verre ut! Så hormoner kan spille inn. :) Bare vær obs på det, og ikke ta noen store avgjørelser (som å flytte på landet) når du er i et sånt humør.

Anonymkode: 61fd5...777

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja så jeg kan forvente meg resulater etter 1 mnd heller? Jeg håper virkelig det. Jeg har så lyst på fin hud.

Tror ikke du får det med å bruke så mange produkter på en gang, og bare fordi de er "best i test" i blader osv. Gjør som det blir sagt over her, gå til en hudpleier så du kan få tips til produkter som er tilpasset deg og dine behov, og hold deg til dem, så blir det nok bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ananas. skrev:

Tror ikke du får det med å bruke så mange produkter på en gang, og bare fordi de er "best i test" i blader osv. Gjør som det blir sagt over her, gå til en hudpleier så du kan få tips til produkter som er tilpasset deg og dine behov, og hold deg til dem, så blir det nok bedre. 

Jeg bare leste i et magasin at det beste man gjorde var å gjøre mest mulig hjemme, men hadde jeg hatt råd hadde jeg gått fast til hudpleier 2x pr uke. Men jeg skal la hun profesjonelle se på huden min neste gang jeg får lønning. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bare leste i et magasin at det beste man gjorde var å gjøre mest mulig hjemme, men hadde jeg hatt råd hadde jeg gått fast til hudpleier 2x pr uke. Men jeg skal la hun profesjonelle se på huden min neste gang jeg får lønning. 

Og det er nok helt riktig. Mener ikke at du skal begynne å gå til hudpleier, men at du skal rådføre deg med en som kan hud når du velger produkter som skal passe for deg, det blir antagelig billigere enn å prøve alt mulig rart i håp om at det virker. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert produktene er gode å bruke med dermaroller, du skal være spesielt forsiktig om det er syrer i dem. Så bruk heller noe nøytralt som som en ansiktsolje som er beregnet på å bruke med rulle. Det kan også være du bruker rullen for ofte, det er mange feil der ute når det både kommer til nål-lengder og hyppighet. Om man gjør feil med en av de så kan det få uønskede resultater.

Når det er sagt så vil du ikke se resultater så fort med nye produkter. Du begynner kanskje og se resultater etter en mnd, men det er først etter 90 dager du kan forvente resultater. Dette er vel ganske likt i alt av hudpleie. Ta før bilder, så ser du det bedre :)

Anonymkode: bc4df...2cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...