Passiata Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 (endret) Jeg har bestemt meg for å kjøpe en skikkelig kjøkkenmaskin, slik at jeg kan få bakt litt mer. Har brukt mange timer de siste dagene på å lese forumer, tester og spesifikasjoner og er nå fullstendig i villrede. Tenkte først at Kenwood måtte være den beste, men så sier de at den gjør det best på alt annet enn brøddeig. Så tenkte jeg på den OBH Nordica Hercules, høres jo ut som den kan ta i et tak, med den tar maks 2 kilo. Så var jeg innom tanken på Kitchenaid sin, fancy utseende og det sies at den har kvalitet som varer, men bare 300watts motor og sprikende kundevurderinger gjør meg skeptisk. Dette er mine spesifikasjoner; Skal være klippen på kjøkkenet, som bare koser seg med en solid, grov brøddeig, min siste musli deig veide 2,3 kg. Trenger ikke være flinkest til å vispe krem og eggedosis, har en super stavmikser for lette ting. Men den må kunne lage en perfekt smørkrem, altså ta med alt i bunnen. Gjør ingenting om den bråker eller veier mye. Trenger ingen ekstrautstyr som kjøttkvern eller grønnsakhakker eller lignende, kun elting, miksing og eventuelt visping. Vil ikke blir brukt så veldig ofte og trenger ikke kapasitet over to brød. Må være enkel å skjønne, enkel å demontere for rengjøring og lett å bruke. Den skal ikke stå på kjøkkenbenken, så trenger ikke ha utseendet med seg. Men jeg må innrømme at en kremfarget retro sak hadde gjort meg ekstra lykkelig likevel. På pris baker jeg alt for lite til å bruke mer enn fem tusen, men har ingenting imot å bruke langt mindre. Har ingen jeg må imponere. Vil ha en trofast arbeidshest jeg kan stole på de neste 20-30 år. Noen anbefalinger? Endret 5. januar 2017 av Passiata Skriveleif
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Jeg ville valgt en Major med 1500w motor. Styr unna Kitchen Aid sin om det er baking du trenger kjøkkenmaskinen til Anonymkode: 6e48c...564 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Jeg kar en Kitchen Aid og rn Kenwood Major. Kitchen Aid'n står til pynt på kjøkkenbenken (blir brukt til pusking av krem og til vaffel-/pannekakerøre) og Kenwood'n blir brukt til det meste annet. Anonymkode: 0ccee...566
onyx Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Skulle jeg hatt en ren bakemaskin hadde jeg nok vært fristet av en Ankarsrum Assistent. Skikkelig svært bolle, godt med kapasitet og vil nok overleve meg på kjøkkenet. Tror min far fortsatt har den gamle fra min barndom hjemme, selv om den ikke brukes så mye lengre (ingen som baker).
Passiata Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2017 Tenkte på Ankarsrum Assistent. Mange som er glad i den. Men den får ikke så godt resultat i test som hverken Kenwood eller OBH Nordica på elting. Og jeg synes de er litt merkelige, for å være ærlig. Har aldri prøvd en, men blir litt skeptisk til den uvante måten å gjøre det på, med bollen som går rundt. Har sett litt mer på nettet. KitchenAid Pro får mye ros, men den er himla dyr. Men er det noen som har erfaring med den? Kan den elte 2,3 kg muslistykke-deig?
Passiata Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2017 (endret) Nå har jeg lest flere forum innlegg både her og andre steder og sett en del videoer. Har sett videoer lagd både av de som vet hva de gjør og noen som helt klart trenger opplæring. Ankarsrum Assistent leverte både til de flinke og de håpløse. Og den slikkepotten oppi bollen er jo genial. Så nå er den bestilt. Har kjøpt inn ingrediensene til en ladning med muslirundstykker, så får vi ser hvordan det går. Skal prøve å huske å poste resultatet her. Endret 7. januar 2017 av Passiata
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 11 minutter siden, Passiata skrev: Nå har jeg lest flere forum innlegg både her og andre steder og sett en del videoer. Har sett videoer lagd både av de som vet hva de gjør og noen som helt klart trenger opplæring. Ankarsrum Assistent leverte både til de flinke og de håpløse. Og den slikkepotten oppi bollen er jo genial. Så nå er den bestilt. Har kjøpt inn ingrediensene til en ladning med muslirundstykker, så får vi ser hvordan det går. Skal prøve å huske å poste resultatet her. Så gøy Håper du blir fornøyd! Og gi gjerne tilbakemelding Anonymkode: 6e48c...564
Passiata Skrevet 3. mars 2017 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2017 Har prøvd Ankarsrumen til muslideiger; går som ei klokke. Den durer en del, men den har noe veldig sta ved seg, som om den godt kan dure i vei så lenge som helst. Enkel å bruke; ingen gebrekkelige deler til eltingen. Den er ganske stor, kunne klart meg med en mye mindre en. Har sendt forslag til Ankarsrum om at de burde lage en mindre en, gjerne uten tilleggsutstyr, for oss som heller baker to enn åtte brød. Håper de gjør de, for jeg liker den kjempegodt. tar den frem med et smil. Nå skal jeg prøve den på smørkrem. Min første, så ikke sikker det er maskinens feil om det ikke blir riktig, skal poste resultatet etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå