AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Vi har prøvd i 9 mnd nå.. De første 4 mnd tok vi det som det kommer og var ikke så nøye med å ha sex akkurat rundt eggløsningen.. Hadde sex ca 5-6 dager før eggløsningen og kun på positiv eggløsningstest dagen. Da var testen positiv på morgen og vi hadde sex på kvelden. Siste 5 mnd har vi brydd oss litt mere om å ha sex jevnelig irundt eggløsning også, ettersom vi til vanlig har sex ca en gang i uka. Da har vi hatt sex hver dag den uken eggløsningen har funnet sted. Det jeg lurer på er om vi skal telle prøvingen som 9 mnd eller egentlig bare siste 5 mnd.. Ettersom det er siste 5 mnd vi virkelig har prøvd.. Hvor stor er sjansen for at det klaffer når vi i 4 mnd kun har hatt sex på positiv eggløsningstest dagen og ellers i mnd så klart.. Mn har sjekket appen jeg har ført inn på, og i 4 prøveperioder hadde vi sex 5-6 dager før eggløsningstesten var positiv og på selve dagen.. Så om vi skal telle de første 4 mnd da? Synes det har begynt å ta laang tid nå.. Uten klaff.. Har sjekket sædkvaliteten på mannen og den var perfekt.. Og jeg var på en vanlig sjekk og alt såg bra ut! Begynner å bli temmelig lei nå.. Anonymkode: 97484...aec
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Vi holdt på nesten ett år som dere, men når vi først begynte å telle å ha sex ved EL så traff vi på første pp. Endte dessverre i en SA, så nå prøver vi på nytt. Jeg anser prøvingen vår fra første pp, men vi vet jo at jeg kan bli gravid. Anonymkode: 8edd5...6a2
prover87 Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Jeg ville regnet fra da dere begynte å ha ubeskyttet sex. Det gjorde vi i hvert fall. Det varierte fra måned til måned hvor mye og når vi hadde sex, men prøvde alltid å ha mer rundt eggløsningen. Jeg gikk til legen etter 9 måneder. Mest bare for å ta en sjekk. Vi ble da henvist til gynekolog hvor både jeg og mannen ble undersøkt. Fant ikke noe gale der. Men vi spurte om å bli henvist til prøverørsbehandling - da vi visste at ventetiden var lang på de offentlige klinikkene. Ca. 14 måneder etter vi startet prøvingen hadde vi første samtale på sykehuset. Vi er veldig glad for at vi gjorde dette så raskt, for i løpet av første prøverørsforsøk fant de ut hva som var galt med meg - at at dette har gjort at jeg ikke har hatt mulighet til å bli gravid. Dette er nå fikset, og vi venter på vårt neste prøverørsforsøk nå. Selv om det ikke har gått ett år for dere ennå, så begynner det å nærme seg. Det skader ikke å ta en fertilitetssjekk hos en gynekolog/fertilitetsklinikk. Det er fort unnagjort, og da vet dere mer. Noen trenger bare litt mer tid enn andre for å bli gravide, mens noen trenger hjelp. Det er jo greit å kunne utelukke det siste - evt. få hjelp hvis dere trenger det.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 27 minutter siden, prover87 skrev: Jeg ville regnet fra da dere begynte å ha ubeskyttet sex. Det gjorde vi i hvert fall. Det varierte fra måned til måned hvor mye og når vi hadde sex, men prøvde alltid å ha mer rundt eggløsningen. Jeg gikk til legen etter 9 måneder. Mest bare for å ta en sjekk. Vi ble da henvist til gynekolog hvor både jeg og mannen ble undersøkt. Fant ikke noe gale der. Men vi spurte om å bli henvist til prøverørsbehandling - da vi visste at ventetiden var lang på de offentlige klinikkene. Ca. 14 måneder etter vi startet prøvingen hadde vi første samtale på sykehuset. Vi er veldig glad for at vi gjorde dette så raskt, for i løpet av første prøverørsforsøk fant de ut hva som var galt med meg - at at dette har gjort at jeg ikke har hatt mulighet til å bli gravid. Dette er nå fikset, og vi venter på vårt neste prøverørsforsøk nå. Selv om det ikke har gått ett år for dere ennå, så begynner det å nærme seg. Det skader ikke å ta en fertilitetssjekk hos en gynekolog/fertilitetsklinikk. Det er fort unnagjort, og da vet dere mer. Noen trenger bare litt mer tid enn andre for å bli gravide, mens noen trenger hjelp. Det er jo greit å kunne utelukke det siste - evt. få hjelp hvis dere trenger det. Hva var galt med deg? Vi har også snart prøvd i 9 mnd og har sjekket oss på privatklinikk der de ikke fant noe galt med noen av oss, men det er jo en del undersøkelser som mangler som feks sjekk av egglederne. Jeg ble veldig rask gravid med de barna jeg har fra før, men jeg er blitt 36 år nå så mye kan ha skjedd på 10 år. Jeg begynner å lure på om jeg og mannen bare er feil mstch eventuelt at egga mine er for dårlige blitt😐 Anonymkode: fc7e5...e6e
prover87 Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva var galt med deg? Vi har også snart prøvd i 9 mnd og har sjekket oss på privatklinikk der de ikke fant noe galt med noen av oss, men det er jo en del undersøkelser som mangler som feks sjekk av egglederne. Jeg ble veldig rask gravid med de barna jeg har fra før, men jeg er blitt 36 år nå så mye kan ha skjedd på 10 år. Jeg begynner å lure på om jeg og mannen bare er feil mstch eventuelt at egga mine er for dårlige blitt😐 Anonymkode: fc7e5...e6e De første undersøkelsene de gjorde var innvendig ultralyd og blodprøver på forskjellige tidspunkt i syklusen (i tillegg til sædprøve av mannen). Alle disse prøvene var fine. De tok ikke og sjekket egglederne mine. Det burde de ha gjort. For da vi var inne for å hente ut egg i vårt første prøverørsforsøk kunne legen tydelig se at den ene egglederen var væskefylt (denne kan bli mer synlig pga alle hormonene i prøverørsbehandlingen). Det vil da si at denne er tett. Jeg har operert denne bort, og legen som utførte laparoskopien sa at den andre egglederen så fin ut så den fikk jeg beholde. Har funnet ut at flere leger mener at væske i egglederen kan forårsake infertilitet så var viktig å få fjernet denne. Skal nå gjennom neste prøverørsforsøk - første forsøk etter operasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 9 minutter siden, prover87 skrev: De første undersøkelsene de gjorde var innvendig ultralyd og blodprøver på forskjellige tidspunkt i syklusen (i tillegg til sædprøve av mannen). Alle disse prøvene var fine. De tok ikke og sjekket egglederne mine. Det burde de ha gjort. For da vi var inne for å hente ut egg i vårt første prøverørsforsøk kunne legen tydelig se at den ene egglederen var væskefylt (denne kan bli mer synlig pga alle hormonene i prøverørsbehandlingen). Det vil da si at denne er tett. Jeg har operert denne bort, og legen som utførte laparoskopien sa at den andre egglederen så fin ut så den fikk jeg beholde. Har funnet ut at flere leger mener at væske i egglederen kan forårsake infertilitet så var viktig å få fjernet denne. Skal nå gjennom neste prøverørsforsøk - første forsøk etter operasjonen. Så man bør egentlig be om sjekk av eggledere hvis det ikke blir gjort? Anonymkode: ce331...313
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Akkurat samme undersøkelser som vi tok dere tok da. Dett er min store frykt at egglederene mine er blitt tette, men gikk dere rett over på prøverør uten å gjøre noen flere undersøkelser? Siden du har en eggleder igjen kan du kanskje bli gravid på naturlig måte også? Har du hatt klamydia eller andre innfeksjoner tidligere? Håper dere lykkes snart<3 Anonymkode: fc7e5...e6e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 40 minutter siden, prover87 skrev: De første undersøkelsene de gjorde var innvendig ultralyd og blodprøver på forskjellige tidspunkt i syklusen (i tillegg til sædprøve av mannen). Alle disse prøvene var fine. De tok ikke og sjekket egglederne mine. Det burde de ha gjort. For da vi var inne for å hente ut egg i vårt første prøverørsforsøk kunne legen tydelig se at den ene egglederen var væskefylt (denne kan bli mer synlig pga alle hormonene i prøverørsbehandlingen). Det vil da si at denne er tett. Jeg har operert denne bort, og legen som utførte laparoskopien sa at den andre egglederen så fin ut så den fikk jeg beholde. Har funnet ut at flere leger mener at væske i egglederen kan forårsake infertilitet så var viktig å få fjernet denne. Skal nå gjennom neste prøverørsforsøk - første forsøk etter operasjonen. Akkurat samme undersøkelser som vi tok dere tok da. Dett er min store frykt at egglederene mine er blitt tette, men gikk dere rett over på prøverør uten å gjøre noen flere undersøkelser? Siden du har en eggleder igjen kan du kanskje bli gravid på naturlig måte også? Har du hatt klamydia eller andre innfeksjoner tidligere? Håper dere lykkes snart<3 Legene der heg har vært hos privat anbefaler meg ikke sjekk av eggledere og dette pga det ikke er noe de mistenker hos meg og risikoen det er med undersøkelsen. Jeg kommer nok til å gjøre det ganske snart og har vudert ta undersøkelsen før tinen for utredning på sykehuset pga frykten for at det kan bli en lang prosses med mye ventetid der og detføler jeg ikke at vi har tid til pga alderen min😐 Anonymkode: fc7e5...e6e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 44 minutter siden, prover87 skrev: De første undersøkelsene de gjorde var innvendig ultralyd og blodprøver på forskjellige tidspunkt i syklusen (i tillegg til sædprøve av mannen). Alle disse prøvene var fine. De tok ikke og sjekket egglederne mine. Det burde de ha gjort. For da vi var inne for å hente ut egg i vårt første prøverørsforsøk kunne legen tydelig se at den ene egglederen var væskefylt (denne kan bli mer synlig pga alle hormonene i prøverørsbehandlingen). Det vil da si at denne er tett. Jeg har operert denne bort, og legen som utførte laparoskopien sa at den andre egglederen så fin ut så den fikk jeg beholde. Har funnet ut at flere leger mener at væske i egglederen kan forårsake infertilitet så var viktig å få fjernet denne. Skal nå gjennom neste prøverørsforsøk - første forsøk etter operasjonen. Hvor lang tid tok det før dere fikk prøverørbehandling? Anonymkode: fc7e5...e6e
prover87 Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat samme undersøkelser som vi tok dere tok da. Dett er min store frykt at egglederene mine er blitt tette, men gikk dere rett over på prøverør uten å gjøre noen flere undersøkelser? Siden du har en eggleder igjen kan du kanskje bli gravid på naturlig måte også? Har du hatt klamydia eller andre innfeksjoner tidligere? Håper dere lykkes snart<3 Anonymkode: fc7e5...e6e Ja, vi gikk rett på prøverør uten flere undersøkelser. Jeg syntes det var litt rart, men må jo stole på legene. De kan jo det de holder på med. Men begynte jo å lure litt da de fant ut at den ene egglederen var ødelagt under det første forsøket. Ingen lege vil si noe om sannsynligheten for å bli gravid på egenhånd. De ville uansett bare fortsette med prøverør, så det vil nok si at vi ikke har store sjansen for å lykkes selv. Jeg vet ikke om jeg har hatt noen infeksjoner. Aldri hatt en positiv test på noe, og aldri hatt symptomer. Men legen sier jo at det er mest sannsynligvis en infeksjon som har forårsaket den ødelagte egglederen. Men jeg tror det har skjedd for lenge siden i så fall - over ti år siden. Jeg har uansett hatt en mistanke om at noe har vært annerledes på den ene siden (eggstokk eller eggleder), da jeg har mer smerter ved eggløsning og menstruasjon på den ene siden, og sikkert bare når eggløsning skjer der. Og dette husker jeg å ha hatt i over ti år. Men det er bare spekulasjoner fra min side. 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tok det før dere fikk prøverørbehandling? Anonymkode: fc7e5...e6e Fastlegen henviste oss til gynekolog i februar 2016 (prøvere i ca. 9 måneder da), time hos gynekolog mars 2016, litt kluss med henvisningen videre til fertilitetsklinikk - men fikk time på sykehus juni 2016. Start prøverør august 2016 (men kunne ha startet tidligere hadde det ikke vært for sommerferie i juli).
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Gikk du på prevensjon før dere begynte å prøve? Noen ganger tar det tid, uten at det behøver å være noe galt. Vi prøvde i 9mnd. Stresset nok litt med alt, ble lei og bestilte time til sjekk av alt. La prøvingen på hylla, mens jeg ventet på timen. Neste måned satt spiren. Gyntimen ble gjort om til tidlig ul. Anonymkode: 40583...26c 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 3 timer siden, prover87 skrev: Jeg ville regnet fra da dere begynte å ha ubeskyttet sex. Det gjorde vi i hvert fall. Det varierte fra måned til måned hvor mye og når vi hadde sex, men prøvde alltid å ha mer rundt eggløsningen. Jeg gikk til legen etter 9 måneder. Mest bare for å ta en sjekk. Vi ble da henvist til gynekolog hvor både jeg og mannen ble undersøkt. Fant ikke noe gale der. Men vi spurte om å bli henvist til prøverørsbehandling - da vi visste at ventetiden var lang på de offentlige klinikkene. Ca. 14 måneder etter vi startet prøvingen hadde vi første samtale på sykehuset. Vi er veldig glad for at vi gjorde dette så raskt, for i løpet av første prøverørsforsøk fant de ut hva som var galt med meg - at at dette har gjort at jeg ikke har hatt mulighet til å bli gravid. Dette er nå fikset, og vi venter på vårt neste prøverørsforsøk nå. Selv om det ikke har gått ett år for dere ennå, så begynner det å nærme seg. Det skader ikke å ta en fertilitetssjekk hos en gynekolog/fertilitetsklinikk. Det er fort unnagjort, og da vet dere mer. Noen trenger bare litt mer tid enn andre for å bli gravide, mens noen trenger hjelp. Det er jo greit å kunne utelukke det siste - evt. få hjelp hvis dere trenger det. Har bestilt meg legetime og skal prate med han litt om henvisning videre til evt gynekolog først.. Frykter at det er egglederne det er noe galt med.. Skal sies at når jeg fikk satt inn en hormonspiral for flere år siden så fikk jeg beskjed om at livmorhalsen var veldig krokete. Så det var veldig mye om å men å få satt inn hormonspiralen.. Vet ikke grunnen til at livmorhalsen var så rar.. Men frykter at egglederne går veldig i bølger også. Hvis vi må ha prøverørsbehandling, så håper jeg vi også får komme inn like raskt som dere.. Er jo lenge nok å må prøve selv så lenge først også itilegg må stå i kø.. Håper dere lykkes nå som du har operert bort den ene egglederen da! lykke til Anonymkode: 97484...aec
prover87 Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har bestilt meg legetime og skal prate med han litt om henvisning videre til evt gynekolog først.. Frykter at det er egglederne det er noe galt med.. Skal sies at når jeg fikk satt inn en hormonspiral for flere år siden så fikk jeg beskjed om at livmorhalsen var veldig krokete. Så det var veldig mye om å men å få satt inn hormonspiralen.. Vet ikke grunnen til at livmorhalsen var så rar.. Men frykter at egglederne går veldig i bølger også. Hvis vi må ha prøverørsbehandling, så håper jeg vi også får komme inn like raskt som dere.. Er jo lenge nok å må prøve selv så lenge først også itilegg må stå i kø.. Håper dere lykkes nå som du har operert bort den ene egglederen da! lykke til Anonymkode: 97484...aec Hvis dere ender med prøverør, så undersøk ventetider på flere klinikker. Vi ble først henvist til Haugesund og de hadde over ett års ventetid. I fjor hadde Porsgrunn og St. Olav kort ventetid. Vi må reise uansett for å komme til klinikk så da valgte vi den med kort ventetid.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk du på prevensjon før dere begynte å prøve? Noen ganger tar det tid, uten at det behøver å være noe galt. Vi prøvde i 9mnd. Stresset nok litt med alt, ble lei og bestilte time til sjekk av alt. La prøvingen på hylla, mens jeg ventet på timen. Neste måned satt spiren. Gyntimen ble gjort om til tidlig ul. Anonymkode: 40583...26c Jeg hadde en hormonspiral, men den tok vi ut for 4 år siden pga plager av den.. Fant ikke noe prevensjon som passet meg, ble kvalm å grinette av alt, så vi måtte bruke kondom. Så går jo ikke sakte pga prevensjon heller.. Begynner å tenke det har noe med eggledere å gjøre.. Anonymkode: 97484...aec
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 39 minutter siden, prover87 skrev: Ja, vi gikk rett på prøverør uten flere undersøkelser. Jeg syntes det var litt rart, men må jo stole på legene. De kan jo det de holder på med. Men begynte jo å lure litt da de fant ut at den ene egglederen var ødelagt under det første forsøket. Ingen lege vil si noe om sannsynligheten for å bli gravid på egenhånd. De ville uansett bare fortsette med prøverør, så det vil nok si at vi ikke har store sjansen for å lykkes selv. Jeg vet ikke om jeg har hatt noen infeksjoner. Aldri hatt en positiv test på noe, og aldri hatt symptomer. Men legen sier jo at det er mest sannsynligvis en infeksjon som har forårsaket den ødelagte egglederen. Men jeg tror det har skjedd for lenge siden i så fall - over ti år siden. Jeg har uansett hatt en mistanke om at noe har vært annerledes på den ene siden (eggstokk eller eggleder), da jeg har mer smerter ved eggløsning og menstruasjon på den ene siden, og sikkert bare når eggløsning skjer der. Og dette husker jeg å ha hatt i over ti år. Men det er bare spekulasjoner fra min side. Fastlegen henviste oss til gynekolog i februar 2016 (prøvere i ca. 9 måneder da), time hos gynekolog mars 2016, litt kluss med henvisningen videre til fertilitetsklinikk - men fikk time på sykehus juni 2016. Start prøverør august 2016 (men kunne ha startet tidligere hadde det ikke vært for sommerferie i juli). Det gikk jo veldig raskt, men så bra da. Tenker legene ikke har så store forhåpninger på at dere kan bli gravid på egenhånd siden dere gikk rett over på prøverør. Jeg var sikkert på at man måtte ta alt av undersøkelser før prøverørsbehandling, at de offentlige ville prøve alt først. Hvor gammel er du? Jeg har en mor som ville ha flere barn men som aldri ble gravid igjen og hun som meg ble rask gravid med barna hun har. Det viste seg at hun hadde tett eggleder, men valgte å ikke gjøre noe med det å så seg fornøyd med de barna hun hadde. Det er nok pga henne jeg frykter det samme kan ha skjedd med meg, selv om det ikke er arvelig så viser det at det kan skje uten at man har hatt klamydia eller noe! Legen vi går til privat mente vi har god sjangs til å bli gravid og har spådd at vi hadde ca 50% sjangse på å bli gravid innen 6 mnd fra vi var på utrening, men nå nærmer det seg og mensen kommer hver eneste mnd. Han anbefaler oss først et AIH forsøk til. Hadde et mislykket forsøk i nov, men jeg har ikke lyst å kaste bort penger på. Vil heller ta en sjekk av egglederene da. Jeg er snart 37 år så et spent på ventetiden for oss. Jeg har time om 1 mnd. Anonymkode: fc7e5...e6e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 4 timer siden, prover87 skrev: Jeg ville regnet fra da dere begynte å ha ubeskyttet sex. Det gjorde vi i hvert fall. Det varierte fra måned til måned hvor mye og når vi hadde sex, men prøvde alltid å ha mer rundt rggløsninge Dette er jeg uenig i. Ville du gitt det svaret også om de feks hadde kun hatt sex en gg i måneden, feks pga reiser, og det var dagen etter mens? Det gir ikke mening. Regelen om å regne fra man har ubeskyttet sex, er en forenkling man tyr til når man ikke har mer info. Ts vet her med høy grad av sikkerhet at de ikke har truffet på de første månedene, og da er det ikke reelle prøveforsøk. Ts. Om EL-testene treffer, og du har hatt EL når du mener du har hatt det, så har dere vært for tidlig og for sent ute. Best sjanse har man om man har sex dagen før EL. Egget lever kun 24-36 timer og svømmerne trenger tid til å komme frem, så om du har sex på kvelden vil svømmerne ofte komme for sent. Samtidig så kan en sædcelle leve i opptil fem døgn, og ligge og vente på egget, så sex i opptil fem dager før EL kan gi graviditet. Fertilitetsleger anbefaler å ha sex annenhver dag, slik at mannen rekker å bygge opp parti av spreke svømmere mellom hver økt. Dette er info man kan få bekreftet ved enkle søk på nettet. Slik jeg ser det har dere kun hatt fem forsøk der det har vært mulig p bli gravid, men dere har redusert sjansen ved å ha sex daglig - når suste økt før EL kommer har ikke mannen rukket å bygge opp en ny liten arme etter fire dagers utpumping. Jeg var eldre enn deg, ble gravid i 12 pp, men hadde dialog m klinikk fra 7 pp (gjorde tester, men ble ikke noe ivf da jeg ble gravid naturlig). Anonymkode: 2a065...645
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #17 Skrevet 5. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jeg uenig i. Ville du gitt det svaret også om de feks hadde kun hatt sex en gg i måneden, feks pga reiser, og det var dagen etter mens? Det gir ikke mening. Regelen om å regne fra man har ubeskyttet sex, er en forenkling man tyr til når man ikke har mer info. Ts vet her med høy grad av sikkerhet at de ikke har truffet på de første månedene, og da er det ikke reelle prøveforsøk. Ts. Om EL-testene treffer, og du har hatt EL når du mener du har hatt det, så har dere vært for tidlig og for sent ute. Best sjanse har man om man har sex dagen før EL. Egget lever kun 24-36 timer og svømmerne trenger tid til å komme frem, så om du har sex på kvelden vil svømmerne ofte komme for sent. Samtidig så kan en sædcelle leve i opptil fem døgn, og ligge og vente på egget, så sex i opptil fem dager før EL kan gi graviditet. Fertilitetsleger anbefaler å ha sex annenhver dag, slik at mannen rekker å bygge opp parti av spreke svømmere mellom hver økt. Dette er info man kan få bekreftet ved enkle søk på nettet. Slik jeg ser det har dere kun hatt fem forsøk der det har vært mulig p bli gravid, men dere har redusert sjansen ved å ha sex daglig - når suste økt før EL kommer har ikke mannen rukket å bygge opp en ny liten arme etter fire dagers utpumping. Jeg var eldre enn deg, ble gravid i 12 pp, men hadde dialog m klinikk fra 7 pp (gjorde tester, men ble ikke noe ivf da jeg ble gravid naturlig). Anonymkode: 2a065...645 Det stemmer ikke på oss det med å spare opp. Før mannen min skulle levere inn sædprøve siste gangen hadde vi sex kvelden før og prøven var bedre enn den gangen han sparte opp i 2-3 dager! De gangene jeg har blitt gravid med en annen mann hadde vi sex flere ganger om dagen, så den terorien støtter ikke jeg. Man kan ikke ha for mye sex! Anonymkode: fc7e5...e6e
prover87 Skrevet 5. januar 2017 #18 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det gikk jo veldig raskt, men så bra da. Tenker legene ikke har så store forhåpninger på at dere kan bli gravid på egenhånd siden dere gikk rett over på prøverør. Jeg var sikkert på at man måtte ta alt av undersøkelser før prøverørsbehandling, at de offentlige ville prøve alt først. Hvor gammel er du? Jeg har en mor som ville ha flere barn men som aldri ble gravid igjen og hun som meg ble rask gravid med barna hun har. Det viste seg at hun hadde tett eggleder, men valgte å ikke gjøre noe med det å så seg fornøyd med de barna hun hadde. Det er nok pga henne jeg frykter det samme kan ha skjedd med meg, selv om det ikke er arvelig så viser det at det kan skje uten at man har hatt klamydia eller noe! Legen vi går til privat mente vi har god sjangs til å bli gravid og har spådd at vi hadde ca 50% sjangse på å bli gravid innen 6 mnd fra vi var på utrening, men nå nærmer det seg og mensen kommer hver eneste mnd. Han anbefaler oss først et AIH forsøk til. Hadde et mislykket forsøk i nov, men jeg har ikke lyst å kaste bort penger på. Vil heller ta en sjekk av egglederene da. Jeg er snart 37 år så et spent på ventetiden for oss. Jeg har time om 1 mnd. Anonymkode: fc7e5...e6e Jeg er 29 år, så var ikke alderen som gjorde at vi kom raskt til. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #19 Skrevet 5. januar 2017 1 minutt siden, prover87 skrev: Jeg er 29 år, så var ikke alderen som gjorde at vi kom raskt til. Så bra:) Håper vi er like heldig med tanke på ventetiden! Anonymkode: fc7e5...e6e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #20 Skrevet 5. januar 2017 Tok ett år her.. ingenting galt med noen av oss traff ikke EL skikkelig på et par av syklusene. Anonymkode: 3327e...286
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå