Gå til innhold

OK restaurant i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gå ut og spise på søndag, for å feire bursdagen til faren min.

... foreldrene mine skal spandere, så jeg vil helst ikke velge et veldig dyrt sted. Og så helst ikke verken indisk eller kinesisk. Men gjerne noe etnisk/spennende/eksotisk!

Tar dere utfordringen??? ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Étoile
Skrevet

Palace Reserva er bra. I motsetning til "originalen" får du reservert bord her, og prisene er litt rimeligere, men maten er fremdeles kjempebra og spennende!

Vil igjen anbefale L'accent Bistrot på Frogner, utrolig bra mat og hyggelig stemning. Men menyen er ikke så stor, så lurt å styre unna hvis noen er veldig kresne.

Statholderens krostue i kjelleren på Statholdergaarden er også et bra sted, og rimeligere enn i overetasjen. Det er et ganske klassisk sted da, men koselig for bursdagsfeiring.

Eller hva med Maneo? Hvis dere er ute etter spennende mat, altså. Veldig crossover kjøkken, og morsomt serveringopplegg. Alle rettene serveres midt på bordet til deling, så kan alle smake på alt.

Skrevet

Vitus vinifera på skøyen.

Fantastisk bra mat. Super service.

Vi betalte 1200 for to glass vin, en farris og femretters middag for to. Det er ikke dyrt! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ylajali har god mat og bra service, og de er ikke spesielt dyre. Det eneste noen reagerer på er at dersom dere er flere må man bestemme menyen på forhånd (antall retter), men man kan likevel bestemme hovedretten (kjøtt eller fisk) når man sitter ved bordet.

Se mer her; http://www.tekehtopa.no/

Hilsen Lille meg

Skrevet

Santinos i Tordenskjoldsgate er en megahyggelig italiensk restaurant. Utrolig koselig atmosfære, passe uhøytidlig stemning og fantastisk mat til en bra pris. Kan virkelig anbefales på det varmeste!

Skrevet

Både Ylajali og Maneo er gode forslag, mange andre gode forslag fra dere også! Takk skal dere ha!

... Du, Heidi76, hvordan er det på Santinos? Er det mest småretter og sånn de har der, eller er det "ordentlig" middag?

Skrevet

Kan vel skrive under på at Santinos er et bra spisested - i hvert fall pasta-porsjonene er store og gode :).

Ellers så er Palace Grill fantastisk bra, har ikke vært på Reserva, men regner med at det er ganske likt. Prismessig er Palace Grill noe helt annet enn Santinos - mye dyrere, men også mye bedre.

Skrevet

Vil varmt anbefale en liten asiatisk restaurant i pilestredet. Stedet heter Beijing Palace, og er omtalt her. Anmeldelsen er gammelt, så restauranten har i mellomtida flytta til Pilestredet 27. Lokalene er blitt veldig bra, og maten er rett og slett utsøkt. Det er riktig nok kinesisk, men ikke det vi her i norge forbinder med kinesisk mat. Kan love at det er eksotisk nok, samtidig som det er noe alle kommer til å like (man regulerer selv hvor sterkt det skal være). Var der i forrige uke med folk som ikke spiser sjømat og ikke "rare" ting, og alt gled ned på høykant. Mitt beste tips er å la kelnere anbefale, da får man smake mye godt og kanskje noe som ikke står på menyen. De har også vanlig kinamat, men det er Dim Sum som er spennende. Tror vi betalte under 200,- pr person, så det er overhode ikke dyrt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil anbefale Xich Lo på Egertorvet. Det er vietnamesisk-inspirert mat, bra serevice og koselige lokaler. Ikke så dyrt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...