AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Hvorfor steker folk kjøttdeig/karbonadedeig med olje når man bruker teflonpanne? Eller burgere. Eller bacon. Eller annet fett kjøtt. Jeg har aldri skjønt det. Smaker det annerledes? I min munn smaker det akkurat det samme, så jeg steker rett i panna uten ekstra fett. Anonymkode: f506c...027
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 1. Olje? Nei, smør! Eller smult eller talg. Jeg sparer på fettet og putter det i en boks og steker neste gang, eller bruker det i gryteretter. Mye god smak i det! 2. Ja, det smaker annerledes. 3. Selv om man har teflonpanne er det ikke sikkert at belegget er helt intakt. Selv må jeg få kjøpt meg noen nye stekepanner, fordi belegget har blitt forferdelig tynt i begge etter at broren min bodde hos meg en måned og slengte pannene i oppvaskmaskinen gang etter gang selv om jeg ga klar beskjed om at han ikke skulle gjøre det. Anonymkode: 425da...ddc 2
Rumle Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Olje? Nei, smør! Eller smult eller talg. Jeg sparer på fettet og putter det i en boks og steker neste gang, eller bruker det i gryteretter. Mye god smak i det! 2. Ja, det smaker annerledes. 3. Selv om man har teflonpanne er det ikke sikkert at belegget er helt intakt. Selv må jeg få kjøpt meg noen nye stekepanner, fordi belegget har blitt forferdelig tynt i begge etter at broren min bodde hos meg en måned og slengte pannene i oppvaskmaskinen gang etter gang selv om jeg ga klar beskjed om at han ikke skulle gjøre det. Anonymkode: 425da...ddc Hva mener du med at du sparer på fettet til neste gang? Hvilket fett?
Citpensacola Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Det smaker _mye_ bedre å steke i fett enn å steke i tørr panne. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 19 minutter siden, Rumle skrev: Hva mener du med at du sparer på fettet til neste gang? Hvilket fett? Det fettet som er igjen i panna, eller i ildfast form etter at jeg har stekt kjøtt. Putter det i en boks og setter det i kjøleskapet. Anonymkode: 425da...ddc 1
Rumle Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det fettet som er igjen i panna, eller i ildfast form etter at jeg har stekt kjøtt. Putter det i en boks og setter det i kjøleskapet. Anonymkode: 425da...ddc Aha
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Fettet du har oppi pannen er med på å raskere og jevnere fordele varmen, samt det er med på å gi smak. Anonymkode: 8a1e8...e9b 1
Brimi Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 I vår teflonpanne så må vi ha smør i på enkelte matvarer og samboeren min bruker det for smak, men jeg bruker det sjeldent med mindre jeg må
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 8 timer siden, Citpensacola skrev: Det smaker _mye_ bedre å steke i fett enn å steke i tørr panne. Ok, så da er det en smaksting. Jeg synes ikke det er noe forskjell. Synes fettete karbonadedeig til taco er direkte kvalmende. Anonymkode: f506c...027
Citpensacola Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, så da er det en smaksting. Jeg synes ikke det er noe forskjell. Synes fettete karbonadedeig til taco er direkte kvalmende. Anonymkode: f506c...027 Jeg synes kjøtt/karbonadedeig i taco er tåpelig uansett jeg. Mye bedre å bruke rent kjøtt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, Citpensacola skrev: Jeg synes kjøtt/karbonadedeig i taco er tåpelig uansett jeg. Mye bedre å bruke rent kjøtt. Jeg vil også helst ha grillet kjøtt til taco, men står fast ved at karbonadedeig stekt i flere spiseskjeer olje er skikkelig ekkelt. Anonymkode: f506c...027
ajarRun Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Det jeg lurer på er hvorfor folk bruker teflon i det hele tatt. Det er jo ubrukelig. Kjøtt bør stekes i støphjern, og stekepannene bør være så tunge som overhode mulig (da slipper du at kjøttet blir kokt). 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: karbonadedeig stekt i flere spiseskjeer olje er skikkelig ekkelt. Dersom vi snakker om flere spiseskjeer olje er jeg veldig enig. Anonymkode: db186...5b1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, amativeReflection skrev: Det jeg lurer på er hvorfor folk bruker teflon i det hele tatt. Det er jo ubrukelig. Kjøtt bør stekes i støphjern, og stekepannene bør være så tunge som overhode mulig (da slipper du at kjøttet blir kokt). Jeg bruker teflon så jeg slipper å tilsette ekstra fett. Anonymkode: f506c...027
ajarRun Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker teflon så jeg slipper å tilsette ekstra fett. Anonymkode: f506c...027 Da tipper jeg maten er smakløs og kjedelig, hvorfor koker du den ikke bare? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå