AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 I stad skulle jeg lage hjemmelaget ostesaus til pasta, men i butikken hadde de kun melk som gikk ut på datoen i dag. Matrestene blir nok spist opp i morgen, men jeg lurer likevel på om sausen vil bli fortere dårlig på grunn av melken? Anonymkode: ab657...8dd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Jeg åpnet i går en pakke melk som var fra 22.des og den var helt fin. Så tror det der går bra. Anonymkode: d45b4...645 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: I stad skulle jeg lage hjemmelaget ostesaus til pasta, men i butikken hadde de kun melk som gikk ut på datoen i dag. Matrestene blir nok spist opp i morgen, men jeg lurer likevel på om sausen vil bli fortere dårlig på grunn av melken? Anonymkode: ab657...8dd Jeg skal ikke uttale meg skråsikkert, men mener holdbarheten på melken (og mange andre produkter) "nullstilles" når den brukes som ingrediens i noe som kokes eller stekes. Dvs. at etter koking og steking har hele retten holdbarhet som annen ferskmat, uansett om det var igjen 1 dag eller 1 uke på holdbarheten på melka. Anonymkode: f5f1e...66e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå