Gå til innhold

Jeg er en forferdelig mor, og jeg trenger HJELP!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 år gammel og har to barn en gutt på 2 år og en jente på et halvt år. Jeg føler at jeg svikter sånn i morsrollen.

Vi er ikke noe flink til å være ute med ungene, ytterst sjelden. Jeg blir sint når (hun eldste nå da) blir syk for da kan hun ikke gå i bhg. Barnehagen er ukens høydepunkt. Selv om hun ikke har gått der mer enn bare fra i høst. Var hjemme med henne til da.

For hver dag som går så føler jeg meg så mislykket. Samboeren min er flink til å hjelpe til med barna, jeg gjør det meste av det huslige - vaske/rydde osv.

Jeg er så glad i barna mine og føler meg som verdens heldigste. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 6a834...4e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor mener du dette gjør deg til en forferdelig mor? Du har fått to barn ganske tett i alder, da er det ikke unormalt at man ikke leverer hundre prosent som forelder. Gi deg selv litt slack og pust. 

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er flink til å hjelpe til med barna, 

Hjelper du også ham med barna?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Batteri skrev:

Hjelper du også ham med barna?

Ja, hjelper selvfølgelig barnefaren :) 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, lulus skrev:

Hvorfor mener du dette gjør deg til en forferdelig mor? Du har fått to barn ganske tett i alder, da er det ikke unormalt at man ikke leverer hundre prosent som forelder. Gi deg selv litt slack og pust. 

Off, bare føler meg så totalt mislykket og en forferdelig mamma som vil at ungen skal i bhg.

Det var veldig snilt sagt. Postet dette også i termin gruppa og jeg ble GRILLA!

Hvorfor velger du å få barn, du egner deg dårlig som mor når du har slike moraler..

AnonymBruker
Skrevet

Hva føler du deg mislykket med?

Det å savne bhg når barna er syke er helt forståelig. Man er bare menneskelig, og man blir sliten. Sykdomsperioder tar på! Pust ut, slapp av. Du er ikke mislykket for det, du er bare sliten!

Det å være ute er en ting, nå er det vinter og kaldt. Vi er og dårlige på å være ute nå. Orker ikke, og det blir fort mørkt. Men vi tar det igjen til våren, sommeren og høsten. Da er vi masse ute, og vært det siden barna var små.. Fordelen med å være ute er at det ikke blir rotete inne, og barna sovner lettere.. :P Så ville prøvd å være ute etter hvert. VI pleier ofte å ha kveldsmaten ute. Må bare bli flinkere til å ut nå på vinteren og..

Anonymkode: 7852f...cc3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off, bare føler meg så totalt mislykket og en forferdelig mamma som vil at ungen skal i bhg.

Det var veldig snilt sagt. Postet dette også i termin gruppa og jeg ble GRILLA!

Hvorfor velger du å få barn, du egner deg dårlig som mor når du har slike moraler..

Jeg har bare en toåring og jeg vil også ha han i barnehagen, det er en slitsom alder! Det handler ikke om at vi er dårlige foreldre, men de får en helt annen stimuli i barnehagen enn hjemme, de får brukt seg og lekt med andre barn. Du har jo i tillegg en baby, det er klart det kan være greit med et pusterom når eldste er i barnehagen. 

Anonymkode: a1068...fed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hjelper selvfølgelig barnefaren :) 

Det hun mente var nok at en som har valgt å få to barn ikke hjelper til. Begge foreldrene gjør like mye. 

Anonymkode: b194a...118

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Haha, elsker mandager for da er ungene tilbake i bhg og jeg kan får ryddet opp i huset etter helga før jeg skal på kveldsvakt. Ikke  er jeg glad i lange ferier heller, etter 3 uker med konstant krangling mellom barna er jeg utslitt:fnise: Men før vi blir hetset her så må jeg påpeke at mange sender barna flere ganger i Mnd på overnatting hos feks besteforeldre, men vi har ALDRI hatt barnevakt. Slitsomt med små barn...

Anonymkode: 753ab...c39

• Liker 5
Gjest Vilunich
Skrevet

Du, hallo! Du er ikke en dårlig mor, du er bare normal ❤ slitsomme aldre på begge og tett mellom dem. Går greit. Ikke overtenk alt. Du elsker de - så lenge du forteller de det, så går det så fint. Denne perioden er snart glemt skal du se TS!

klem

Skrevet

Kjære vene, du er da ikke en "forferdelig mor" når du ønsker at eldste barnet kan være  i barnehagen?? Det er strevsomt når ungene er små, og du har en baby i hus. Masse lykke til- det går over!! Har selv sittet å ammet baby mens en syk 4-åring har ropt på drikke, kos, feil tv-kanal- det er stress og fryktelig slitsomt til tider, men det retter seg. Er sikker på at du er en god mamma og vel så det :) 

Skrevet

CoS-kurs kan anbefales på det sterkeste :)

Skrevet

Du er bare sliten, noe som er helt forståelig. 

Det er ikke merkelig om dere er lite utendørs nå, midt på vinteren - det kan dere ta igjen til våren.

Du kan trøste deg med at toåringen er ute hver dag, når det er barnehagedag.

Selv, jeg som blant annet har en pedagogisk utdanning med hovedvekt på friluftsliv, er lite utendørs i helgene på vinteren. Både jeg og de minste barna er ute ca to timer, hver dag i barnehagen. 

Fra våren til høsten er vi mye ute. Da spiser vi middag utendørs, leker, går i fjæra, gjør hagearbeid og løper inn og ut av huset til det blir leggetid, når været er greit. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 24 år gammel og har to barn en gutt på 2 år og en jente på et halvt år. Jeg føler at jeg svikter sånn i morsrollen.

Vi er ikke noe flink til å være ute med ungene, ytterst sjelden. Jeg blir sint når (hun eldste nå da) blir syk for da kan hun ikke gå i bhg. Barnehagen er ukens høydepunkt. Selv om hun ikke har gått der mer enn bare fra i høst. Var hjemme med henne til da.

For hver dag som går så føler jeg meg så mislykket. Samboeren min er flink til å hjelpe til med barna, jeg gjør det meste av det huslige - vaske/rydde osv.

Jeg er så glad i barna mine og føler meg som verdens heldigste. Hva skal jeg gjøre?

En gutt på to og en jente på et halvt år, men jenta går i bhg? Regner med du skrev feil. 

Synes det er trist å se at du blir sint når eldste er syk og ikke kan gå i bhg. Samtidig forstår jeg at det er slitsomt med to små hjemme, hvis du er alene. 

Da jeg hadde baby, hadde jeg eldste (3 år) hjemme 2 dager i uka. Da var jeg mer aktiv (var ute med ungene) enn når det var bare meg og babyen. Jeg ble mer skjerpa når jeg var alene med de, og det gjorde meg godt faktisk. 

Anonymkode: 205cd...46a

AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner med 2-3-åringer føler lettelse når bhg er åpen etter helg/ferier. Det er en krevende alder. 

Meld deg ut av den termingruppa hvor folk sitter på de høye hestene sine. Dessuten,'du har en baby på 6 mnd! Det er begrenset hvor lenge ute man kan være med en såpass liten baby. Far kan ta med 2-åringen ut.

Anonymkode: 8059c...386

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En hel dag med en 2-åring hjemme er laaaang. ;) Du er lang fra unormal. Da min var 2-år pustet jeg lettet ut da jeg gikk fra barnehagen etter levering, og jeg gruet meg til ferier. Og jeg hadde ingen baby i tillegg.

Nå er han 5, og jeg har motsatt "problem". Elsker å ha ham hjemme, han er så morsom å være sammen med og alt er så enkelt nå (ikke alltid da, men sammenlignet med da han var 2 i alle fall. :P) Men nå må jeg nesten sende ham i barnehagen de fleste dagene. Jeg er ufør, så kunne hatt ham hjemme, men han er jo i førskolegruppa og ville gått glipp av mye da. Dessuten elsker han selvsagt å leke med jevnaldrende. Men vi koser oss skikkelig i ferier og tar en fridag sammen i ny og ne. :) Husker det var såå godt den første gangen jeg kjente at jeg gledet meg til en ferie. ;)

Anonymkode: 8da57...e71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ingen dårlig mor. Det er helt vanlig å kjenne på dette. Du har også fått barna veldig tett, det gjør det ekstra krevende. De i termingruppen skal du ikke høre på. 

Barn er veldig ulike, og noen har godt av noen timer i bhg. De er dessuten ute der så ingen grunn til å stresse med å være ekstra ute etterpå. Det blir tidlig mørkt og mange steder i landet er det kaldt og kjipt. Det er ikke mye å gjøre for en 2-åring når det ikke er snø og sanden i sandkassen er frossen. Babyen din fortjener også litt tid alene med mamma akkurat som førstemann fikk, så derfor kan du med godt samvittighet sende barnet i bhg og bli sliten og frustrert når du må være hjemme med begge. Syke barn er dobbelt krevende. 

Senk skuldrene. Du er så normal som du får blitt. Alle har det slik, men noen ytterst få unntak. De som sier noe annet lyver gjerne eller har kun et barn å ta vare på. 

Anonymkode: fdd3d...c36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ikke få flere barn.

Jeg har 3 tette og koste meg med de selv om de ikke var i barnehagen en dag uansett grunn. Noen ganger jeg hadde fri så tok jeg de fri for at vi kunne gjøre ting sammen hele dagen.

Anonymkode: a4a8f...5ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler deg å ikke få flere barn.

Anonymkode: a4a8f...5ff

• Liker 1
Gjest Sugemerke
Skrevet

Vi har mange barn og vi gleder oss alltid til barnehage/skole åpner etter ferie. :ler:  

De er så søte der de er fulle av energi, snur oppned på huset, krangler, herjer, trasser, ramper og står på. Stillheten som endelig senker seg når de er ute av huset er ufattelig deilig, det å endelig få ryddet opp i kaoset og bare puste er fantastisk. Og så er det godt å få de hjem igjen og da, heldigvis. Jeg tror det å være mor er en følelse i ambivalenthet. Det er et elsk/slitsomhet-forhold man ikke kan forstå før man sitter der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...